Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J.H.
En hurtig gennemgang på dba gav:
Audiovector C2 1500,-
B&W DM 640 1500,-
JBL L80 1800,-
Dali 808 1800,-

...m.fl.

Man skal være en ualmindelig dårlig købmand for ikke at kunne handle et sæt af ovenstående ind, så de passer til budgettet.

Så umiddelbart har du ikke kigget særlig godt, eller også ved du ikke hvad du skal kigge efter.
Brugeravatar
Af edinger
allo skrev::D jamen edinger :D du kan jo ikke sige:

"Ikke overraskende er Denon-receiveren med sine 75 watt ved 8 ohm i virkeligheden den kraftigste af de to — om end forskellen (på papiret) er marginal. Men ret skal være ret."

og bagefter:

"Denon er Pioneer overlegen her. Hvilket afspejles i prisen." og det i samme indlæg :D
Jeg kan skrive det og mene det. Jeg kan dog ikke forstå det for dig, hvis det er mere, end du kan rumme.
allo skrev:De højtaler som du henviser til - han finder ikke noget til den pris på DBA - jo! - gamle og slidte!
Som du måske ikke er klar over, skal en højttaler spilles til. Hvilket i praksis betyder, at en brugt højttaler faktisk spiller bedre end en ny i samme serie. Brugte højttalere er derfor ofte en ganske fornuftig investering.
Af allo
edinger:

"Jeg kan skrive det og mene det. Jeg kan dog ikke forstå det for dig, hvis det er mere, end du kan rumme." - en meningsløs samtale...- det er helt fint at du mener at der næsten ingen forskel er på disse to og alligevel så er Denon Pioneer overlegen...- det er helt fint...ulogisk men hej! - helt fint

men skulle du uddybe eller begrunde det - så ville du holde din mund da de fleste der ved noget som helst om sådan noget ved at:

der er ingen forskel på dem...- lige som på så mange andre modeller...- eneste forskel er at:

HiFi-Klubben er distributør for Sonos, Cervin Vega, Nad, Denon mf. - od dermed har de 'patent' på priserne (bortset fra prisen på Sonos da de sælger dem til andre forhandler i Dk som kan gøre hvad de har lyst til med dem) - og det gælder hverken Onkyos', Pioneers', Yamahas' mf.produkter som er på samme højde (og i de fleste tilfalde langt over) med det hvad HiFi-Klubben sælger (ikke fordi de sælger crap men...- de har monopol aftaler med vise navne og derfor en ret god mulighed for at virke 'bedre' end andre - og mange hopper på det - så det med 'Denon er Pioneer overelen' det kan du glemme alt om...- hverken den som du linkede til eller andre som de sælger er nul og nix 'overlegen' i forhold til tilsvarende fra Pioneer og Yamaha og Onkyo)

spilles til og spilles til...- dem som J.H. har nævn er vist minimum spillet til...- de B&W er helt tilbage fra 90'erne...
Af J.H.
Jeg spørger lige igen, hvor er blu-ray afspilleren i dine forslag allo?

Jeg tvivler iøvrigt på at du har hørt nogle af de højttalere jeg nævner spille...hvis du havde ville du ikke engang gide nævne deres alder. F.eks. B&W´erne....sådan et sæt står der hos et familiemedlem, med en Marantz reciever spændt for har de spillet aldeles glimrende i samtlige år og det fortsætter de med. Samme med Dalierne, de står hos en bekendt og spiller upåklageligt.

Har du overhovedet set specs for den Pioneer du mener er så fantastisk? Der er klem-terminaler på den!!???
Der findes ikke engang en usb indgang på den....der er hverken ethernettilslutning, ipod dock eller bare osd.
Af allo
hvorfor taler du om en blu-ray afspiller??? - bare fordi der er en i det sæt som TO taler om i starten?? - han taler om et anlæg - ikke om en afspiller - det kan godt være at han har PS3...- og han har ikke sagt noget som helst om en BD

jeg har hørt mange speakers i mit liv (inkl.bl.a. dem du har nævnt) - og jo - man kan være heldig...

jeg har ikke sagt at det er en 'fantastisk' reciever - læser du mine indlæg så står der at det er langt mere end han har/få brug for - og mere end rigeligt! - for det er det! - og har han PS3 eller Xbox så har han også USB m.m.

'fantastisk' reciever (uden at tale om noget til 30-70.000kr) det er en Onkyo 717 til ca.6500kr. - men til de små 4-5.000kr så er der ingen grund til at gør det hele sværre for TO - man kan lige så godt se på hvad han vil (udgangspunkt i det han selv har linket til) og begge mine set-up er langt bedre end det Samsung eller andre 5.1 plastik crap i samme stil

så jo - jeg mener stadig at den Pioneer er mere end rigeligt for ham og at de højttaler er også lige i øjet (ved ikke om du har hørt de der Cambridge - suveræne til prisen) - og de to Jamo er også helt ok!

og som sagt:
det hele er jo op til ham
Af J.H.
Han overvejer næppe at købe et Samsung blu-ray anlæg hvis ikke det er fordi han ønsker en sådan. Alt andet er spekulation fra din side. Derfor nævner jeg det. Ret indlysende.

...og begrebet anlæg inkluderer som regel en eller flere afspillere.

Du kan benytte de superlativer du nu synes men summen af dine indlæg omkring denne Pioneer giver samme resultat, det hjælper ikke at forsøge at flytte fokus. Du forholder dig ikke til dens (manglende) specs?

Hvordan mener du at du kan tillade dig at vurdere
"at det er langt mere end han har/få brug for - og mere end rigeligt! - for det er det!" som du udtrykker det???

Langt de fleste højttalere spiller iøvrigt aldeles fortræffeligt med en del år på bagen og selv med minimum viden kan man finde vellydende højttalere til små penge på brugtmarkedet, så held er nok så meget sagt.

Alle i tråden nævner netop at "rigtige" komponenter som regel langt overgår "færdig-sæt" så det behøver du ikke nævne.

Det handler om at give trådstarter alternativer, ikke om hvis "set-up" der er det eneste rigtige.

...og nej, jeg har ikke hørt de Cambridge.
Af allo
han overvejer det Samsung pga.at han ikke ved bedre (eller mere om hi-fi)

hvordan jeg kan tillade mig at vurdere hvad han har brug for har jeg uddybet - han ved ikke meget om det vi taler om og han fandt (nok ved at kigge både på priser og look) et tilfældigt sæt som fangede hans interesse - mere ved han (absolut ikke for at tale ned om TO!) ikke om emnet - men det sagde han selv (at han ikke ved meget om det) - og kigger man på det Samsung sæt vs. en reciever + speakers sp ved man at det er mere end nok for ham - rå logik J.H.

og hvis du skulle droppe alt det bull mht. Pioneeres' 'mangler' så ville du måske får det hele til at hænge sammen...- blot ved at se hvad den kan!

jeg sagde ikke at mine forslag er de eneste rigtige - jeg har bare argumenteret for dem

og mht.det med "så held er nok for meget sagt" - ikke hvis du spørger mig - slitage er ikke lige til til at få øje på (ikke for de fleste)

mht.de Cambridge - det er ikke så tit man kan få så meget for $ (eneste jeg kan komme i tanker om er Elacs' 203...- men de laves ikke mere også af samme grund :D ) det er ret så imponerende at de ikke koster mere...- de spiller seriøst som dem til det knap dobbelte+ (stk)
Af J.H.
Nu omskriver du tingene igen. Der er INGEN der ikke har sagt at en reciever og et sæt højttalere er bedre end det sæt trådstarter linker til...så drop bare din rå logik. Derudover sætter du begrænsninger for ham, hvor vi andre søger at give ham et udgangspunkt.

Der er intet "bull" over de mangler ved Pioneer´en jeg påpeger...det er skam helt basale funktioner som de fleste unge (og andre) i dag vil finde praktiske og få anvendelse for. Funktioner som f.eks. den Onkyo jeg linkede til har, den som du havde travlt med at nedgøre.

De er sikkert fine de Cambridge...jeg er ærlig talt indifferent.
...jeg ville nok også først spørge dig når der var to torsdage i samme uge.