Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
Ganske korrekt med de 368 timer, men en garanti imod retention / burn in er det ikke. En væsentlig nedsat risiko er det, men tjek med mellemrum efter retention. Better safe than sorry.
Af KeWa
Ok. Tak. Jeg troede ellers, at jeg var "home free" nu, og kunne bruge tv'et uden bekymringer....
Af steen6400
KeWa skrev:Ok. Tak. Jeg troede ellers, at jeg var "home free" nu, og kunne bruge tv'et uden bekymringer....
Det er jo ingen grund til at udfordre skæbnen, kør proffesionel med pixel orbiter on.
Af KeWa
Jo jo, det kunne jeg blive ved med, men jeg synes nu, at THX Bright Room giver et langt pænete billede (med mindre synlig refleksion), når jeg ser tv i dagtimerne, ligesom THX Cinema giver bedre billede, når jeg ser film om aftenen.

Når man nu køber et VT50 med et "smukt" billede, er det vel også hensigten, at man skal nyde dette billede fuldt ud... Vil jeg mene...
Af PJ
Jeg har et 55VT50. Jeg benytter THX Bright Room om dagen og THX Cinema om aftenen både ved almindeligt tv-kiggeri og ved bluerayfilm. Jeg er selvfølgelig opmærksom på om der opstår retention, men jeg har endnu oplevet noget, og jeg har ikke taget nogen egentlige forholdsregler. Så også en del OL med hvad der følger af logoer. Jeg er derfor ikke mere så bekymret for, om der skal komme noget.
Hvis der skulle opstå antydning af retention, er det jo bare at skifte kanal en tid, og så vil det hurtigt forsvinde igen.
Skal dog sige, at jeg ikke har benyttet skærmen til spil med undtagelse af lidt Wii.
Af lgowner
KeWa skrev:Når man nu køber et VT50 med et "smukt" billede, er det vel også hensigten, at man skal nyde dette billede fuldt ud... Vil jeg mene...
der er mange som køber fordi andre siger det er bedst og bagefter så forklarer de, du skal lukke for alt det gode ellers får det en kort levetid eller bliver en dårligere oplevelse.

der er nok andre som mener noget andet men du har helt ret, det er især en individuel vurdering og kan man ikke bruge tv't optimalt i mere en 20mins uden at man så skal starte en cleansing af skygger, så er der noget galt med det gode :)
Eller når der siges, at plasma købere ved hvad de går ind til, og må passe og pleje billed for ellers får det konsekvenser for dets kvalitet. Det er så for de allermest nørdede og det er de nørdede svar du får her.

Så præcis som en lampe, den skal bruges indtil den brænder af, så køber du en ny. kan det ikke holde til at være tændt i længere tid, så vælger man et andet mærke næste gang, selvom lyset ellers var godt.
Af KeWa
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg tror, at jeg vil anvende tv'et, som jeg lyster, nu da de 200 timer længe er klaret.

Md mit tidligere panasonic plasma, px700, tænkte jeg ikke på burn in og retention, og fik aldrig problemer.
Af Daniel S
Har nu selv haft vt50 i en uges tid. Super tv er fuldtud tilfreds. Er der et sted man kan holde øje med hvor lang tid tv'et har været tændt ?
Af Cyber Andy
Jeg var et smut forbi hifiklubbe igår vedr. ST50", sælgeren siger til mig hold dig fra kanal 5 og lign med BANG logoer! Brug tv'et normalt, så sker der ikke noget. Skulle der ske fejl med indbrænding vil panasonic ikke dække noget. Man kunne ikke helt undgå retention..
Af nanoflower
KeWa skrev:Kan I bekræfte, at nedenstående billede af skærmen på mit panasonic vt50 angiver, at det har været tændt i 368 timer - og dermed over de anbefalede 200 timer, så jeg nu kan se tv THX Bright Room og THX Cinema?

Tak
Har du en guide til hvordan man kommer ind og tjekker i service menuen ?
Af maskus
Cyber Andy skrev:Jeg var et smut forbi hifiklubbe igår vedr. ST50", sælgeren siger til mig hold dig fra kanal 5 og lign med BANG logoer! Brug tv'et normalt, så sker der ikke noget. Skulle der ske fejl med indbrænding vil panasonic ikke dække noget. Man kunne ikke helt undgå retention..

,,Skulle der ske fejl med indbrænding vil panasonic ikke dække noget.'' -

Kan du uddbybe det lidt? Jeg tænker særligt på ordet ,,fejl". Man får jo forskellige udtalelser, så jeg kunne godt tænke mig at høre nærmere...

/mk
Af Cyber Andy
Hov, der skete en fejl :)

Sælger nævnte blot, at skulle et billede brænde fast er det ærgeligt og man får ikke dækket noget af panasonic
Af nanoflower
Hvordan kommer jeg ind i service-menuen og tjekker timer ?