Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Når jeg en dag får lidt penge på kontoen, så er det vist tid til at få skiftet gode gamle 19" crt skærmen ud.

Jeg bl.a. via test på flatpanels og rosende ord på edbpriser fået interesse for LG L200C-SF.

Forleden læste jeg så en test i datatid om følgende skærm: Philips 200XW7 i datatid, hvor den fik stor ros for sin kvalitet.

Så umiddelbart vil jeg høre om der er nogen der har noget at sige i forhold til disse to skærme.

Jeg kan nævne at det er vigtigt for mig, at skærmen fysisk kan indstilles på mange måder (ergonomi), hvilket de begge kan så vidt jeg kan læse.

Skærmen skal bruges til masser af internet, mail og programmering i VS.NET. Når jeg en sjælden gang har tid til at spille, er det rollespil som oblivion, eller spil som sims og simcity, måske bilspil. Jeg ser aldrig film på skærmen.

Angående LG skærmen, så har jeg set er par steder, at folk har måtte sende den retur pga. fejl, men jeg ved ikke om det er noget specielt for denne skærm, eller om det er skærme generelt.

slut herfra.
mvh
Rasmus
Af RasmusJ
Vil lige sige, at jeg da også er åben for andre forslag. Som sagt så skal det gerne være en 20" skærm, og med gode ergonomiske muligheder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dells skærme har generelt høj ergonomi, men du må selv ringe og forhøre dig om specialpriser på deres 2007FP og 2007WFP modeller da de ikke er med i tilbudsrunden i denne måned.
Brugeravatar
Af spumanti
Hej RasmusJ

Jeg har selv en LG L2000C-SF, som jeg er meget glad for.

Ergonomien fungerer ganske godt (når jeg en sjælden gang gør brug af pivot funktionen!)

Farvegengivelse og lysforhold er ganske udemærkede.

Eneste minus jeg har til den er at de kabler der følger med er af en lidt for ringe kvalitet. VGA kablet har det med at give periodisk dårlig forbindelse, så billedet nogle gange forringes. (problemet har jeg løst ved at bruge et andet vga kabel).

kan desværre ikke sige noget om den anden skærm du nævner. :)
Af RasmusJ
Det er meget vigtigt for mig at skærmen er 100 % lydløs, da min computer er lydløs. Jeg har læst om nogen der siger at deres L2000C har en svag hyletone, er det noget alle oplever men denne skærm, eller?

Yakken, jeg er lidt forvirret over at du skriver at Dells skærme har høj ergonomi. Når jeg læser deres info, så har de kun tilt? (Synes altid du nævner Dell skærme i trådene, er du hyret af dem, eller?).

Jeg vil som sagt også gerne høre bud på andre skærme. Lydløst er et must.
Brugeravatar
Af spumanti
RasmusJ >>

Min skærm siger absolut intet, og jeg er ret følsom overfor små lyde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
RasmusJ skrev:Yakken, jeg er lidt forvirret over at du skriver at Dells skærme har høj ergonomi. Når jeg læser deres info, så har de kun tilt? (Synes altid du nævner Dell skærme i trådene, er du hyret af dem, eller?).
Jeg går ud fra at du har spottet at jeg er moderator herinde og samtidigt skriver både anmeldelser og artikler for siden (og står for alle Flash-elementerne på siden, samt en del af designet). Det burde være selvsagt at jeg ikke er på Dells lønningsliste. Du slipper nådigt denne gang, men jeg tager skarpt afstand fra sådanne beskyldninger... !:(

De to modeller jeg nævner har: Tilt, pivot, swivel og højdejustering. Enten læser du de forkerte steder eller også er det du læser forkert.

Idet du kan få disse to modeller til ca. 2900 kr. ved at ringe til Dell selv, så er det vel ganske naturligt at skærmene anbefales. Du finder ingen S-IPS eller S-PVA paneler med samme muligheder til de penge andre steder. Skærmene er selvfølgelig også lydløse - det er ret sjældent at der er lyde fra komponenterne på skærme generelt.
Af RasmusJ
Jeg har kigget på Dell.dk, og har kun kunne finde information om hvor meget de kan lave tilt. Du må meget gerne pointe mig til den anden information :)

Angående hvad man kan få for pengene, så kan L2000C fås til 2599 kr. og den har S-IPS og de samme egenskaber som det du nævner ved Dell (-USB hub, som Dell vist har).

Anyway, så har Dell måske et pænere design, men ellers så kan jeg ikke finde ud af om de på nogen måde er bedre at gå efter (kvalitet af billede og service er vigtig).
Af RasmusJ
RasmusJ skrev:Jeg har kigget på Dell.dk, og har kun kunne finde information om hvor meget de kan lave tilt. Du må meget gerne pointe mig til den anden information :)
Sorry, nu har jeg kigget lidt nærmere, og det var nogle noget billigere modeller jeg havde fået kigget på.