Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Runedrengen
Som overskriften siger, stiller jeg spørgsmål til om disse 2 funktioner skal være til eller fra, høj eller lav? Jeg har et Grundig 47vle9279 tv, og oplever at der er manglende info på netop denne. Skærmbilledet er som sådan rigtig fint, men jeg er da selvfølgelig interesseret i at få det bedste ud af produktet :)
Derudover lige et bonusspørgsmål.. Jeg har benyttet mig af Hi-fi klubbens "Quick Calibration" DVD, og oplever et meget mørkt billede. Er indstillede TV generelt mørke?

Mvh Runedrengen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ser digitalt TV, så slå de to ting fra.

Et kalibreret billede er mørkt da lysstyrken der sigtes efter er til den lave side når man betragter skærmen i dagslys.
Af Runedrengen
Tak for svaret. Så når jeg har Yousee kabel-tv, skal jeg slå det fra, ikke? Kan det passe at hvis jeg ser en DVD, så skal det slåes til igen, for at forbedre kvaliteten? Det synes jeg at have læst i et andet forum
Senest rettet af Runedrengen 27 aug 2012, 21:23, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Nej det kan ikke passe. Med mindre du har forbundet dvd-afspiller med scart-stik. Har du brugt HDMI, så er signalet også digitalt hér.

Yousee har både digitale og analoge kanaler, men du ser nok kun de digitale ;)
Af Runedrengen
Min PS3 er selvfølgelig forbundet med HDMI :) Undskyld hvis jeg spørg dumt, men skal jeg forstå det sådan at HD kanalerne er digitale, og resten er analog? ^^ Men uanset, skal de to funktioner slåes fra, ikke?
Af Mysen
Alle kanalerne er digitale. Også dem, der ikke er i HD. Men der er også en analog tuner i dit tv, og hvis du skifter over til den, kan du se de samme kanaler minus nogle stykker i en ringere kvalitet.
- Det er nok mest til folk med gamle fjernsyn.

Og jo, du bør slå de to ting fra.