Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Mon ikke vi skal holde formodninger om El-Gigantens provisionsmodel ude af billedet hvis det netop ikke er andet end formodninger? Vi har flere brugere herinde, som er ansat hos El-Giganten og det er bestemt ikke mit indtryk, at de favoriserer Samsung på nogen måde.
well, religion er formodninger og overbevisning, så hvis vi vil gå på rygter og formode hvordan elgiganten favoriserer et mærke over andet, er det vel helt ok, hvis det er ens overbevisning at det er tilfældet? (nogen så mange visuelle samsung billeder hos dem :) )

der findes vel også ex. medarbejdere som med fuldt overlæg kan udtale sig hvis de vil, da det ikke påvirker deres provision alligevel :)
Af jones31
Jeg ville kunne fortælle mange ting lgowner. Men en ting er sikkert DER modtages ikke gaver eller andre former for goder fra leverandøre til sælgere. Samtidig er det helt naturligt, at der er mange Samsung tv i aviserne rundt omkring i både expert, bilka, elgiganten osv. Af den simpelthen årsag af de har vokset sig så store og der er blevet stor efterspørgsel på Samsung fra kunder. Samsung har selv været gode til og markedsføre sig med bannere, reklamer osv.

Engang var det Sony og Philips i gamle da som var de store og folk købte. Idag er det LG og Samsung som er de "store" med philips, pana og sony bagved dem. Kun naturligt at man putter dem i avis. Og ja philips kommer også mere og mere i avisen. Har personligt også selv lige købt deres 8 serie.

Jeg tror også Peter D du vil blive meget overrasket, hvis du så hvad det mest solgt mærke i elgiganten er i år. Har været i den kæde i 6 år og kan roligt sige, at det du mener Peter D ikke passer. Men kan jo være, at det passer at du er betalt af panasonic.
Af lgowner
jones31 skrev:Jeg ville kunne fortælle mange ting lgowner. Men en ting er sikkert DER modtages ikke gaver eller andre former for goder fra leverandøre til sælgere.
provision gives ikke af leverandør (endnu ihvertfald) men af ens arbejdsgiver, så medarbejder kan helt afgjort have sådanne en aftale som der henvises til men så er det jo bare intern firmapolitik da deres indkøb som jeg beskrev nu var steget omkring samsung, så det har intet med gaver eller goder fra leverandør at gøre. det er ren og skær handel etik inden for salgsbranchen.
sælger du godt så har du højere provision. kender du ikke til begrebet så er elgiganten, så desværre det forkerte sted at arbejde, selvom det er krisetider.

men nu var resten af min kommentar jo lidt ironi, idet dette var på randen til at lige religiøst tro på andre mærker er at foretrække eller sån. når man visualiserer noget omkring sig, så er man jo ved at blive troende, så for meget billedlig tale og du er fortaler for noget du slet ikke havde planlagt at være positiv omkring :)
Af PeterD
@jones31

He He...

Ja, de er vokset sig store fordi de giver gode rabatter til leverandørerne så de NETOP kan vokse sig store....

Det kan godt være de ikke tjener så meget pr. skærm men jo flere de sælger jo bedre (for dem).

Kunderne tja...Ser du en skærm på tilbud og deres firmanavn/logo overalt i tilbudsaviser og med rabatter, er der stor chance for du vælger dette mærke (uanset om det er Panasonic, Samsung eller Philips) og så hjælper det også de spytter nye skærme ud, hurtigere end du kan skrive bynavnet pukp ýoung-dong bagfra...... ;;)

Tillykke med at du ikke har købt et Samsung/LG tv! ;)

Det er såvidt fint at du arbejder i kæden, da de har rigtig mange gode tilbud og det er kun glædeligt hvis de fremover vil satse lidt mere på andre mærker end de sydkoreanske..og måske er det alligevel en Panasonic skærm som er det mest solgte mærke? :) Man har jo lov til at håbe (B

@ Martinka: Hvilken skærm valgte du?
Af lgowner
PeterD skrev:og måske er det alligevel en Panasonic skærm som er det mest solgte mærke? :) Man har jo lov til at håbe (B
søger du på google efter 2010/2011 rapporter, så vil de unægteligt vise at samsung og lg ligger i front, rent makro marked, i Danmark kan vi dog måske se en størrere dele eje et panasonic produkt, dog er det jo på landsplan og betyder intet ift. det store marked.
så er der kvaliteten, som mange brugere ikke lægger nok mærke til og så er der lige LED skærme fra panasonic som slet ikke udmærker sig særligt meget imellem alle andre og lider af præcis samme symptomer som andre led producenter. plasma er en døende race , primært pga. forbrugeren er lige så meget strøm og plads bevidst at disse vælges fra allerede ved synet af skiltene som viser de 150-200w forbrug når de så ser en lcd skærm på det halve eller mindre. og ja, kalibreret så får man et andet resultat, men er det ikke et niche produkt som ikke er udbredt som produkt i en butik og derfor ikke særligt anvendeligt set udfra test analyserne i butikken som forbruger jo må skulle bruge.
du kan oplyses på nettet men alligevel er det personlige årsager som folk vælger udfra og plasma dør så her.
så at du kan tro panasonic kunne være bestseller, må så forblive i den religiøse del af samtalen og det jeg tidligere forklarede om visuelle oplevelser og virkeligheden er en anden 8)
Af PeterD
Nu vælger jeg at se bort fra at dit indlæg mangler et par punktummer og kommaer for at være helt forståelig..men ser man på ren billedkvalitetsmæssigt er det bevist utallige gange at plasma GIVER det mest rolige billede. Se bare på div tests her på siden. Skal du have samme kvalitet i en LED skærm (som i realiteten er en LCD skærm) skal du betale noget ekstra for at opnå samme sortniveau og farvepræcision som på en plasma...

At der er flere der vælger et LCD produkt kan også skyldes at butikkerne vælger at have 2/3 LCD og 1/3 plasmaskærme...

Du har ret i at LCD bruger mindre strøm, men hvorfor spare på billedekvaliteten i de 4-5 timer man bruger sit tv om dagen (Hvis man altså er i arbejde :) )

Jeg skriver ikke at Panasonic er en bestseller, men ville da ønske det så folk får en nuanceret skærm med god sortniveau og gode farver istedet for at blive påduttet en eller anden skærm fra en lidt for hurtig sælger..

Men igen har man mange vinduer i sin stue og ingen afskæmningsmuligheder skal man nok ikke lige vælge en plasmaskærm.. 8)
Af PeterD
Nu vælger jeg at se bort fra at dit indlæg mangler et par punktummer og kommaer for at være helt forståelig..men ser man på ren billedkvalitetsmæssigt er det bevist utallige gange at plasma GIVER det mest rolige billede. Se bare på div tests her på siden. Skal du have samme kvalitet i en LED skærm (som i realiteten er en LCD skærm) skal du betale noget ekstra for at opnå samme sortniveau og farvepræcision som på en plasma...

At der er flere der vælger et LCD produkt kan også skyldes at butikkerne vælger at have 2/3 LCD og 1/3 plasmaskærme...

Du har ret i at LCD bruger mindre strøm, men hvorfor spare på billedekvaliteten i de 4-5 timer man bruger sit tv om dagen (Hvis man altså er i arbejde :) )

Jeg skriver ikke at Panasonic er en bestseller, men ville da ønske det så folk får en nuanceret skærm med god sortniveau og gode farver istedet for at blive påduttet en eller anden skærm fra en lidt for hurtig sælger..

Men igen har man mange vinduer i sin stue og ingen afskæmningsmuligheder skal man nok ikke lige vælge en plasmaskærm.. 8)
Af martinka
Nu er min tråd vidst kørt mere eller mindre af sporet - men i det mindste fik jeg respons ;)

Jeg har ikke fået købt noget endnu, men jeg hælder til den Philips 4007 der blev nævnt - http://www.computercity.dk/Products/Pro ... ref=firstp age

Alternativt har jeg fået muligheden for at købe LG 42LE530N brugt til ca 3000. Jeg tør næsten ikke at spørge, men er det et anbefalesværdigt køb? :)[/img]
Af PeterD
He He. Nej, det ER svært at blive enige om hvilken skærm man skal vælge. LCD fansne holder stærkt på at deres skærm er den bedste og det samme gør plasma fanse...og så bliver spørgeren lidt :o ......

(Ingen vil jo indrømme at den teknologi de har fravalgt, er bedre end den de har valgt)

LG 42LE530N kostede vist omkring 6000 kr for knap 2 år siden.....men kan ikke rigtig finde nogle test af den andet end den skulle have et mat panel. Bevares den vandt vist en EISA award, men det er jo noget man kan betale sig fra... ;)

Philipsen er før blevet nævnt herinde men heller ikke her kan jeg finde tests eller kommentarer hvor folk falder bagover af begejstring, men det skulle være en okay skærm. Spørgsmålet er så bare om prisen på 4500 kr er godt givet ud sammenlignet med hvad man får andre steder...og specielt nu når det er svært at finde en kvalificeret test af tvet...

Godt råd: Find en test af skærmen/gerne flere, for til 4500 kr. findes der også meget andet fornuftigt.........

1 tommelfingerregl som stadig holder er:

Meget lys stue UDEN mulighed for gardiner/persienner og lys direkte på skærmen/genskin=LCD. Plasma er mere følsomme overfor lys men har typisk en lidt bedre betragtningsvinkel end LCD..

Mulighed for persienner/gardiner=Plasma..

Husk forøvrigt at væghænge skærmen så øjene er i midten af skærmen/flugter med overkanten. Vogel har nogle gode beslag, men de kan være lidt pebrede...
Af Bent odense
Har godtnok LCD/LED tv.Men ligefrem fan det er jeg ikke.Men jeg vil da helst have japansk,Så midt næste tv kunne godt værer panasonic plasma,Og alt det snak om lyse stuer osv,Der er ikke noget problem.Men nu var vi jo to om at besteme valg af tv.Så det blev LCD/LED.Konen haved set en gyser film om hvor dyrt plasma var i strøm.Så røg det panasonic i vasken. :)
Af PeterD
Uha...ja, når først man skal spørge sin bedre halvdel, så kan ens idéer hurtigt gå op i røg... :)

Men på en eller anden side er de (konen/kæresten) også svære at undvære (B