Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg søger ivrigt at få min fod indenfor elektronik/tv branchen efter knapt to års 'tørke'. Jeg har ganske vist som selvstændig erhvervsdrivende i halvandet år på deltidsbasis udført mindre antenne/parabol/tv installationer, men savner mit tidligere virke som TV tekniker (reparation af fladskærme, mini anlæg mv såvel onsite som på workshop.

Har i perioden fra 2003-2010 arbejdet med speciale i dette fokusområde og har yderligere en kortvarig ledererfaring fra et TV værksted hvor jeg havde 7 teknikere under mig.

Jeg er udlært radio/TV fagtekniker, 27 år og klar på nye udfordringer. Derfor behøver mit kommende virke ikke på nogen måde at være indskrænket til reparation af TV, da jeg også har beskæftiget mig med reparation af andet elektronik, såsom PC, PDA og digitalkameraer.

Jeg er bosiddende på Sjælland og har ikke noget imod at køre langt til arbejde dagligt.

Kender du nogen der kan bruge en som mig, der ikke på nogen måde er bleg for at tage fat og gå foran? Kom gerne med ideer.

Mvh
Dan
Af BrianH
Lever vi ikke i en "køb og smid væk - tid" hvor al elektronik har indbygget en chip programmeret til at få apparatet til at bryde sammen efter en af producenten bestemt tid? Der er ikke længere brug for folk med forstand, kun forbrugere med penge til at købe nyt så væksten i samfundet holdes oppe, og vi alle kan føle os glade og trygge ved tilværelsen...
Af DBRhino
Man bliver ved med at snakke om at branchen er for nedadgående, udfra et jobmæssigt synspunkt. Alligevel er der dog en konstant udvikling og de nye teknologier er ikke billige, ej heller for forbrugeren. Så er ikke enig.

Der vil altid være behov for engagerede medarbejdere, omend færre end før i tiden med billedrør, hvis vi udelukkende snakker TV.

Smartphones, tablets mv. har også brug for en teknikers hånd indimellem. Længere bindingsperioder og betalingsaftaler gør at mange vælger at få deres apparat repareret fremfor containeren.

/Dan
Af klingenberg
BrianH skrev:Lever vi ikke i en "køb og smid væk - tid" hvor al elektronik har indbygget en chip programmeret til at få apparatet til at bryde sammen efter en af producenten bestemt tid? Der er ikke længere brug for folk med forstand, kun forbrugere med penge til at købe nyt så væksten i samfundet holdes oppe, og vi alle kan føle os glade og trygge ved tilværelsen...
Det er vel præcis derfor vi skal bruge en tekniker, når vores printer eller bærbare brænder sikringen lige efter garantien ::l
Af BrianH
Jo, vi kunne godt bruge uafhængige teknikere der kan fikse tingene efter garantien er udløbet. Men teknikere tilknyttet producenterne er (ligesom apparaterne er forprogrammeret til at bryde sammen) sat i verden for at sige til kunderne at deres pris er så høj, at det er bedre at købe nyt...