Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Først og fremmest tak til jer for megen nyttig læsning, dejligt at i vil bruge tid på at dele jeres viden med os andre novicer. Min situation er at mit gode gamle b&o mx5500 er ved at afgå ved døden. Jeg kigger efter en 40" til stuen, som mest af alt er til daglig brug, sjældent sport, en gang imellem film. 3D er ikke et must. Lyden skal være tålelig, også uden ekstra lydudstyr som jeg helst vil undgå (utopi?)
En god ven, der mildest talt er lydfreak har anbefalet mig at købe Grundig, bl.a på grund af lydkvaliteten, mens jeg er mere til Samsung 6-serie pga designet. Pris 5-7000.
Er der andre input?
Af allo
bedste standard lyd: Philips
Af Runedrengen
Jeg har lige skiftet mit Samsung tv ud med et fra Grundig.. Der er abnormt meget bedre lyd i Grundig'en.. Det skal dog lige siges at min Samsung var af ældre dato, men mine forældre har 4 Samsung tv, som heller ikke leverer tilnærmelsesvis lige så god lyd som mit nye Grundig 47vle9279 - bare min mening :)
Af SouthT
Hvis du ser bort fra B&O og Loewe så har Grundig bedst lyd i sin prisklasse. Af en meget simpel grund, de går meget op i lyd og ALLE modellerne har frontvendt lyd. Dette kræves hvis man vil høre diskant. Sidder "højtalerne" bagpå, så siger det jo sig selv at lyden bliver dårlig. I Grundigs vision 8 og 9 samt Fine Arts er der og indbygget en sub som giver utrolig god lyd. Grundig vinder altid bedst i test når det gælder lyd.
Fik 6 stjerner i "Lyd og Billede" for den ny 9279.