Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Neptun skrev:Var i Elgiganten og kigge på igen idag og så Philips 42" PFL6877T og Grundig 46" VLE 8270BP. Var ret imponeret over hvordan de viste hurtige bevægelser.
Du er tydeligvis faldet for den såkaldte 'sæbeopera-effekt', som LCD-teknologien rigtignok er den fremmeste eksponent for, men som retfærdigvis også kan fremprovokeres på en plasmaskærm.

Men hvis du endvidere, som det ser ud til, samtidig foretrækker det mere 'digitale' billede, som typisk ses på en LCD-skærm, særligt på SD-signaler, er det et ganske fornuftigt kandidatfelt, du har linet op ― omend heller ingen af disse skærme er dadelfri, jf. nedenfor ;)
Neptun skrev:Alle tv har én eller flere fejl.
Af Neptun
edinger skrev: Du er tydeligvis faldet for den såkaldte 'sæbeopera-effekt', som LCD-teknologien rigtignok er den fremmeste eksponent for, men som retfærdigvis også kan fremprovokeres på en plasmaskærm.

Men hvis du endvidere, som det ser ud til, samtidig foretrækker det mere 'digitale' billede, som typisk ses på en LCD-skærm, særligt på SD-signaler, er det et ganske fornuftigt kandidatfelt, du har linet op ― omend heller ingen af disse skærme er dadelfri, jf. nedenfor ;)
Hmm... måske var det 'sæbeopera-effekt'.

Jeg ved ikke om jeg nødventigvis er mere til et 'digitalt' billed, men jeg er bange for at min stue er for lys og mit forbrug passer bedre til LCD.

Og ja ligesom med mennesker så er ingen tv perfekte.

Tror dog LG 47LM660 ryger ud af listen, synes bevægelser hakkede lige meget om TrueMotion/DeJudder var fra eller til. Et 200hz panel er nok sagen for mig (jeg snakker ikke mci her).

Sony 55HX75G til 9999kr er interesant. (hvorfor skal elgiganten opfinde nye model numre, tror dog det er et 55HX755). Jeg skal ind og checke det TV ud lidt tror jeg, desværre er det lidt svært at tage en usb med et par video på og få testet det. Mest fordi Sony nok ikke gider afspille de formater.

Philips PFL6877T havde dog desværre ret langsomme menuer. Langsomme som i over 1 sek mellem tryk til skift i menuerne.

8270 vs 9279 i Grundig er også interesant. VA vs IPS panel. Fatter dog ikke hvorfor Grundig ikke har noget somhelst info på disse to modeller på deres hjemmeside. (Special Elgiganten model nummer igen?).

Jagten forsætter.
Af Cruzader
Elgigantens special nummer kommer af, at de på et tidspunkt havde en aktiv kampange om, at hvis man kunne finde tilsvarende produkt hos andre billigere, satte de deres pris ned.

Det kan man typisk ikke, da det er el-gigantens eget special nummer som ikke findes hos andre ........ Fantastisk reklame stunt :s
Af Neptun
Nu har jeg haft et Grundig 9279 i et par dage...

Har smidt en bruger anmeldelse her.

Jeg tror LG ville passe fint til mig, men er dog stadig meget usikker over dens motion resolution på kun 300 linier.

Desværre laver samsung ikke passive 3d.
Senest rettet af Neptun 12 sep 2012, 14:36, rettet i alt 1 gang.
Af Runedrengen
Endte du med at vælge 9279? Har også selv købt den for nylig, glæder mig til at læse dit review
Af Neptun
Runedrengen skrev:Endte du med at vælge 9279? Har også selv købt den for nylig, glæder mig til at læse dit review
Jeg har returneret 9279 idag. Var tæt på at beholde det, men til 9k så vil jeg godt være mere sikker.

Svinger nu mellem Samsung UE46ES7005 og LG 42LM660T.
Af Runedrengen
Forståeligt nok.. Jeg har også et par kritik-punkter rent menu mæssigt, men til de 6k jeg gav, er jeg mere end tilfreds! Synes du ellers ikke at billedet var fint?
Af jones31
Neptun skrev:
Runedrengen skrev:Endte du med at vælge 9279? Har også selv købt den for nylig, glæder mig til at læse dit review
Jeg har returneret 9279 idag. Var tæt på at beholde det, men til 9k så vil jeg godt være mere sikker.

Svinger nu mellem Samsung UE46ES7005 og LG 42LM660T.
vælge 42lm760 i stedet for neptun. Så for du lige de 200 hz og bedre panel med end 660. Kommer til 9999,- med 3d cam med i prisen.
Af Neptun
Runedrengen skrev:Forståeligt nok.. Jeg har også et par kritik-punkter rent menu mæssigt, men til de 6k jeg gav, er jeg mere end tilfreds! Synes du ellers ikke at billedet var fint?
I dagstimerne var det helt super, det var primært om aftenen at jeg blev irreteret over grå hjørner. Jeg var meget tæt på at beholde det TV.
jones31 skrev: vælge 42lm760 i stedet for neptun. Så for du lige de 200 hz og bedre panel med end 660. Kommer til 9999,- med 3d cam med i prisen.
For 9999kr er 42lm760 er stadig mindre og en del langsommere panel end 46es7005. Hvis det var 47lm760 til 9999kr ville det give mere mening, da den derfor ville ligge direkte overfor Samsungs 7005 i 46".

Jeg er ikke sikker på hvorfor, men måske er IPS paneler bare ikke ligeså gode til hurtige bevægelser. Desuden kan LG vist heller ikke afspille DTS, hvilket vil være lidt øv i den periode indtil jeg får fundet mig noget bedre lyd.