Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har købt et Panasonic 50GT50 og er super tilfreds! Med henblik på Blueray og optagemulighed er jeg i tvivl om, hvad jeg skal vælge! Skal jeg købe en ekstern harddisk, én harddiskoptager, en Blueray med harddisk eller en PS3!?

Nogen gode bud?

Har mellempakken fra Yousee og et Bose 2.1, hvis det har nogen betydning!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De forskellige løsninger har jo forskellige styrker og ulemper. Hvad er dine krav? Du får eks. kun mulighed for at se ét program imens du optager et andet hvis du køber en ekstern optager, da det kræver to tunere.
Af Jutti
Kan en PS3 programeres til at optage alm fjernsyn? Umiddelbart vil jeg dog gerne spare en fjernbetjening mere, så overvejer ekstern harddisk og Panasonic blueray!? Men er meget i tvivl - en PS3 er jo en billigere løsning, og så kan man tilmed spille indimellem!
Af lgowner
Jutti skrev:Kan en PS3 programeres til at optage alm fjernsyn? Umiddelbart vil jeg dog gerne spare en fjernbetjening mere, så overvejer ekstern harddisk og Panasonic blueray!? Men er meget i tvivl - en PS3 er jo en billigere løsning, og så kan man tilmed spille indimellem!
ps3 har kun kunne optage dengang man købte en tvtuner løsning som kun klarede mpeg2, den findes ikke mere.

ps3 er kun en spillemaskine med bluray funktion. ikke lavet til at optage tv programmer, da den ingen tv tuner har indbygget.
Af Jutti
Ok - tak! Så er det indskrænket til en ekstern harddisk og en blueray ( evt. PS3 ) eller en blueray med harddisk! For den kan vel optage alm tv? Hva angår blueray til under 2000 - er det bedste køb så en PS3?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen: hvad er dine ønsker til optagefunktionen? Og hvad vil du have ud af en BluRay-afspiller? en PS3 er ikke en bedre afspiller end en til 1000 kr, men den har blot mange andre features, som du ikke får med den dedikerede afspiller - den bruger dog også ret meget mere strøm. Du bør nok gøre dig meget klart hvad du vil have i sidste ende for du kommer til at gå på kompromis uanset hvilken af de to løsninger du ender med.
Af Jutti
Ok - ved nok ikke præcist, hvad mine ønsker til optagefunktionen er! Udover at jeg gerne vil kunne optage manuelt, evt pause direkte fjernsyn samt at programere optagelser! Se et og optage noget andet får jeg nok ikke stort behov for, men det vil da fint at have! Er selve blueray funktionen bedre på en alm blueray fra Panasonic til 1500 - 2000 end på en PS3?
Hvilken ekstern harddisk giver mest for pengene og er kompatibelt med Panasonic!?
Af Mozart
Jutti skrev:Ok - ved nok ikke præcist, hvad mine ønsker til optagefunktionen er! Udover at jeg gerne vil kunne optage manuelt, evt pause direkte fjernsyn samt at programere optagelser! Se et og optage noget andet får jeg nok ikke stort behov for, men det vil da fint at have! Er selve blueray funktionen bedre på en alm blueray fra Panasonic til 1500 - 2000 end på en PS3?
Hvilken ekstern harddisk giver mest for pengene og er kompatibelt med Panasonic!?
Hvis du vælger ekstern harddisk løsningen, så vær opmærksom på hvilke USB system din fladskærm kan håndtere: USB 2.0 eller 3.0. Jeg ved at de tidligere modeller fra Panasonic anvender 2.0 systemet ! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke nogen væsentlig forskel i BluRay-kvaliteten fra en dedikeret afspiller og en PS3. Køb en PS3 hvis du vil bruge de features den har - ellers kan du ligeså godt spare en tusse og købe en alm. BD-afspiller.
Af lago9
Med en BD harddisk optager kan du se dine
optagelser selvom du skifter TV. ;)
Af Jutti
Tak for hjælpen!
Tror jeg starter med en ekstern harddisk! Hvad anbefales til et Panasonic Gt50?
Af Torben den rigtige
Jeg købte sidste år VT30 50" - har endnu ikke fået den til at optage på usb/harddisk. (har dog ikke prøvet på en med egen strømforsydning)

Har nu købt en Clint DC1, som jeg ville bruge optage funktionen i. Men den kan (som jeg ser det) ikke programere optagelserne. men kun bruge "record" her og nu. (plus den "taber" kanalerne)

Mit var et tåbeligt impuls køb, Så pas på hvad du gør. I dag er jeg dog mest til HD optager med DVB-C/T
Af JacobH
Hej,

Jeg har en PS3 med tilhørende PlayTV, der gør, at jeg kan optage på PS3'eren.

Den kan godt optage MPEG4, men den er selvfølgelig ikke lige så avanceret og nem at bruge som en dedikeret harddiskoptager. Først skal PS3'eren tændes, og så skal PlayTV-programmet startes. Det tager lige et par minutter. Ellers fungerer det fint nok.
Af Jutti
Det skal være nemt, enkelt og brugervenligt! Ingen der kan anbefale en bestemt ekstern harddisk, der virker til Panasonic's nyeste plasmaserie??