Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#172894
Hej Alle,

Den sidste uges tid har jeg ikke kunne åbne flere apps på mit LG plasma tv (60pm860t), mens andre fungerer fejlfrit.

Jeg har stofa bredbånd 15/1, som jeg benytter med det trådløse modem der fulgte med. Og LG support som jeg naivt spurgte om de vidste om hvad årsagen skyldes, svarede at de kun udbyder selve platformen og at viaplay og sf-anytime selv styrer deres apps. -Så lærte jeg da det. :-)

Alle apps er at finde i menuen som de plejer at være, men når jeg trykker på dem, så kommer den der "loading"-skærm og der bliver den så hængende. Tror jeg en enkelt gang for få dage siden fik Viaplay igang i små 5 minutter før den gik i baglås igen.

Problemerne har kun stået på den sidste uges tid. Tidligere fungerede det så godt som problemfrit.


Er her nogen der har oplevet det samme eller som muligvis kan fortælle mig hvad jeg, tv'et, internetforbindelsen eller måske udbyderne gør forkert?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#173031
Lidt besværlig løsning, men umiddelbart vil jeg foreslå blot at lave en nulstilling af tv'et. Jeg synes mere det lyder som et problem i LGs ende end i app-producenternes ende. Det er rigtig, at app-producenterne styrer en del af showet, men LG tv'et skal jo oprette forbindelse og give sig selv til kende over for serverne i den anden ende.
Af pgl
#173033
Hej Rasmus, tak for dit bud på en løsning.

For et par dage siden gjorde jeg som du netop har foreslået og det virkede faktisk. Dog med den tilføjelse at jeg foruden at nulstille tv'et også skulle ind i menuen og trykke på "initialering af premium" (mindes jeg at det hed) hvor tv'et så genstartede med fuld adgang til de apps der før gav problemer. :-)