Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dane74
Hej er der nogle der kan hjælpe med noget info om denne serie skærme, skulle komme i maj juni..
Har søgt efter nogle previwes eller bare folk der har set dem v feks messen i berlin hvor de skulle have vist dem
Er egenlig intereseret i at købe hos KRISH i england og få en rimelig besparelse, firmaet virker meget serviceminded i de mails jeg har fået svar på
de skulle have mere om priser og præsist hvonår de er tilgængelige om nogle uger
Er der evt nogle der ville være int i et fælles køb til århus depot dvs 4 stk når det med pris er på plads
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt synes jeg modellerne er meget interessante.

Det er efterfølgeren til den populære XD1 serie. HD1 serien skal angiveligt have en indbygget harddsik og et endnu bedre billedkredsløb.

Jeg så også modellerne på IFA 2006 og de virkede meget lovende.

Jeg satser på at skrive om den nye serie, når der er mere information tilgængelig.
Senest rettet af Rasmus Larsen 07 mar 2007, 11:38, rettet i alt 1 gang.
Af M-Sniper
Hej

lidt flere info (på tysk) og billeder på sharp tyske side HER
Af dane74
Ja de virker ret interessante
Det med hd er der lidt forskelige rygter omkring da sharp netop har lanceret bluray/hd recorder der bruger Aquos tuneren hda1 skulle have 2 dvbt dvbc og dvbs tuner..
en nye recorder har ikke tuner men bruger fjernsynets via firewire(ilink)
Der er en us model der heddder Aquos hd92 med samme specs som hda1 og den har ikke hd, men nu må vi se
Der er også flere steder hvor der er modstridende info nogle mener 100hz andre 120 hz, 120hz kan køre 24fps perfekt så håber det bliver det
Sharp skulle komme med en officiel pris og release dato om nogle uger...
Håber den ikke biver så dyr som jeg frygter
Af vlx
Jeg tror godt du kan regne med den bliver ret dyr, kan også godt frygt at man ikke kan bruge dvb-s delen til ret meget i DK pågrund af viasat og canaldigtigals holdning til ca-moduler. Den har heller ikke dvb-s2, så man bliver jo nok nød til at købe en hd tuner til den tid. Jeg vil skyde på at den kommer til at kost en 5-6k højre en start prisen prisen på xd1e indtil et godt stykke ind ind i året, hvor de kan følge med rent leveringsmæssig.

Hvis jeg hvade vist at der kom en model uden hd og muligvis lidt mere skrabet hvad angår tuner havde jeg nok ikke bestilt xd1e, men man kan jo blive ved med at vent, der kommer jo altid en bedre model.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Angående 100 Hz og 120 Hz: Forskellen i dette ligger i så meget i om det skal være det ene eller andet. Forskellen ligger i, at man som grundregel vil benytte 100 Hz til vores 50 Hz PAL signaler og 120 Hz til 60 Hz NTSC signaler.

Det er samme historie for de nuværende 100 Hz Tv.
Af dane74
Ang 120hz skulle dette være med hensyn til hd-dvd og bluray der sender ud i 24fps 1080p..
24 gange 5 = 120hz dette skulle eftersigende have en del at sige ved netop de kilder..
Har læst den tekniske forklaring men kan ikke angive den uden fejl så det prøver jeg ikke på
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du laver speed up på 24 fps signalerne, hvilket typisk gøres, så kan de også let passe til 100 Hz teknologien.

Vi vil dog ikke have megen gavn af 120 Hz funktionen på vores PAL signaler, så i fald af, at de europæiske udgaver skal understøtte noget, så skal det være 100 Hz kredsløb eller 100 Hz OG 120 Hz.

På lige præcis HD signaler i 24 fps ved jeg dog ikke om jeg skal tro på, at det bliver en succes eller ej. Disse signaler er nemlig dem som folk klager mest over i forbindelse med de nye 100 Hz teknologier. Det giver ikke dette filmiske udtryk, som biografer også siges at have.

Derudover så kender jeg godt den tekniske del af 100/120 Hz teknologien.
Af dane74
På det us baserede forum avsforum.com siger de fleste at det har en meget tydelig efekt i billedet 120hz vs 100hz ved de kilder som sender ud i 24fps...
men jeg ved ikke om os almindelige brugere vlle kunne se forskel
Af dane74
Ang kredsløb og behandling af billed skulle hda1 have den nye chip fra micronas som skulle være en væsentlig forbedring...mon ikke den også kan håndtere 100hz til pal lande men det må vi jo se
Af joboja
Hey dane74

Tror umildbart jeg ville være med på et fælleskøb, men er int i 46"eren, hvis det var en overkommelig pris... men giv lige et tip når du finder ud af priserne...

Ps. det fjernsyn har et super lækkert design...