Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pml
Har lige set at Elgiganten har tilbud på Samsung plasma PS64E8005 til 19.995,- (nedsat kr. 7.700)

Er i super tvivl om min indkøb skal være Samsung plasma PS64E8005XXE eller Panasonic TX-P65VT50Y
Ved godt at den bedste skærm og helhed fås med Panasonic’en, men Samsung Evalotion Kit (fremtidssikring i 4 år) og tilkøbende keyboard m. integreret touch-mus er ved at få mig overtalt.
Billede oplevelsen har også stor betydning (er solvendt stue med mulighed for mørklægningsgardiner)

De sidste hårdtslående anbefalinger søges….

Per
Af klingenberg
Hej Per,

Ingen tvivl om at VT50(ca 22,5K) er det klart bedste valg. Her i 2012 har Panasonic i den grad taget føringen indenfor plasma.

At e8005 er "nedsat" med 7k, tror jeg du skal tage med et gran salt.

Hvis du gerne vil have samsung(smartphone remote er super nice), så kig evt på PS64D8005(14K). Samsung har ikke ændret ret meget i deres modeller(2011 var de faktisk lidt foran Panasonic), ud over kamera. Sortniveauet er faldet med ca 10%, men tilgengæld skulle 11' modellerne faktisk være en del lysere.
Af lennon
Wupti har lige nu et super tilbud på 2011 udgaven af Samsungs 64" .Personligt er jeg imed på at Panasonic er lige lidt bedre .Men med en prisforskel på næsten 10k ville jeg ikke betænke mig mange sekunder på at købe 2011 udgaven hos Wupti . .
Af pml
Tak for hurtige tilbagemeldinger fra jer begge.

Jeg har valgt Panasonic'en og venter lige på at den runder det skarpe hjørne på 20K.
Af klingenberg
pml skrev:Tak for hurtige tilbagemeldinger fra jer begge.

Jeg har valgt Panasonic'en og venter lige på at den runder det skarpe hjørne på 20K.
Godt valg, kom gerne med en tilbagemelding når du har købt tv'et :)

PS64D8005 er dog stadig et fantastisk tv, specielt til 14K hvis du bliver træt af at vente.
Brugeravatar
Af edinger
Sammenlignet med D8005 er VT50 bedre. Men ikke 10K bedre.

Så hvis økonomi er en parameter, ville jeg KLART også have valgt D8005, som lennon foreslår.
Af x99gump
Jeg havde bestemt også taget D8005 til 14k! Jeg tvivler på at de fleste vil kunne se den store forskel, med mindre de står ved siden af hinanden. Og selv hvis, så er forskellen nok så lille for de fleste, at de hellere vil spare de 6k... Det ville jeg i hvert fald, så kan man bruge dem på en lækker forstærker, afspiller, mediecenter etc. man kan slutte til skærmen....