Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af runehansen
Hej

Jeg mener da er stor forskel på hdmi kabler og kvaliteten, personligt da handler jeg hos http://www.hdmikabel.dk som sælger billige hdmi kabel, når jeg skal tilkøbe eller familien skal have nogle billige hdmi kabler.

Ville sige det kommer alt i alt på længde, og om det er en 1,3 eller en 1,4 vi benytter jo.

1,4 versionen er det nye, de har faktisk skrevet det omkring de forskellige versioner på deres hjemmeside www.hdmikabel.dk mener det er under om os det står.
Af mik57
:D Så sstarter debatten igen :D : ;;) ;
Af lgowner
runehansen skrev:1,4 versionen er det nye, de har faktisk skrevet det omkring de forskellige versioner på deres hjemmeside www.hdmikabel.dk mener det er under om os det står.
lige for at slå det fast så findes der ingen 1.1,1.2,1.3,1.4 kabler.

der findes HDMI software version 1.1,1.2.,1.3 1.4a osv..

kablerne er altid 1.4a , men undtagelsesvis så findes der producenter som tidligt kom ud med ikke fuldt bestykkede stik. det har intet med standarder at gøre, sådanne så vi også SCART stik lavet tidligt.

så den 1.4 standard kabel type findes ikke.
der findes kun software standard version 1.4a af HDMI protokollen.
(a't gør at software understøtter SBS og T/B og andre 3D software funktioner, kablet er det samme)
Af runehansen
lgowner skrev:
runehansen skrev:1,4 versionen er det nye, de har faktisk skrevet det omkring de forskellige versioner på deres hjemmeside www.hdmikabel.dk mener det er under om os det står.
lige for at slå det fast så findes der ingen 1.1,1.2,1.3,1.4 kabler.

der findes HDMI software version 1.1,1.2.,1.3 1.4a osv..

kablerne er altid 1.4a , men undtagelsesvis så findes der producenter som tidligt kom ud med ikke fuldt bestykkede stik. det har intet med standarder at gøre, sådanne så vi også SCART stik lavet tidligt.

så den 1.4 standard kabel type findes ikke.
der findes kun software standard version 1.4a af HDMI protokollen.
(a't gør at software understøtter SBS og T/B og andre 3D software funktioner, kablet er det samme)
Tak for info det var ny viden for mig :-)
De billige HDMI 1,3 kabler fra Harald Nyborg fungere ogsa det ikke det.. Det bare har man en enhed man holder af, ma den os godt forkales med nogen dygtige kabler. 1,4 dobbelt afskarpet med silikone rundt om og guld belagt klare den altsa bedre.. Har selv afprovet de billige pa min 40PFL8007t med mit BOSE GS og det fungeret da ogsa, men da jeg fik nogen lidt dyre kabler pa ( et logik 2meter til 199,- lus 2 sandstrom 2meter 1,4 til 399,- ) fik jeg LANGT BEDRE effekt pa 3D, Streaming ( lyd og billed passet 100% sammen ) og lyden!
Men ja Har du en almenenlig tv full HD 50hz skarm kob endelig de billige kabler, sa os andre med 100hz-200hz skarme med £D ka komme til :)

Og Jo Pris og Kvalitet gar hand i hand ;)

-Har Lan kabel, Antenne Kabel, 4 HDMI ind i mit tv.