Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ceerial
Jeg syntes at hver gang at min skærm bliver sort (f.eks. hvis man er færdig med en multiplayer match i et spil) ser den meget mærkelig ud.

Jeg har taget nogen billeder, jeg ved ikke om det er helt til at se:

Billede
Billede

Hvad betyder det?

Skærmen er helt ny. Det kan godt være det ingen betydning har overhovedet. Men jeg syntes bare ikke det ser ret godt ud.
Brugeravatar
Af edinger
Det ligner unægtelig clouding det dér. Altså uhomogen belysning af panelet. Én af de notoriske ulemper ved Edge-LED-teknologien.
Af Ceerial
Okay.. Er det noget skidt? Jeg ligger ikke mærke til det når skærmen ikke er helt i sort.

Hvad kan man evt. gøre ved det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er der kun én ting at gøre ved: Returner TV'et. Det kan ikke fikses, så enten lever man med det eller også prøver man lykken med et nyt eksemplar. Clouding er i høj grad individuelt fra eksemplar til eksemplar.
Af Ceerial
Torben Rasmussen skrev:Det er der kun én ting at gøre ved: Returner TV'et. Det kan ikke fikses, så enten lever man med det eller også prøver man lykken med et nyt eksemplar. Clouding er i høj grad individuelt fra eksemplar til eksemplar.
Som det er nu ser jeg det ikke som det store problem.

Men er det noget der bliver værre med tiden?

edit: har søgt lidt på nettet. Og det virker jo til at være et ret normalt problem (har ikke hørt om det før). Kan jeg overhovedet få det byttet, hvis det er.
Af Ceerial
Ceerial skrev:
Torben Rasmussen skrev:Det er der kun én ting at gøre ved: Returner TV'et. Det kan ikke fikses, så enten lever man med det eller også prøver man lykken med et nyt eksemplar. Clouding er i høj grad individuelt fra eksemplar til eksemplar.
Som det er nu ser jeg det ikke som det store problem.

Men er det noget der bliver værre med tiden?

edit: har søgt lidt på nettet. Og det virker jo til at være et ret normalt problem (har ikke hørt om det før). Kan jeg overhovedet få det byttet, hvis det er.
Anyone?
Af PhDream
Kun butikken kan svare på dit spørgsmål.
Brugeravatar
Af edinger
Det bliver ikke værre med tiden, men varierer fra eksemplar til eksemplar.

Ujævn belysning og lysgennemfald er nok de største ulemper ved 'LED'-teknologien. Enten lever man med det, eller også skifter man til plasma – og lever med (varierende grader af) buzzing.

Det er et trade-off. Desværre.
Af Ceerial
Jeg tænker mere på om det bliver værre med tiden?
Af Ceerial
Jeg er ved at blive sindsyg. Jeg kan ikke bestemme mig for om jeg skal levere tv'et retur.

Udfra de billeder jeg har sendt, er det clouding mit tv har, værre end andres?

Lige for tiden ser jeg en serie (Broadwalk Empire) som har meget mørke farver, og der ligger jeg konstant mærke til det. Kan ikke rigtigt koncentere mig om andet end kigge efter det hele tiden.

Og er der nogen der ved hvor lang der må gå, før man ikke få det byttet længere? Jeg har haft den i snart 2 måneder nu.
Af PhDream
Det hjælper jo ikke, at du bliver ved med at vente. Så vidt jeg husker, siger købeloven noget med, at du skal reklamere over fejlen så snart du opdager den og ellers indenfor en rimelig tidsfrist. Det er efterhånden længe siden, du opdagede fejlen.
Af klingenberg
Ceerial skrev:Jeg er ved at blive sindsyg. Jeg kan ikke bestemme mig for om jeg skal levere tv'et retur.

Udfra de billeder jeg har sendt, er det clouding mit tv har, værre end andres?

Lige for tiden ser jeg en serie (Broadwalk Empire) som har meget mørke farver, og der ligger jeg konstant mærke til det. Kan ikke rigtigt koncentere mig om andet end kigge efter det hele tiden.

Og er der nogen der ved hvor lang der må gå, før man ikke få det byttet længere? Jeg har haft den i snart 2 måneder nu.
Det at du tænker så meget over det er vist et ret godt tegn på du skal bytte den.

Næste gang, go plasma :)
Af SLL
Ceerial skrev:Jeg syntes at hver gang at min skærm bliver sort (f.eks. hvis man er færdig med en multiplayer match i et spil) ser den meget mærkelig ud.

Jeg har taget nogen billeder, jeg ved ikke om det er helt til at se:

Billede
Billede

Hvad betyder det?

Skærmen er helt ny. Det kan godt være det ingen betydning har overhovedet. Men jeg syntes bare ikke det ser ret godt ud.
Hvilke tv & model er det du har? Det ser ret vildt ud så meget backlight clouding der er på tv'et. Det ville jeg som sagt tidligere også levere tilbage for en ombytter med det samme, uanset om du selv har drejet voldsomt op for backlight, brightness osv.

Mit eget Samsung Es8005 har også lidt clouding fra hjørnerne, siderne. Men det er ikke så vildt. En ny kalibrering i "standard" profilen løste clouding problemet fuldstændig.
Af Ceerial
Det er en Samsung UE40ES6805

Backlight er på 10. Billedet er et skærm billed af en grå loading screen, derfor ser det måske lidt voldsommere ud.

Tror du godt at forretningen (elgiganten) vil bytte den, efter 2 måneder?