Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude!

Jeg står og skal købe et nyt tv, nu her når jeg skal flytte.
Så jeg er i gang med at prøve på at gennemskue tv junglen.

Jeg er i min jagt stødt på denne her;
LG 47LS5600
http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/ ... LS5600.jsp

Jeg skal give 4500 kr. for det.

Mit behov er film og spil via ps3.
Dog ser jeg også tv hvis der er noget god bold.
Det skal hænge i en stue der er ca 25-30 kvm, med en sidde afstand på ca 3-4 meter.
Det skal kobles sammen med min HTPC.

Jeg ved ikke om det er den rigtige model for mig.

Er der nogen af jer der kender modellen, for synes ikke jeg kan finde særlig meget om den, eller nogen nævnværdige reviews.

og spørgsmålet er om jeg kan finde et bedre alternativ, min pengepung siger max 7500 kr.

Mvh
Søren
Brugeravatar
Af edinger
Det ville jeg også – mellem de to modeller.

I virkeligheden ville jeg dog vælge en helt tredje model afhængig af spilfrekvens- og hyppighed.

Men det er jo heldigvis ikke mig, som skal bestemme :)
Af janbau
Lige pt kan du gå en helt anden vej og nok få en af de bedste til prisen skærme Lige Pt NEMLIG SONY 46HX753BAEP til 8000 kr inklusiv en Bluray spiller som du jo nok kan sælge for 500 kr .
Du skriver maks 7500 kr og da du har en Ps 3 spiller den jo godt sammen med et Sony tv .

Bilka
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/sony/ ... _other_ds)

Sony hjemmeside
http://www.sony.dk/product/tv-117-46-lcd/kdl-46hx753

Dette tilbud kan du se i Bilka Ugeavisen denne uge . Her kan du også få den omtalte Lg Lm 620 T hvis du vil ombytte . Bilka har 30 dages omytningret .

Og det siger jeg også selv om jeg lige selv har købt et Lg fladskærm men det er dog en af topmodelerene .
Senest rettet af janbau 27 aug 2012, 23:11, rettet i alt 1 gang.
Af Emahs
DavidHimself + Edinger

Den ser også rigtig fornuftig ud og flot ikke mindst.
Men skal ikke bruge 3D til en pind. Så hvis jeg kunne spare det væk, vil jeg være glad.

Fordi ellers kan jeg ikke se den store forskel, skal siges jeg ikke har den vilde forstand på tv.

Og Edinger, hvad vil du ellers vælge da?

JanBau - Super bud med den Sony, den ser virkelig lækker ud og fine specs, ud fra hvad jeg forstår.
Men når vi er i den prisklasse, er den så "bedre" end pana st50?

Det skal lige nævnes, at jeg gerne vil købe value for money, money isn't big.
Senest rettet af Emahs 27 aug 2012, 22:49, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Nej
Af janbau
Nu trode jeg at du ville have et Led fladskærm og ikke et Plasma Såå det må andre svare på -

Men mon ikke pana st50 er bedre på mange punkter da som jeg har forstået det får Plasma til billigere penge som du selv skriver , value for money .

Der er noget med lysinfaldet især i dagslys som har indflydelse på dit valg af fladskærm som du lige skal tænke over .
Af Emahs
JanBau

Jeg er ikke overbevist om hvilken teknologi jeg skal have.

Men der er lidt småmørkt i min kommende stue.

Men nøj hvor er det uoverskueligt med alle de muligheder :)
Brugeravatar
Af edinger
Emahs skrev:Og Edinger, hvad vil du ellers vælge da?
Jeg ville vælge en plasmaskærm, da jeg foretrækker de kvalitetsmæssige dyder ved denne teknologi, og da clouding/bleeding, som uvægerligt følger med en 'LED'-skærm, for mig er en absolut deal-breaker.

Men jeg spiller heller ikke konsolspil og er derfor dejligt fri for eventuelle bekymringer om retention og burn-in som følge af langtids-gaming.
Af DavidHimself
edinger skrev:Jeg ville vælge en plasmaskærm...Men jeg spiller heller ikke konsolspil og er derfor dejligt fri for eventuelle bekymringer om retention og burn-in som følge af langtids-gaming...
Det var også den eneste grund til at jeg linkede en LED fremfor en plasma...jeg er selv plasma-mand, og har selv spillet ofte på et G30'er helt uden problemer - men det kræver alligevel en hvis opmærksomhed. :)
Emahs skrev:Men skal ikke bruge 3D til en pind. Så hvis jeg kunne spare det væk, vil jeg være glad.
3D er en ting følger med, når man komme op i en LED skærm af en hvis kvalitet... det er ikke på den måde noget du betaler for, men blot noget der følger med!