Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tola5
ja min dejlige HP zr24w har lige beslutet sig af stå af
så skal have mig en ny mornitor og har kiget på ovenståene men er i tvylv om hvad få en jeg skal vælge

U3011
ca. 8000
stor
stor opløsning
gamel ?

U2713HM
ny
dyr koster ca 6k hos dell så er der ikke langt op til en 30 tommer til 8k

men er i tvylv om hvad jeg skal vælge vis pris forsklen var støre tog jeg 27 men er 3011 noget gamle møj nu eller ? kan se i har 2713 til test her på siden måske en der har prøvet bege skærme ?
har kunne læse der måske også kommer en ny 30 tomer men så er prisen jo nok 10+ så syns jeg 8k er noget mere ret laje men lag mig høre jer klove folk
Brugeravatar
Af azrael
Hvis man tænker på, at U2713 er en skrabet version af U2711 på næsten samme niveau som U2412M er det ift. U2410, så bør du måske snarere overveje U2711. Den kan fås til ca. 4800 kroner og er efter min mening et bedre køb.

Alternativt kunne du evt. kigge på Samsung S27A850T (eller S24A850DW), der anvender Samsungs konkurrerende PLS teknologi.

Årsagen til at U2713 koster så meget mere bunder mest af alt i at det er en ny skærm og, måske vigtigere, at det pt. kun er Dell der forhandler dem. Dells egne priser er typisk en del højere end hvad man kan finde produkterne til andre steder.
Af tola5
tak for de gode svar men er sku kommet lidt i tvyl om det virkelig er en god ide med en så stor skærm snarkede nemlig med en ven der have en 24 og han have lige fået en 27 han siger han aldrig bruger hans 27 til normalt brug vis han spiller der er det få stort så overvejer om jeg bare skulle holde mig til en 24 som U2412M ?
Brugeravatar
Af azrael
tipsen skrev:Dustin har fået U2713HM til godt 5.000 i skrivende stund:
http://www.dustin.dk/product/5010645928 ... led-black/
Til den pris er U2711 stadig et meget bedre bud. U2713 bør snarere ligge på (eller snarere under) omkr. 4000 kroner for at være et bedre køb end U2711.
tola5 skrev:tak for de gode svar men er sku kommet lidt i tvyl om det virkelig er en god ide med en så stor skærm snarkede nemlig med en ven der have en 24 og han have lige fået en 27 han siger han aldrig bruger hans 27 til normalt brug vis han spiller der er det få stort så overvejer om jeg bare skulle holde mig til en 24 som U2412M ?
Jeg kan huske, at da jeg fik en 26" skærm på arbejde kunne jeg _slet_ ikke overskue en så stor skærm. Eller det troede jeg i al fald. Tog et par uger, og så havde jeg vænnet mig til den.

Der er dog også mere "usynlige" ulemper. Har man først vænnet sig til en stor skærm, så får man nok svært ved at gå ned i størrelse igen. Den mest graverende ulempe, i al fald ift. spil, er, at det kræver et ganske kraftigt grafikkort for at spille på den for 27" skærme typiske opløsning på 2560x1440 pixels.

Dell U2412M er helt klart et godt bud på en prisbillig 24" all-round skærm. Personligt bliver jeg dog også fristet af Samsung S24A850DW eller en Dell U2410.
Af tola5
tak for hjælpen azrael
nu føler jeg mig noget dum skulle til af bestille den fra dell da jeg ser de har 3år garanti hos dell ville lige tjeke min hp så og ja der er også 3år så nu kommer der en flink mand fra hp imoren med en ny skærm det er sku service undskyld ulejligheden :-)
Brugeravatar
Af azrael
Det gør såmænd ikke noget. Så er de penge sparet og ZR24W er jo en ganske glimrende skærm. :)