Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
nej, jeg har endnu ikke købt tv, men hælder nok mest til samsung es7005 pt.. Det er svært at beslutte sig.

60-841s koster 22.000 pt. syntes jeg slet ikke er en mulighed, frem for 636´ern til 10.000 og 741 serien til 14.000.

så personligt ligger jeg og roder imellem:

Sony 55HX-855, til ca 14.750
Samsung es7005 til ca 15.700.
Brugeravatar
Af edinger
Førend det gik galt (med kundeservice?), hvordan oplevede du da LM620T?

Seriøse medier har givet den pæne ord med på vejen.
Af TWM
rigtigt godt billede, meget godt på alle punkter ud over backlight clouding/bleeding, hvilket var langt fra mine forventninger.

men havde mange problemer med det firma, hvor jeg købte det.
og derved også problemer med lg kundeservice.

så nu prøver jeg noget andet
Brugeravatar
Af edinger
Hvis clouding er en deal-breaker for dig – hvad jeg sagtens kan forstå, hvis det er – var det måske værd at overveje plasma.

Som du sikkert ved, lider alle sidebelyste LCD-skærme af denne skavank i større eller mindre grad.

Men det er naturligvis et temperamentspørgsmål, hvor meget man kan leve med. Så du KAN jo være heldig at finde en skærm, som i højere grad indfrier dine forventninger.
Af TWM
desværre skal tv´et stå i en lys stuen ved siden af et vindue, hvor solen står direkte på fra 15-20 ca..

og tv´et kører ca 7-10timer om dagen.

Så som jeg ser det, er LED optimal.

Det clouding der har været på de 2 LG lm620t jeg har haft hjemme har været så slemt at du ca 5 cm ind på oplyste scener, har kunne se forkert belysning. og det er ikke kun i hjørnerne. det er ca 35 cm op af siden.
altså det erikke kun i sort man kan bemærke forkert belysning.
Brugeravatar
Af edinger
Det er desværre ikke et unikt scenarie, du beskriver. Men jeg ønsker dig da held og lykke med din næste skærm, hvis du igen forsøger dig med LCD.
Af NemliJa
Jeg har et Sharp LE831 (46"), og jeg er yderst tilfreds! Billedkvaliteten er i top, og ujævnt lys kan man kun ane i mørke scener og i mørke rum. Der ligger nogle gode billedindstillinger her på sitet (i test af LE831), men den gule er stadig noget svulstig og neonagtig. Går man ind i TV'ets menu og sætter den gule C.M.S. mætning til -8, så er farverne virkeligt gode. IMO har LE831 en varmere og mere realistisk farvegengivelse end andre TV, der godt kan virke lidt til den kolde side.
Af TWM
jo tak, jo jeg tager chancen.

Plasma var bedst hvis det ikke var for de vinduer. og alt det tid det skal stå tændt.
Af THM
TWM skrev:jo tak, jo jeg tager chancen.

Plasma var bedst hvis det ikke var for de vinduer. og alt det tid det skal stå tændt.
mht. bleeding så har samsung et værre ry end sharp. dog vil jeg derudover mene at es7005 er bedre end sharps 6serie, men jo også dyrere...
Af calletv
Vi har et Sharp LE831S 46", og det er et fantastisk godt TV med et godt billede og overraskende god lyd. Vi har også et Sony HX753 46" i børnenes spillerum, og det når ikke Sharpen til sokkeholderne på hverken billede eller lyd. Især lydforskellen er enorm, hvor Sony´en lyder som en dåse.
Af TWM
ok, men billedet er også bedre på sharp´en end på sony?

Lyden har ikke den store interesse, da jeg kører det stort eksternt 7.1 anlæg.
Brugeravatar
Af edinger
Spørgsmål:
TWM skrev:ok, men er billedet også bedre på sharp´en end på sony?
Svar:
calletv skrev:Vi har også et Sony HX753 46" i børnenes spillerum, og det når ikke Sharp'en til sokkeholderne på hverken billede eller lyd.
Af TWM
Fantastisk ..
Tror det bliver den så..
Får også 5" ekstra for samme pris.
Så der er vidst ikke så meget tvivl så
Af loland
Helt klart Sharp.. Deres 8'er serie er virkelig et undervurderet tv i Danmark = Billig pris. Det er så irriterende folk tror SHARP er et discount mærke :((

Ps. Hvad var der galt med lg's kundeservice? synes LG plejer at yde noget af den yperste service overhovedet hvis uheldet er ude (Så længe du har en IKKE parallel importeret model) :)