Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Som overskriften antyder er jeg på udkig efter et nyt TV til mit kontor / herreværelse.. Jeg har ikke plads til mere end 32 tommer, så det er nagelfast :)

Ellers har jeg følgende ønsker / krav:
- 1080p (selvfølgelig!)
- 4x HDMI
- 1x, helst 2x SCART
- DVB-T tuner
- Mulighed for at lyden kan gå "baglæns" over i et hi-fi anlæg, altså så man ikke bruger TV'ets egne speakere..
- Egnet til gaming: Hurtig respons rate / velfungerende Game Mode.

Jeg er ligeglad med:
- 3D
- Smart TV / media streaming
- DVR funktion

Håber der er nogen der har en mening :)
Af klingenberg
Har faktisk et 32' samsung m87 lcd i overskud, med et kanon game mode(Lots of fifa).

Sig til hvis det er interessant, den skal ikke koste ret meget :)
Af x99gump
Bare lige en bemærkning. Om det er 1080p eller 720p er altså ret ligegyldigt ved så lille en skærmstørrelse. Selv ved 42" er det faktisk ret ligegyldigt. Medmindre man sidder med næsen helt henne i skærmen...
Hvor mange tv der så efterhånden bliver lavet der ikke er 1080p, det ved jeg ikke...
Af Supergris
Dit krav med 4 HDMI-indgange, bliver vist også svært at opfylde, så måske du skulle slække lidt på dine krav...
Af pelagios
Tak for de vagt ubehjælpsomme forslag gutter :)

Til info for andre søgende:

Jeg endte med at købe et Panasonic TX-L32E5Y, til 3800 DKK i Bilka.

Det har:

- Ingen 3D, ingen web-browser, ingen DVR funktion.

- 1x SCART
- 1x Component
- 4x HDMI
- 1x VGA
- 2x USB

Billedet er ganske udemærket. Jeg kan ikke mærke, når jeg sidder og glor på min SD parabol, DVD'er eller antenne-tv (DVB-T), at den ikke har en eller anden ultra 400 Hz opsampling funktion :)

Lyden er tynd. Ligesom de speakere som sidder i en laptop - ikke værd at bruge medmindre man er døv.

Jeg har koblet et gammel stereoanlæg op til hovedtelefonudgangen, og det lyder fortrinligt (jeg var bange for om der ville være en masse brum e.l. på denne udgang, men det er der faktisk ikke).

Hvis man sætter en USB-pind i USB indgangen kan TV'et afspille stort set alle slags MPEG, AVI, MKV filer (også 1080p). Meget nice. Det havde jeg egentligt ikke forventet.

Hmm, hvad ellers.. Jo: Der står intetsteds på det store internet om TV'et understøtter NTSC og sådan, men det gør det. I 'gamle dage' synes jeg at kunne huske at det ikke var en selvfølge, men det kan være det er det nu om dage.

Alle de DVD'er og PC-filer som jeg har prøvet afspiller pænt og uden 'hakken'; 24 Hz, 25 Hz, 29.97 Hz, både i PAL og NTSC.

Det eneste som har irriteret mig lidt er dens DLNA funktion, som på mange måder virker mindre velgennemført end f.eks direkte afspilning af filer via USB.

Nåhja, lige en sidste ting som jeg synes var sjovt: TV'et har en _god_ _gammeldags_ grøn/rød on/off indikator!

Endelig et stykke forbrugerelektronik uden de der latterlige blå lysdioder som har dannet mode i det sidste tiår! :)