12 sep 2012, 00:07
Men hvis det er slemt nok - det irritere dig, så ville jeg kontakte samsung support, og sige det som det er. Eventuelt vedhæfte et nøjagtig godt billede af dit bleed. Jeg mener, at der også er 2 års onsite garanti på dit tv, sålænge det er 40" eller større. Så Samsung vil sikkert bytte det med et nyt, hvis dit backlight bleed er over normalt tilladt LED bleed.
Hvis du ikke er 150% entusiastisk med dit tv billede, og afhængig af hvor godt micro dimming fungere i dit tv, så kan du kan prøve at kalibrere det i "standard" mode. Der kan micro dimming muligvis skjule dit led bleed, ved at dæmpe mørke / sorte scener i billedet. Jeg bruger det selv i mit ES8005 tv, hvor det fungere fantastisk. Men jeg ved ikke hvor stor forskel der er på 6805 vs. 8005 micro dimming.
Ceerial skrev:Det er en Samsung UE40ES6805Jeg er ret sikkert på, at elgiganten selv ikke vil bytte efter to måneder. Nu siger du selv, at billedet snyder lidt, og det ikke er helt så slemt som billedet viser. Det kender jeg godt, da jeg skulle poste billeder af mit eget ES8005 backlight bleed. Det bliver alt for highlighted i mit kamera's nat mode. Men efter lidt fifleri med diverse modes, så kunne jeg lave et billede som ligner mit bleed i virkeligheden 1:1.
Backlight er på 10. Billedet er et skærm billed af en grå loading screen, derfor ser det måske lidt voldsommere ud.
Tror du godt at forretningen (elgiganten) vil bytte den, efter 2 måneder?
Men hvis det er slemt nok - det irritere dig, så ville jeg kontakte samsung support, og sige det som det er. Eventuelt vedhæfte et nøjagtig godt billede af dit bleed. Jeg mener, at der også er 2 års onsite garanti på dit tv, sålænge det er 40" eller større. Så Samsung vil sikkert bytte det med et nyt, hvis dit backlight bleed er over normalt tilladt LED bleed.
Hvis du ikke er 150% entusiastisk med dit tv billede, og afhængig af hvor godt micro dimming fungere i dit tv, så kan du kan prøve at kalibrere det i "standard" mode. Der kan micro dimming muligvis skjule dit led bleed, ved at dæmpe mørke / sorte scener i billedet. Jeg bruger det selv i mit ES8005 tv, hvor det fungere fantastisk. Men jeg ved ikke hvor stor forskel der er på 6805 vs. 8005 micro dimming.
P5K deluxe, Q6600, Geforce 8800GTS 640mb, 4GB ram, XP pro, Dell 2007FP, Dell U2410, Philips 32" pw8717 CRT TV, Samsung LE40C755