Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg var i dag inde og kigge hos elgiganten, hvor de har et LG 60PA550T på bud, dog var jeg laaaangt fra imponeret.

Spørgsmålet er så, om det bare er elgiganten der har lavet en dårlig opsætning af alteret?

Det jeg faldt over var at ved panoreringer hakkede ekstremt meget i billedet, hvor emnerne på skærmen sprang med 0.5-1cm's mellemrum hen over skærmen. Mens et andet tv ved siden af var helt glidende.

En ekspedient begyndte at snakke om opdaterings frekvenser osv. og at tv'et ikke helt kunne følge med til billed materialet. Men der var tale om LG's nyeste 2012 model (stod der på skiltet) så undrer mig lidt over ekspedientens snak..

/ Thomas
Af Supergris
Hvis du søger, kan du finde masse om Elgigantens " demo-video ".
Endnu en gang kan det kun nævnes at: Døm ALDRIG en skærm ud fra hvad du ser i butikken!!!
Af Skærmtrolden
Ekspedienter er ofte (for det meste?) mere sælgere, end rådgivere. De er opdraget til at sige "jo højere frekvens, jo bedre". Hvilket typisk er noget ævl, da der kun er 50 Hz i original materialet - resten er interpoleret/syntetisk skabt af TV'et. Høje tal sælger, og det er lettere at argumenterer for et højt tal, end at forklare de faktiske forskelle. Vi vil ikke betale for meget for et TV, og derfor har vi sælgere derefter. Der er heldigvis gode undtagelser, men du finder dem næppe i elgiganten.

Vedr. mange Hz og anden kunstig fiksfakseri, mange af de som går op i billedkvalitet, slår det alligevel fra. For at komme så tæt på originalen som muligt.

Så find en seriøs butik, læs tests, og køb evt. på nettet, så du kan vurderer hjemme i fred og ro og returnerer indenfor 14 dage... Eller måske har du en entusiast i din omgangskreds.
Af Kenzo81
Ja panoreringen i elgigantos var ekstremt dårlig.
Fik sælger til at slå over på alm. tv, hvor der var OL med hurtige bevægelser, og der var ikke umiddelbart synligt problemer med panoreringen.

Jeg valgte at købe tv'et med tanke på de 14 dages retur mulighed, fik de i onsdags og kører nu "break-in på det... Har ikke oplevet panorering problemer herhjemme.

Er indtil videre godt tilfreds med tanke på størrelse, kontra pris.

Ok design, og god billede kvalitet til prisen - efter min mening.

Læs evt på dette forum omkring tv'et:
http://www.avsforum.com/t/1390332/lg-50 ... 00-plasmas

Men kan anbefale at give det en chance i de 14 dage :)
Af Kenzo81
Fik sælger til at slå over på alm. tv, hvor der var OL med hurtige bevægelser, og der var ikke umiddelbart synligt problemer med panoreringen.

Jeg valgte at købe tv'et med tanke på de 14 dages retur mulighed, fik de i onsdags og kører nu "break-in på det... Har ikke oplevet panorering problemer herhjemme.

Af Kenzo81

Der står en smule info om pa5500.

Af dk9000
Hvis man ser videoen i Elgiganten skal man ALTID tage højde for at den er lavet til LCD tv med interpolation system. derfor virker denne test ikke på plasma og angiver enlig ikke en skid når den vises på sådan en skærm.

Over på Canal digital Eurosport HD, så skal du satme se billed på den skærm, den klare sig GANSKE udemærket i forhold til pris.
Brugeravatar
Af edinger
dk9000 – har du clearet med chefen, inden du afslører denne velkendte sandhed? 8)
Af zappedronningen
Den sælger jeg snakkede med i denne uge brugte ellers videoen til at demonstrere, at plasma er noget lort.... Ihvertfald ikke high end modeller.
Af dk9000
edinger skrev:dk9000 – har du clearet med chefen, inden du afslører denne velkendte sandhed? 8)
Haha :D tror nu ikke det gør så meget :D

[quote="zappedronningen]Den sælger jeg snakkede med i denne uge brugte ellers videoen til at demonstrere, at plasma er noget lort.... Ihvertfald ikke high end modeller.[/qoute]

Ja jeg ville os hellere vælge en High end model i plasma grundet det bedre billed, men aldrig pga, de falske billeder der er indsat.

Fremviser ALTID tv under thx profil hvis muligt.