Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

MojoDK skrev:Hej alle,

Jeg har ikke meget forstand på det her, så jeg må bede jer om hjælp :)

Jeg har lige købt en Panasonic TX-P65VT50 i går. Når jeg fx ser Blue Ray fra min PS3, så hakker bevægelserne meget, når kameraet panorere.

Jeg har læst mig frem til, at dette kaldes "judder" (?).

Er der nogen, der har erfaring med dette - og om man kan afhjælpe det på dette tv?

Takker!!

:)
Har du innstilt din PS3 til å ha bilde output på 24hz (eller 24p eller hva de kaller det på PS3)?

Jeg hadde det samme problemet med en LG blu ray spiller, og da viste seg at output var satt til 50hz og ikke 24hz. Da jeg satte output til 24hz ble bevegelsene perfekt!

BB
Af THM
heller ikke nogen problemer med ps3 som afspiller hos mig. det er dog forskelligt hvor flydende panoreringer kørerpå de forskellige film selv om de alle kører 24p. judder i panoreringer er dog mindre udtalt på mit lg pz950, end på mit pana g20.

jeg hilser dog 48p velkommen, da det kan have sine fordele. samtidig med at det giver instruktørerne flere virkemidler at arbejde med.

Jeg syntes dog det er en noget tåbelig bemærkning at kalde dem som foretrækker 24p for sindsforstyrede...
Af Mysen
THM skrev:Jeg syntes dog det er en noget tåbelig bemærkning at kalde dem som foretrækker 24p for sindsforstyrede...
Jeg går ud fra, at han sætter synonym mellem "uenig" og "sindsforvirret". Det er sq tarvelig retorik, for jeg har ikke noget imod folk, der er uenige, men det er ufatteligt dårligt for en dialog, at give oppositionen negative øgenavne.
Af MojoDK
Her er hvad jeg fandt ud af i går...

Jeg slog 24p til på PS3 - det hjalp ikke ... men så fandt jeg ud af, at når jeg slog 24p til, så dukkede der et nyt punkt op i mit TV, som hed noget med 24p - her kunne jeg sætte lidt, middel og maksimum (eller noget i den stil), så hjalp det VILDT meget - stort set intet judder i billedet. Ved så ikke om det er gået ud over billedekvaliteten??

På min Mac Mini, kunne jeg også sætte til 24HZ og så fik jeg menupunktet på mit TV igen ... herligt.

Dog har jeg ikke en 24p på AppleTV, så har judder det stadig. :(

Syntes umiddelbart ikke, at der er meget judder på min Canal Digital boks, så det er fint.

Tak for hjælpen alle.

Af fredizy
MojoDK skrev:Her er hvad jeg fandt ud af i går...

Jeg slog 24p til på PS3 - det hjalp ikke ... men så fandt jeg ud af, at når jeg slog 24p til, så dukkede der et nyt punkt op i mit TV, som hed noget med 24p - her kunne jeg sætte lidt, middel og maksimum (eller noget i den stil), så hjalp det VILDT meget - stort set intet judder i billedet. Ved så ikke om det er gået ud over billedekvaliteten??

På min Mac Mini, kunne jeg også sætte til 24HZ og så fik jeg menupunktet på mit TV igen ... herligt.

Syntes umiddelbart ikke, at der er meget judder på min Canal Digital boks, så det er fint.

Tak for hjælpen alle.

Hvilke medieafspillere alá ATV2 kan afspille i 24hz?
Af PhDream
fredizy skrev:
MojoDK skrev:Her er hvad jeg fandt ud af i går...

Tak for hjælpen alle.

Hvilke medieafspillere alá ATV2 kan afspille i 24hz?
Næsten alle. Kun ATV2 og vist også ATV3 kan ikke afspille 24p.
Af duster
atv 2 kan heller ikke afspille 1080 uden at hakke
Brugeravatar
Af edinger
PhDream skrev:
fredizy skrev:Hvilke medieafspillere alá ATV2 kan afspille i 24hz?
Næsten alle. Kun ATV2 og vist også ATV3 kan ikke afspille 24p.
Er du sikker på det, PhDream?

I så fald er valget jo nemt: Enhver anden end ATV3.

Det er i min optik en blamage af de større, at denne nye boks ikke understøtter 24fps.

Jeg har nu også læst om andre bokse, som brugerne har problemer med at få til at outputte 24p. Herunder WDTV Live og Boxee Box.

Tilføjelse: DeviceGuru.com skriver følgende om Boxee Box:
Screen resolutions: H.264: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; WMV9/VC-1: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; MPEG4: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps; MPEG2: 1080p at 30 fps, 1080i at 60 fps
Altså ingen understøttelse af 24p.