Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

ved ikke om dette er den rigtigt sektion at oprette dette indlæg i, men here goes:

Har omtalte TV og vil gerne tilslutte det til internettet.
Jeg kan tilslutte det direkte via kabel til min router og være på uden problemer.
Men da min router står i et andet lokale, ville jeg gerne undgå denne løsning.
Fra min ISP har jeg en trådløs router, og jeg har et Access Point liggende, så jeg tænkte, at jeg ville bruge dette accesspoint til at få mit TV på nettet.

jeg har sat AP'et op som "Wireless Client" og kan komme på nettet, hvis jeg kabler AP til en bærbar og går online på den måde.

Men hvis jeg tilslutter mit TV på samme måde som den bærbare, kommer TV ikke på nettet.
Prøver jeg med automatisk tildeling af IP (og DNS) sker der ikke en dut (får ikke tildelt en IP).

Sætter jeg IP op manuelt kommer jeg til punkt 4 i "net testen", og så fejler den ved "kontrol af forbindelse til port".

Jeg tænker, at det ikke burde være opsætnning af router og AP, da det jo virker fint, når jeg tester det setup med en bærbar PC.

Der er ikke rigtigt så mange andre indstillingsmuligheder for netværk i TV'er... så jeg er lidt lost.

Jeg ved ikke helt, hvad det potentielt kan være, som jeg har overset, og vil sætte pris på kvalificerede bud :)
Velsrojs skrev:jeg har sat AP'et op som "Wireless Client" og kan komme på nettet, hvis jeg kabler AP til en bærbar og går online på den måde.
er du sikker på den bærbar ikke bare bare bruger internt trådløst kort eller kabel forbindelse?

hvilken boks er det som du har konfigureret som wireless ap, og hvordan har du gjort dette?
får selve din "wireless client" en ip, så du kan rette opsætning på den eller?
skal kabel som du sætter i den wireless client boks være krydset?
lgowner skrev:
Velsrojs skrev:jeg har sat AP'et op som "Wireless Client" og kan komme på nettet, hvis jeg kabler AP til en bærbar og går online på den måde.
er du sikker på den bærbar ikke bare bare bruger internt trådløst kort eller kabel forbindelse?

hvilken boks er det som du har konfigureret som wireless ap, og hvordan har du gjort dette?
får selve din "wireless client" en ip, så du kan rette opsætning på den eller?
skal kabel som du sætter i den wireless client boks være krydset?
Jep, var smart og disabled wireless på den bærbare før jeg testede det ;)
Så det er via kablet og AP.

Det er en Dlink DWL-2100AP, og "bare" ændret i indstillingerne.
Når man sætter den op som Wireless client, kan man søge efter source AP (routeren), finder den via SSID, vælger den, og SSID+MAC vælges så automatisk i opsætningen. Derefter har jeg sat kryptering og nøgle op. Er ret sikker på, at det virker.
Har givet AP en fast IP, i samme IP range som routeren, samme subnet maske og routerens IP som gateway.

Har faktisk ikke prøvet med et krydset kabel... hmmmm, men ville synes det var underligt, hvis det SKULLE være et krydset kabel?

Men er da et forsøg værd..

Ved godt at panasonic gerne vil have, at man køber deres wireless dongle, men det burde da være muligt at gøre det på den måde, som jeg forsøger mig med?

Og tak for svar! :)
Af lgowner
ok, så du kender dwl2100's IP adresse, og du ved din pc få en ip tildelt via DHCP når den tilsluttes din AP i wireless client mode?

hvis dette er på plads, og tv tilsluttes via kabel til den dwl2100 i wc mode, så burde det jo fungere præcis som hvis du satte kabel direkte i en router, da det jo er dwl2100 som klarer komm. imellem den og din router, så problemet er ikke tv, men stadig opsætning mellem de 2 enheder.

udlukkelses metoden har du prøvet og sikret at pc og router kan snakke sammen igennem din dwl2100, så hvis du ved det virker, er det ikke tv men opkobling mellem de 2, når tv så sættes på den istedet. pc og tv jo ens hvad det angår og begge er vel opsat til dhcp så alt burde være ok.

har du MAC beskyttelse på router, så husk lige at tilføj tv's MAC også til den liste.
Af Velsrojs
lgowner skrev:ok, så du kender dwl2100's IP adresse, og du ved din pc få en ip tildelt via DHCP når den tilsluttes din AP i wireless client mode?

hvis dette er på plads, og tv tilsluttes via kabel til den dwl2100 i wc mode, så burde det jo fungere præcis som hvis du satte kabel direkte i en router, da det jo er dwl2100 som klarer komm. imellem den og din router, så problemet er ikke tv, men stadig opsætning mellem de 2 enheder.

udlukkelses metoden har du prøvet og sikret at pc og router kan snakke sammen igennem din dwl2100, så hvis du ved det virker, er det ikke tv men opkobling mellem de 2, når tv så sættes på den istedet. pc og tv jo ens hvad det angår og begge er vel opsat til dhcp så alt burde være ok.

har du MAC beskyttelse på router, så husk lige at tilføj tv's MAC også til den liste.
Ja, den bærbare får tildelt en IP via DHCP fra router, igennem AP'et (dwl-2100), når den er tilsluttet til dwl-2100 via kabel. SÅ ja, pc og router kan snakke sammen gennem dwl-2100 - er jo sådan pc'en får tildelt en automatisk IP og kommer online.

Men når TV'er er sat op med manuel IP, så mangler det sidste "kontrol af forbindelse til port" i net testen - nogen der ved, hvad det helt præcist betyder? Jeg tænker, at der måske skal åbnes en port i routeren som TV'er bruger til at kommnunikere på? Any ideas?

TV'er er ikke sat op til DHCP/automatisk tildeling af IP - for hvis jeg gør det, får TV ikke engang tildelt en IP...

Jeg har ingen MAC filtrering i routeren.... men kunne selvfølgelig prøve at slå det til og så tilføje TV'ets MAC og se om det skulle hjælpe...
Men ville bare være ulogisk...

Jeg har iøvrigt lige testet om jeg kan få min Dune B1 på nettet - den kommer fint på med det setup, og får tildelt Ip automatisk.
Så det MÅ være noget i TV'et som er fucked...

Har endda prøvet at reserve en IP til Tv'ers MAC i routeren... samt at sætte TV'ets IP til DMZ Server - det hjælper heller ikke.

Det undrer mig iøvrigt, at der kun er plads til at indtaste én DNS server i TV'et... guides etc nævner både primær og sekundær..
Af Velsrojs
Ej nu må vanviddet stoppe!!

Nu kan jeg pludselig ikke få lyd fra mit tv til min soundbar+subwoofer!
Der er lyd i Tv'et selv, men det vil ikke sende lyden til soundbar+subwoofer mere!
Jeg kan godt få lyd til soundbar+subwoofer fra min DUNE...
Hvad pokker er det lige der foregår....
Det eneste jeg har gjort er at teste forskellige netværksindstillinger.. :(
Af Velsrojs
^Bump^

Ringede til Panasonic, som fik mig til at lave en hard-reset af tv'et, men det hjalp heller ikke....
Kan det virkelig passe, at man er nødt til at købe sådan en skide wireless dongle til 7-800 kr for at få tv'et på nettet? :(
Af Velsrojs
Fandt frem til, at Panasonics dongle er en re-branded netgear, så den har jeg bestilt til 199.
Men irriterende, at man ikke selv kan sætte det op, som man gerne vil...