Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ozona
Nu har googlet mig til hudløshed, men synes ikke jeg er kommet frem til løsningen, så nu spørger jeg her:

I dag har jeg en gammel harddiskoptager uden EPG, men kunne godt tænke mig at få en løsning hvor jeg via en form for EPG kunne vælge at optage et program, som jeg så kunne gemme på min NAS, og derved tilgå via DLNA fra alle fjernsyn i huset, så jeg ikke er bundet til det fjernsyn hvor harddisk optageren sidder tilsluttet. Jeg er nået frem tilat jeg vidst nok skal have et media center af en form, men at Windows media center ikke understøtter DVB-C signalet, og så er vi jo lige vidt.

Er der nogle der kan hjælpe med den konkrete situation, gerne med direkte links?

Skal understrege at den SKAL kunne optage fra TV, ikke bare streaming, det er ikke interessant!
Af lgowner
du skal se efter en dreambox som har DVBC tunere, den kan optage og lagre på NAS (dog ikke standard men bare teknisk). da den kan lagre på ethvert type drev som er tilgængeligt. du skal bare sætte sti til lokation.

så det er nok din eneste vej derhed. alle DVBC PVR løsninger som kører opensource kan hvad du ønsker.