Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

jeg har prøvet at finde nogle sammenligninger eller erfaringer med disse tv til xbox360, men har ikke kunne finde noget hverken her eller andre steder på nettet?

Er der nogle som vil anbefale det ene fremfor det andet? De ligger næsten på det samme prismæssigt, hvorfor valget er faldet på dem.

Håber der er nogle som kan hjælpe? :)
Brugeravatar
Af edinger
FlatpanelsDK skrev:
LG PZ950W TEST (link)

Input lag (forsinkelse på signalet fra det modtages til det vises på skærmen) blev målt til 30-35 ms, hvilket gør PZ950W et fint egnet Tv til eksempelvis konsolspil.

PZ950W har dog desværre problemer med retention (midlertidig burn-in) og jeg oplevede det mere end én gang. Det forsvinder meget hurtigt igen, men det er bestemt til stede og værre end på Panasonics plasma-Tv og en tand værre end på Samsung 2010 plasma-Tv.

FlatpanelsDK skrev:
SAMSUNG D555 TEST (link)

Vi målte input lag til 16 ms i game mode (PC-tilstanden), hvilket er rigtig flot. Med de fleste af billedprofilerne i skærmen, ligger input lag på omkring 32 ms. Det gør også skærmen ideel sammen med en spilkonsol.

Sidste års C685-model var Samsungs første billige 3D plasma-TV, men den nye fosfor der krævedes af 3D plasma-skærme, medførte, at C685 led en del af retention, hvilket flere købere også klagede over. Samsung har dog forbedret dette betydeligt på D555, og selvom retention kan bemærkes efter et par timers Tv-kiggeri på samme Tv-kanal, så vil jeg ikke kategorisere det som et problem på D555.
Af Mysen
Der er tests af begge herinde; jeg ved ikke om du har læst dem?

PZ950 er bedst af de to, mens D555 til gengæld stort set ikke har noget input lag. Om du ville kunne mærke forsinkelsen på 3-4 hundrededele af et sekund, som PZ950 har på inputs, skal jeg dog ikke kunne sige.

Hvis du næsten udelukkende skal spille på skærmen, vil jeg dog anbefale, at du ser efter en LCD skærm i stedet.

EDIT: edinger har linket det, jeg har formuleret ;)
Af Christo3400
Tak for input! :)

Jeg har læst begge anmeldelser, men søgte egentlig noget mere personlig erfaring med skærmene ifbm. konsolbrug.
Brugeravatar
Af edinger
Christo3400 skrev:Jeg har læst begge anmeldelser, men søgte egentlig noget mere personlig erfaring med skærmene ifbm. konsolbrug.
Er det ikke mere informativt at høre fra nogen (Flatpanels), som har haft begge skærme på testbænken frem for tilfældige brugere, som næppe har haft denne mulighed?

Hvad får dig til at tro, at "personlig erfaring" ― med én af skærmene ― er mere repræsentativ end Flatpanels' erfaringer med begge skærme?
Brugeravatar
Af Koluda
Jeg havde uden tvivl valg LGét mellem de 2.
Af PhDream
...og jeg havde valgt D555, fordi jeg faktisk valgte det, og fordi det har meget lavt input lag, som er vigtigt for en gaming-skærm.
Af Christo3400
Nu ved jeg ikke præcist hvordan en test foregår, men jeg går ikke udfra at man tester billedkvalitet, inputlag osv. ifbm. konsolbrug over en længere periode... Det kan være jeg tager fejl?!

I min optik, så er personlig erfaring fra flere brugere et bedre grundlag for valg end en enkelt test fra Flatpanels. Også selvom de ikke har set begge modeller side by side... Dermed ikke sagt at deres test ikke er informative, men udfra det jeg har læst, vil jeg ikke vide og ved stadig ikke hvilket jeg skulle vælge.

Men I skal have tak for hælpen so far!
Af PhDream
Du behøver ikke kun sætte din lid til Flatpanels. Der er jo også andre, udenlandske sites, som har testet skærmene. D555 har været til en masse tests. Den hedder D550 i udlandet.