Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Husi
Jeg er fra den generation, hvor man købte et fjernsyn, satte strøm og antennestik til – drejede lidt på kanal 1 – indtil DR tonede frem.
I flot sort-hvid …… ;)

Siden da har jeg haft en del fjernsyn – men de bliver mere og mere avancerede og der kommer mange nye udtryk til : DVB-T, DVB-T2, DVB-S2, DVB-C2 o.s.v. o.s.v. (aner ikke, hvad jeg har behov for !!??)

Mit behov er følgende – hvor konen har stor indflydelse (B :

Det må max. være 32”
- Smart-tv har jeg ikke rigtigt behov for
- Vi har p.t. fællesantenne – men man ved jo aldrig, hvor man måske pludselig flytter hen
- Vi har en harddiskoptager, som bruges en del
- Forventer at få Apple-Tv – måske
- Forventer at lære at kunne optage på USB
- Design skal være rimeligt mørkt/sort

Hårde (kone) odd´s og jeg har kigget og søgt – og fundet frem til en Sony.

For at få det bedste billede til min sport – er valget faldet på KDL32H modellen.
Også fordi E modellen kun er på 50 Hz – og det kan måske ødelægge hurtige bolde på fjernsynet ??

Da valget stort set er truffet – er der kun prisen og den rigtige model til forskel.

Valget står mellem følgende modeller :

Sony Bravia KDL-32HX755BAEP hos Redcoon, men har fået at vide, at det er en parallelimport model fra Spanien (nogen som har erfaring med køb fra dette firma ?? og har det nogen indflydelse ??)

Alternativ samme model fra Cinemagic

Hos Sony kan man købe den samme model ?? – som dog ikke hedder BAEP i enden af modelnavnet.

Hvori består forskellen ??

Imidlertid er en ret ofte i Tyskland – hvor jeg kan få KDL32HX755 (synes af være den samme som hos Sony Denmark - altså uden BAEP) – d.v.s. med de samme tunere o.s.v o.s.v. ?? – men hvor prisen er næsten kr. 2.000 mindre.

http://www.saturn.de/mcs/product/SONY-K ... 73807.html

Jeg bør dog være sikker på, at tyskeren indeholder den rigtige tuner til min fællesantenne og at den har dansk menu

Det med dansk/tysk garanti betyder ikke så meget – jeg har flere fjernsyn og kommer ofte til Tyskland (for en evt. reparation).

Men det der er vigtigt er :
- Hvis jeg køber en tysker – har den så dansk menu ?
- Er tunerne de samme og passer de til min nuværende fællesantenne (ej YouSee)??
- Er der nogen forskel på HX755 Sony Danmark ctr. HX755 i Tyskland ctr. HX755BAEP hos Cinemagic ?? og hvori består en evt. forskel.
- Andre med erfaring af køb af TV i Tyskland ?

Hvad råder de erfarne i dette forum til ??

Takker på forhånd - fra en, som er vokset op med 1 program (DR1 O_O )
Af Bent odense
Har selv et 46HX753 BAEP Og det skulle værer lige med nordisk model,Og den sony HX755 har alle de tuner du måske skal bruge,Hvis du skal have et andet tv signal.HX755 har:DVB-C-C2-DVB-T-T2-DVB-S2.Men du giver også 1200-1500kr merer for de exstra tuner.Du kan jo barer købe tvet hos flegaard på den danske side,Og hente det i tyskland hos flegaard. :)
Af Bent odense
Kan du ikke lokke borgmesteren,(KONEN).Til at gå op i tommer måske 40.Det har de fleste plads og afstand til.Men jeg vil anbefale at læse købsanbefalinger/tests.Men det er godtnok 40 tommer og op efter der er teste.
Af Husi
@Bent Odense :
(Borgmesteren) alias konen vil under ingen omstændigheder have mere end 32" - og det kan jeg godt leve med (har p.t. 26" :o )

Desværre har Fleggard stort set ingen Sony Modeller - kun en EXmodel - d.v.s. 50 Hertz - og det er vist ikke så godt ved fod-/håndbold.

Der - hvor jeg har et problem - i realtion til en dansker ctr. en tysker - er i spørgsmålet om tuner. Om tyskeren har den rigtige tuner ? til min fællesantenne. På eksempelvis Saturn´s hjemmeside, står der :

DVB-T : Ja
DVB-T HD: Ja
DVB-C : Ja
DVB-C HD: Ja
DVB-S Empfänger: Ja
DVB-S HD: Ja
DVB-S2 Empfänger: Ja
DVB-S2 HD: Ja

Er det så rigtigt forstået, at fjernsynet har de rigtige tunere til både satelit, cabel og alm. antenne - inclusive HD modtagelse ??

Og så skriver de, at der også er DVB-C2/T2 - hvad det så end er ??
;;)
Af Bent odense
I er på kabel tv,Så skal du kun bruge MPEG4-DVB-C tuner.De andre tuner skal kun bruges hvis i skal på stue antenne eller parebol.Nu se jeg der der står C-HD.Om det er den tyske or for MPEG4 det ved jeg ikke.Når man går ind i menu (SPROG) så står der en liste med mange sprog og der skulle dansk helst værer nævnt.