Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Er på udkig efter et tv til ca. 4000 kr. og havde egentlig udset mig Samsung 40" LED Smart-TV UE40ES5505 (http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue40es5505) til 3900.

Jeg ser så at Elgiganten har et UE40EH6035 3D-tv på tilbud her i weekenden til 4444 kr. (http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... ue40eh6035) og er kommet i tvivl om hvilket jeg skal vælge.

Er kvalitetsforskellen på de to tv stor? Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at gå efter et 3D tv, og er fan af 5505'erens tykkelse og optagefunktion (har 3D-tv'et det?), men kan være jeg skal genoverveje sagen?

Hvad mener I?

Tv'et skal hovedsageligt bruges til at se sport (fodbold og NFL) samt PS3.
Senest rettet af martinka 09 sep 2012, 17:57, rettet i alt 1 gang.
Af Nauticay
hej. personling mener jeg philipsen er bedre på bevægelse end es5505. designet er måske ikke det pæneste, men til sport havde jeg nok taget philipsen.
se om du ikke kan få se begge live i butikken.
vil du ha 3D så er pfl4307 et godt alternativ dan den har passive briller og der følger med et par med.
Af jones31
Ville også tage 4047, den har en bedre billed motor og indbygget wifi til smart tv og samtidig synes at deres design er pænere end 5505 fra Samsung.
Af PeterD
Kort sagt: Snup Philips'en....

Det er ingen hemmelighed at Elgiganten er MEGET GLÆDE for Samsungprodukter (Konkurrencegevinster er ofte Samsungprodukter osv.) så de vil selvfølgelig helst sælge disse til særdeles gode priser...)

Jeg kan forstå at du har store vinduespartier i din stue evt. med meget genskin på skærmen, da du ser bort fra plasmateknologien som ellers udmærker sig ved at være end tand bedre end den LCD skærm du kigger på (tyndere LCD=LED) da panorering, farveklarhed og sortniveau stadig er bedre på en plasmaskærm end på LED skærmen..

En fornuftig skærm i 40"klassen bør ikke koste mere end 4000 kr....max.4700 kr.
Af viuff
PeterD; Hvilke rimelige plasma TV findes i den prisklasse. Har selv haft svært ved at opsnuse dem.

martinka: Evt. overvej denne lidt billigere Phillips model:

http://www.computercity.dk/Products/Pro ... =firstpage

Der er ikke indb. wifi, men ellers kan jeg ikke finde nogen forskel - udover prisen selvfølgelig:)
Af jones31
PeterD skrev:Kort sagt: Snup Philips'en....

Det er ingen hemmelighed at Elgiganten er MEGET GLÆDE for Samsungprodukter (Konkurrencegevinster er ofte Samsungprodukter osv.) så de vil selvfølgelig helst sælge disse til særdeles gode priser...)

Jeg kan forstå at du har store vinduespartier i din stue evt. med meget genskin på skærmen, da du ser bort fra plasmateknologien som ellers udmærker sig ved at være end tand bedre end den LCD skærm du kigger på (tyndere LCD=LED) da panorering, farveklarhed og sortniveau stadig er bedre på en plasmaskærm end på LED skærmen..

En fornuftig skærm i 40"klassen bør ikke koste mere end 4000 kr....max.4700 kr.

Peter D, jeg vil gerne have noget på skrift omkring din mening om, at man kun vil sælge Samsung i Elgiganten???????
Brugeravatar
Af edinger
jones31 skrev:Peter D, jeg vil gerne have noget på skrift omkring din mening om, at man kun vil sælge Samsung i Elgiganten???????
Det skriver PeterD jo altid. Så det kan du finde nedskrevet i masser af tråde i forummet her 8)

Jeg formoder, at det, du ønsker, er, at PeterD fører bevis for sin påstand.
Af Nauticay
PeterD skrev:Kort sagt: Snup Philips'en....

jeg kan så berolige dig med det er strængt forbudt (tror næppe det forkommer) for nogen ansatte i Elgiganten og modtage premier, eller andre former for "freebies" fra leverandører.
Af PeterD
He He..Jeg elsker dette forum :)

@viuff

Rimeligt plasma til omkring de 4700 kr.

42" Panasonic X50 til 3900 kr. Komplett.dk

42" Life's Good Smart TV PM470 3D tv 4300 kr. Komplett.dk

og elgiganten.dk har sikkert også et par stykker hvis du kigger efter :D

Selvfølgelig er intet gratis, men G20 (bevares. Enkelte havde blæserstøj, men et bedre billede fåes ikke til prisen..) Utallige tests og awards bekræfter dette..Er nu afløsr af G30 på omkring de 6 K.

@jones 31

Det er jo en uskreven regl, der forekommer hver eneste dag. Alle kan jo se det, hvis de bare kigger lidt rundt. Store reklamer med SAMSUNG. Prøv at smutte i dit lokale Elgiganten og sig at du vil købe et tv. Jeg er sikker på sælgeren vil foreslå dig et Samsung tv. Uanset om du ville købe et LG, Sony eller Goldstar O_O, ellers har jeg bare været uheldig de mange gange jeg har skulle købe tv til mig selv eller venner og familie.....Men nu ved jeg ikke om du overhovedt besøger Elgiganten 8)

@Nauticay

Det lyder sørme godt. Så skal jeg ikke være nærvøs for at der bliver smidt koreanske produkter efter mig når jeg både kommer ind og går ud af Elgiganten.......

Har faktisk set annoncer for Philips tv i deres avis, så måske er de (endelig) ved at forstå at det ikke kun er koreanske og japanske producenter som laver gode tv..

Til trådstarter: Er det ikke bedre at billede er godt end at designet på skærmen er tilsvarende godt..? Ellers vælg en skærm Flatpanels anbefaler (Se i toppen). Så går du ikke så galt i byen. Bevares det er ikke alle som er budget tv, men hold dig til de kendte mærker Panasonic plasma og Philips, samsung etc...
Af lgowner
PeterD skrev:Det er jo en uskreven regl, der forekommer hver eneste dag. Alle kan jo se det, hvis de bare kigger lidt rundt. Store reklamer med SAMSUNG. Prøv at smutte i dit lokale Elgiganten og sig at du vil købe et tv. Jeg er sikker på sælgeren vil foreslå dig et Samsung tv. Uanset om du ville købe et LG, Sony eller Goldstar O_O, ellers har jeg bare været uheldig de mange gange jeg har skulle købe tv til mig selv eller venner og familie.....Men nu ved jeg ikke om du overhovedt besøger Elgiganten 8)
jeg var dernede med noget familie som skal have ny skærm og vi stod foran LG's 860v, sælgeren ville da gerne tilbyde alternativet 760 uden at komme ind på samsung men jeg viste jo heller ikke visuelt interesse i at kikke på dem.
jeg tror deres indkøbs strategi er måske bedste indkøbspriser, så er samsung billigere, lige som der var en LG strategi inden de kom hos andre forhandlere, så går elgiganten efter det og samsung køb måske hurtigt underbyde, og derfor vil elgiganten som preference jo så også hurtigst af med dem.
alliance eller ej, så er rådene jo ikke meget anderledes end de mange panasonice indlæg her, som fraråder alt vildt som kommer forbi og skal skydes fordi de ikke vil have plasma, så måske er elgiganten smart, men forum medlemmere som gør panasonic den tjeneste herinde er jo ikke meget anderledes og noge er sågar betalt af dem (påstand , og formodninger de nogle afdelinger jo 100% har medarbejdere som surfer og går på forums, så sikkert 100% korrekt)
Senest rettet af lgowner 10 sep 2012, 21:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af edinger
PeterD skrev:@jones 31

Prøv at smutte i din lokale Elgiganten og sig at du vil købe et tv. Jeg er sikker på sælgeren vil foreslå dig et Samsung tv...
FYI — jones31 er selv sælger i Elgiganten :)
Af lgowner
edinger skrev:
PeterD skrev:@jones 31

Prøv at smutte i din lokale Elgiganten og sig at du vil købe et tv. Jeg er sikker på sælgeren vil foreslå dig et Samsung tv...
FYI — jones31 er selv sælger i Elgiganten :)
det kan ihvertfald bekræftes om måske kan vi så få et lettere ærligt svar på den omtale samsung plan ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke vi skal holde formodninger om El-Gigantens provisionsmodel ude af billedet hvis det netop ikke er andet end formodninger? Vi har flere brugere herinde, som er ansat hos El-Giganten og det er bestemt ikke mit indtryk, at de favoriserer Samsung på nogen måde.