Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TWM
jeg står og har købt mig et lg 55 lm620t, og har haft de største problemer med lg kundeservice.

Jeg overvejer nu at vælge andet tv, trods jeg har været ved lg i 3-4 år nu.

Jeg ser så man kan få sharp 60LE741S til en ok pris.

det er desværre en model 2011, men har ikke brug for dette års smart-tv funktioner.
3d bliver også minimalt brugt.

så mit spørgsmål er så om der skulle sidde nogle med erfaringer omkring sharp tv. og hvordan denne model vil være sammenlignet med min nuværende lm620t.
95% af betydning er billedkvallitet.
Det bliver brugt til 70% bluray, 20% pc 10%tv

På forhånd tak for hjælpen.
Af TWM
ellers ville et valg fra min side måske ligge på samsung 55e6500 serien.
Af Rune01
Hvis jeg skulle se på nyt tv ville jeg nok tage det her : http://www.pricerunner.dk/pl/2-2749591/ ... ign-Priser

har fået gode anmeldeser diverse steder, bla her, og god ros for farver og sort neviau og billedekvalitet og 3d + det er deres Quattron panel, jeg kender desværre ikke til kvaliteten af sharp, men jeg turde godt prøve det
Af TWM
så, dvs deres Quattron paneler bør være gode, hvor de almindelige er mere tvivlsomme ?
Af Rune01
Jeg ved ikke om de er mere tvivlsomme det tror jeg ikke de er, man kan jo sige at man har kørt med rgb fjernsyn siden man fik farvefjernsyn, men at sharp har tilføjet en gul også, kan jeg ikke se skulle gøre det dårligere... iøvrigt læste jeg at en bruger herinde (snurrerundtlyd) skrev at sharp er de eneste med 10.generations paneler

Det skal dog understreges at jeg kun har læst mig til det jeg ved har ikke kunnet se et quattro panel selv da der ikke har været nogle her i byen (Næstved )
Af TWM
hvad så hvis man går imod sony f.eks. hvoirdan klarer de det for tiden.

kan se en Sony Bravia KDL-55HX823, også er nede i en god pris
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rune01 skrev:men at sharp har tilføjet en gul også, kan jeg ikke se skulle gøre det dårligere... iøvrigt læste jeg at en bruger herinde (snurrerundtlyd) skrev at sharp er de eneste med 10.generations paneler
Det menneskelige syn er baseret på 3 primærfarver og her er gul ikke en af dem. Der er intet belæg for at konkludere, at tilføjelsen af gul skulle gøre tingene BEDRE heller. Det er blot endnu en faktor man skal kompensere for når man kalibrerer og her vil vi da godt komme med det indspark, at det bestemt ikke gør tingene bedre med endnu en farve der skal justeres separat. Den første generation af Quattron panelet var nærmest umulig at få indstillet korrekt fordi den var så overmættet med gul.

10. generations paneler betyder i øvrigt ikke noget for kvaliteten. Det betyder ikke, at man har forbedret panelerne, men blot at man skærer dem af et større produktionspanel end på forrige generation. Dvs. det er blevet billigere at producere fordi man kan lave flere TV på én gang.
Af Rune01
Torben:
rart at få lidt ekspert onfo.

Troede bare det var for at give bedre/dybere farver shap havde valgt gul i deres quattro paneler.

Jeg gik ud fra der betød de havde flere års erfaring, men det gør det så åbenbart ikke...

Men hvordan er sharps kvalitet så?
Af PhDream
Rune01 skrev: Men hvordan er sharps kvalitet så?
Ikke ringere end de andre producenters. I nogle tilfælde ligefrem bedre, da de har en tendens til færre problemer med ujævn baggrundsbelysning.
Af TWM
ok,
jamen jeg kan se på det hele så at min beslutning pt ligger imellem

Sony 55hx855,
Sharp LC-60LE831S.

Og så er samsung 55es7005 sat lidt på sidelinien.

Desværre er det ikke muligt for mig at se de to modeller ved siden af hinanden.

Men jeg må sige de 5" ekstra er et plus for sharp.
Men at jeg ikke kan se den live pt er negativt.

Billedet betyder klart mest. fremfor design og funktioner.

Det er en besværlig beslutning.
Brugeravatar
Af edinger
TWM skrev:Billedet betyder klart mest fremfor design og funktioner.

Desværre er det ikke muligt for mig at se de to modeller ved siden af hinanden.
Da du som bekendt alligevel ikke kan bedømme andet end netop design og funktioner ved at se skærmene ved siden af hinanden, er dét vist et problem, som er til at overse.

Vælg i stedet ud fra valide tests, og husk så i øvrigt på, at det (jo) er marginaler, vi taler om i forskel.

Så når du nu allerede har udtrykt begejstring for Sharp'ens ekstra fem tommer, har du måske i virkeligheden allerede truffet dit valg.
Af Rune01
Der er jo også 14 dages returret hvis du køber det på nettet
Af hschjottz
Har du kiggede på sharp 841s i 60 tommer?
Af Rune01
Tvm
har du fået købet fjernsyn?