Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har haft et Pioneer 436 i mange år og har først nu fået et nyt, så jeg er lidt rusten mht. indstillinger osv.
Hvordan er jeres startindstillinger for dette tv?
Jeg spørger fordi jeg efter en lille uge allerede har et TV2 HD stående i hjørnet!
Jeg kender udemærket til IR, burn-in osv. men allerede? Jeg har fordelt tv på alle kanaler og faktisk mest set walking dead blu-ray, men efter lidt Lie to me og lidt vild med dans er der et logo - det er måske lige voldsomt nok til min smag.
Jeg har ændret indstillinger og kan ikke lide for meget kontrast og lys som udgangspunkt, så dybest set vil jeg bare vide om de nye modeller er særligt sårbare i forhold til mit ældgamle Pioneer?
På forhånd tak for alle gode råd!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter introduktionen af 3D på plasma-tv er der desværre opstået problemer igen. Jeg har ikke selv gået i dybden med ST50, men så vidt jeg forstå på Panasonics produktion, så er den baseret på sidste års dyrere modeller.

Umiddelbart burde du kun se dette i starten og skulle kunne bruge tv'et uden bekymringer senere. Har du prøvet at køre wash-skærmen, som ligger et sted inde i menuen (det gør den hvert fald på de dyrere modeller)?
Af OldTymer
Rasmus Larsen skrev:Efter introduktionen af 3D på plasma-tv er der desværre opstået problemer igen. Jeg har ikke selv gået i dybden med ST50, men så vidt jeg forstå på Panasonics produktion, så er den baseret på sidste års dyrere modeller.

Umiddelbart burde du kun se dette i starten og skulle kunne bruge tv'et uden bekymringer senere. Har du prøvet at køre wash-skærmen, som ligger et sted inde i menuen (det gør den hvert fald på de dyrere modeller)?
ja, og så fandt jeg en gammel dvd frem jeg købte for år siden hvor der er 'sne' på og den kørte jeg et par timer og umiddelbart er det væk. Jeg kunne se det i Ps3 menuen og det lader til at være forsvundet. Jeg har i sinde at lade lidt walking dead, band of brothers og pacific (alle blu-ray) køre uden tekster. Derudover har jeg contrast og lys på en 30-40% og så må jeg zoome mig ud af logoerne i noget tid og simpelthen se hvad det så siger til det. Det kom blot bag på mig at det var så modtageligt, men jeg har så heller ikke haft et nyt tv i mange år:p
Råd om indstillinger modtages dog gerne. Jeg har ikke ændret så meget i advanced settings andet end at slukke de digitale billedforbedringsting.
Tak.