Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
Problemet ligger måske nok ved butikken hvor at det er købt.
Og ved importører osv. LG kundeservice var fint. Men samarbejde og hjælpen til at få noget igennem var besværligt da de gav problemet videre. Så der var ikke rigtig det store hjælp at hente nogen steder.
Af TWM
Problemet ligger måske nok ved butikken hvor at det er købt.
Og ved importører osv. LG kundeservice var fint. Men samarbejde og hjælpen til at få noget igennem var besværligt da de gav problemet videre. Så der var ikke rigtig det store hjælp at hente nogen steder.
Af TWM
Men ja.
Jeg syntes sharp virker helt godt.
Har desværre ikke kunne finde 831'eren nogen steder hvor jeg har kunne se den. Har kun set 6serien.

Men jeg tænker jeg prøver at tage chancen.
Det eneste negative jeg har er at sige er at tv'et funktioner og udseende måske ikke kan matche de 2 andre modeller. Men de har ikke så stor betydning som billedkvalitet.
Af calletv
TWM skrev:ok, men billedet er også bedre på sharp´en end på sony?

Lyden har ikke den store interesse, da jeg kører det stort eksternt 7.1 anlæg.
Ja, helt klart bedre billede, især når kildematerialet halter i kvaliteten viser Sharp sin styrke. Ved HD er forskellen mindre.

Men vores Sharp er jo også en topmodel og det er Sony´en ikke, så det er nok ikke en helt fair sammenligning.

Derudover er der langt flere indstillingsmuligheder på Sharp og det hele virker bare mere lækkert og gennemført end på HXéren.
Af TWM
Jeg må desværre indrømme at jeg er blivet godt og grundigt forvirret omkring sharps tv modeller.

Jeg har set test herinde af sharps LC-70- E836S
Og troede egentlig at LC-60LE831S måske var 60" versionen.
Men det viser sig at der også findes en LC-60LE841S som desværre er meget dyrere.

og samtidig findes der også en 740´er. og umidbart ser det ud til at 840 og 740 er den nye model.

så er 740´ern måske mere attraktiv end 831´ern?

Men hvordan kan jeg sammenligne disse tv, vil meget nødigt bestille et helt andet andet tv end det jeg tror jeg bestiller.

Jeg kan ikke finde disse modeller på sharps hjemmeside.
eller jo, men kan ikke finde info til billedmessig sammenligning.
Brugeravatar
Af edinger
TWM skrev:Jeg må desværre indrømme at jeg er blivet godt og grundigt forvirret omkring sharps tv modeller.

Jeg har set test herinde af sharps LC-70- E836S
Og troede egentlig at LC-60LE831S måske var 60" versionen.
Men det viser sig at der også findes en LC-60LE841S som desværre er meget dyrere.

og samtidig findes der også en 740´er. og umidbart ser det ud til at 840 og 740 er den nye model.

så er 740´ern måske mere attraktiv end 831´ern?

Men hvordan kan jeg sammenligne disse tv, vil meget nødigt bestille et helt andet andet tv end det jeg tror jeg bestiller.

Jeg kan ikke finde disse modeller på sharps hjemmeside.
eller jo, men kan ikke finde info til billedmessig sammenligning.
Du har tidligere skrevet følgende:
TWM skrev:Jeg ser så man kan få sharp 60LE741S til en ok pris.
TWM skrev:Jeg kan se på det hele så, at min beslutning pt ligger imellem:

Sony 55hx855,
Sharp LC-60LE831S.
TWM skrev:Jeg syntes Sharp virker helt godt.
Har desværre ikke kunne finde 831'eren nogen steder hvor jeg har kunne se den. Har kun set 6serien.

Men jeg tænker jeg prøver at tage chancen.
Det er derfor lidt svært at hitte rede på, hvilken model det egentlig er, du er interesseret i – eller "tror, du bestiller" (?)

LE831S er blevet testet her på siden og har endda modtaget en ganske attraktiv 'Top-Anbefaling'.
Af TWM
Min fejl.

har simpelthen rodet rundt i alle disse modeller.

kan se den test så er over 1 år gammel. Og den er vel nærmest ikke gældende mere, til sammmenlignet med tv der har fået et års arbejde mere.?
Af lgowner
TWM skrev:kan se den test så er over 1 år gammel. Og den er vel nærmest ikke gældende mere, til sammmenlignet med tv der har fået et års arbejde mere.?
ikke helt korrekt.

se på pioneer skærme, som ikke produceres mere, der er dem som stadig har dem og semi-pro folk som stadig bruger dem som reference skærme, så en anmeldelse af en 4 år gammel skærm her, er stadig bedre en en ny model.

tager du LG skærme, så har du sidste års modeller som i nogle test af nogle modeller, bliver bedre end dem som er produceret i år.

så teoretisk har du ret men i praktis, så sker det ikke altid sådan.
Af TWM
hmm nej ok.

Det optimale ville godtnok være at komme til at se den 831´er et sted.
Men tror ikke det er muligt, da det faktisk kun kan købes et sted på nettet pt. så det virker mere eller mindre til at det er en udsolg/udgået model.
Brugeravatar
Af edinger
Det lyder som om, at du er nået dertil, hvor du kører i ring uden rigtig at få truffet en beslutning.

Hvis du vil vide yderligere om folks brugererfaringer med skærmen (LE831), kan du læse mere i tråden her.
Af TWM
edinger skrev:Det lyder som om, at du er nået dertil, hvor du kører i ring uden rigtig at få truffet en beslutning.
Jeg kan ikke være mere enig.

jeg læser lidt mere op på det...
Af klingenberg
loland skrev:Helt klart Sharp.. Deres 8'er serie er virkelig et undervurderet tv i Danmark = Billig pris. Det er så irriterende folk tror SHARP er et discount mærke :((

Ps. Hvad var der galt med lg's kundeservice? synes LG plejer at yde noget af den yperste service overhovedet hvis uheldet er ude (Så længe du har en IKKE parallel importeret model) :)
Enig, det virker til at Sharp er gået all-in på store skærme, og smider en del penge i research.

Off-topic, hvorfor var det egentlig Pioneer stoppede med kuro-plasmaerne?

Har hørt at det først er her i 2011-2012 at panasonic VT30/50 og D7000/8000 er begyndt at nå samme/bedre billedkvalitet. Men er kuro'erne ikke 3-4 gamle?
Af lrev 1-2
Hej.
Har haft en Sharp 925 46"..udemærket tv,men skal du bruge den indbyggede SAT tuner,skal du holde dig langt væk.Fim fortalt at det virkede med CD-men det passede ikke,så jeg byttede den til en Samsung...det har jeg ikke fortrudt.

mvh
Lrev