Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens.
Står i den situation at jeg gerne vil til at erhverve mig et nyt fjernsyn.

Vil max ofre 10.000 og fjernsynet må MAX være 50" :-)

Har selv kigget på Panasonic TX-P50ST50Y men er bange for muligheden for burn in på et plasma tv, og kunne samtidig se at en anden herinde havde købt TV'et og muligvis retunerede det pga for meget støj ved meget lyse billeder?

TV'et skal primært bruges til at se film / spille playstation :-)

På forhånd tak! :D
donatellow skrev:Hej folkens.
Står i den situation at jeg gerne vil til at erhverve mig et nyt fjernsyn.

Vil max ofre 10.000 og fjernsynet må MAX være 50" :-)

Har selv kigget på Panasonic TX-P50ST50Y men er bange for muligheden for burn in på et plasma tv, og kunne samtidig se at en anden herinde havde købt TV'et og muligvis retunerede det pga for meget støj ved meget lyse billeder?

TV'et skal primært bruges til at se film / spille playstation :-)

På forhånd tak! :D
Der er virkelig mange tråde men præcis dette spørgsmål. Så prøv at gå tilbage i de seneste 3 ugers indlæg og du skal finde svaret på dine bønner.
Af andersch
ved intet om st50, men jeg har vt50 og det er, hvad jeg vil kalde lydløst.

iøvrigt er jeg ikke blevet skuffet over tvet endnu. Rigtig flot billede og mange muligheder syntes jeg.

Hvis st, og gt 50 bare kan nærme sig vt50 så kan jeg kun anbefale det.
Elgigangen havde her for et par uger siden tilbud på gt50 til 10kg!
Af THM
der er mulighed for burn in på st50 hvis det samme logo er på skærmen en stor del af tiden det er tænt over en lang periode. man skal samtidig være mest forsigtig de første par hundrede timer.
hvis du har et varieret spilbrug og også bruger skærmen til film og tv, burde der dog ikke opstå de store problemer.
med overscan funktionen kan man iøvrigt også flytte logoerne.

når det så er sagt, så er st50 en fantstisk gamer skærm med et rigtig lavt inputlag og et rigtig hurtigt panel. og i 60hz spil er bevægelseshåndteringen i absolut topklasse...
Af donatellow
THM skrev:der er mulighed for burn in på st50 hvis det samme logo er på skærmen en stor del af tiden det er tænt over en lang periode. man skal samtidig være mest forsigtig de første par hundrede timer.
hvis du har et varieret spilbrug og også bruger skærmen til film og tv, burde der dog ikke opstå de store problemer.
med overscan funktionen kan man iøvrigt også flytte logoerne.

når det så er sagt, så er st50 en fantstisk gamer skærm med et rigtig lavt inputlag og et rigtig hurtigt panel. og i 60hz spil er bevægelseshåndteringen i absolut topklasse...
Tak for svarene indtil videre. Sagen er den at jeg nok primært skal bruge skærmen til spi, film osv men jeg er typen der også efter en tur i byen lørdag sagtens kan have tv'et til at stå på tv3+ til simpsons marathon 12 timer på en søndag uden at skifte kanal - Det udelukker vel plasma eller hvad?
Af THM
hvis tv3+ udgør en stor del af dit hverdagsforbrug også kan det give problemer. hvis du mest bruger den til andet, og engang imellem kører en simpsons marathon sku det ikke give problemer, andet end retention bagefter men det går væk igen..

det er ikke hvor lang tid i træk et logo er repræsenteret, men hvor meget at den samlede tid tv'et er tændt det er repræsenteret...

i starten skal man dog som sagt være mere påpasselig, da fosforen her ældes hurtigst.
Af donatellow
Endte med at købe Panasonic'en og hold da kæft et billede! Fantastisk :D Og kan kun hører buzzing hvis jeg står helt lodret op at tv'et. Derudover fik jeg forsikring med der dækkede burn in osv så jeg ikke skulle bekymrer mig om det :)

Har prøvet at google en del efter de anbefalede kalibrering indstillinger men kan intet finde på netop 50" modellen - Nogen der kan anbefale nogen bestemte indstillinger? På forhånd tak :-)
Af THM
godt at hører den lever op til dine forventninger.
mener hdtvtest har lagt nogle indstillinger ud på deres facebook. det behøver ikke lige være til 50" modellen, st50'erne sku ikke variere ret meget.