Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ha fået købt mig et Samsung 46d7005, og jeg har de sidste par dage snuset nettet tyndt efter muligheder for at kunne streame film til tv'et.

Mit tidligere setup var at jeg fra min film server, bruger min laptop til at streame film med XBMC, via WIFI. Min laptop var så sat til tv'et via et HDMI kabel.

Med de funktioner som Smart Tv har vil jeg høre hvad den bedste måde at streame film direkte fra serveren til Smart TV'et er.
Af bleed_blue
Den bedste måde er en dedikeret medieafspiller. Har selv et d-serie Samsung, og jeg synes den har for mange mangler til at fungere optimalt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil mene det kommer an på behovet. Hvis man ripper sin filmsamling i ISO-formater, så er man oftest efterladt alene da de færreste smart-TV kan klare disse formater. Helt galt går det hvis man ripper sine Blu-Rays til native formater såsom M2TS, BDMV eller BD-ISO. MKV lader de fleste TV til at kunne læse på den ene eller anden måde, men igen så er man oftest ladt i stikken når det så kommer til visning af de indlejrede undertekster - her skal man typisk ud og rippe dem ved siden af.

Alt i alt, så har jeg også langt bedre erfaringer med de dedikerede bokse til filmstreaming end med TV.
Af klingenberg
Har selv et d7005, og de har indtil videre ædt alt jeg smider i den. Jeg bruger dog sjældent undertekster, men ellers er en mulighed at købe en raspberry pi og smide xbmc på den, hvilket jeg selv regner med at få gjort når jeg får tid til det.
Af Vindfeld
Hvis jeg om døber mine ISO filer, til MKV læser mit es8005 fint dem :)