Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dk9000
Hvis du har parabol, hvilke stik bruger du så ?

Hvis du har oplevet problemet før så kan det jo nok være pga. du bruger gammelt udstyr. har du fx sat scart fra din boks op til dit tv, kan jeg sagtens forstå pixeleringen.

Hvis du derimod bruger HDMI fra boks og op, ja så kan det være pga, signal støj på parabolen, tjek eventuelt signal styrke på din boks :)

Edit: så lige du havde fået viasat boks så glem det med kablet :)

Nå, det jeg tror du oplever er pga, viasats komprimering, de komprimere af helvedes til(ligesom boxer)
Af zappedronningen
Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til, at det er værre på viasat end fibernet, men det har i vist ret i. Den gamle boks gav fine billeder på det gode gamle tv, men det gik over, da den blev tilsluttet en fladskærm.
Synes dog heller ikke canal+ sportskanalerne, som jeg modtager fra fibernet er noget at råbe hurra for. Faktisk er kvaliteten elendig. Ret grynede billeder og "flimrende zig-zag" linier. Og meget "støj omkring linier og spillere. Eurosport er ikke så slemt.
Men det store spørgsmål er så, om der findes et tv, der kan klare denne "udpakning" bedre. Ellers er fornøjelsen ved at se fodbold og tennis da væk :((. Medmindre den nye Canal 8, der vist skal vise tennis er en HD kanal.
Af bantam
Prøv engang at følge den tanke, som jeg luftede ovenfor: At slå motionflow fra. De symptomer, som du beskriver kan også passe på frameinterpolation (AKA oversampling, 100Hz, IFC, Motionflow etc.). Vend tilbage og fortæl, om det ændrede noget.
Af zappedronningen
Hov jeg havde lige overset dit første indlæg. Kom vist mens jeg selv var ved at skrive noget. Har lige været ved at se noget, jeg havde optaget på den nye modtager, og det er vist noget bedre, end på den gamle. I det mindste hvad angår at se detaljer i mørke billeder.
Jeg har prøvet forskellige motionflow indstillinger, også at slå den fra, uden effekt. Foreslås også i manualen. Har lige prøvet igen. Det hjalp ihvertfald ikke på superliga fodbold på Canal9, der dog vist har ry for elendige billeder.
Af dk9000
Jeg vil ÆDE mit gamle hat på at hvis du skifter til canal digital forsvinder det problem der. Canal digital komprimere slet ikke nær så meget som viasat og boxer gør, samt fiber net. Fiber er jo overnettet så det bliver komprimeret endnu mere ;)

Hvis jeg var dig ville jeg smutte ud i elgiganten imorgen også spørge om du kan få lov at se billedet på canal digital vs viasat på en HX75 fra i år(stortset samme tv)
Af zappedronningen
Ja men ikke meget ved at skifte til Canal Digital, når jeg ønsker at se viasats kanaler.
Findes der ikke et tv, der håndterer problemet bedre end det, jeg har?
Af dk9000
Jeg har læst lidt indlæg fra dig men synes ikke lige jeg kan se størrelse på dit tv samt sidde afstand.

Men nej ikke hvis du vælger LED(LCD med dioder) da billedet ofte bliver OVERSKARPT på disse typer tv, sammen med et dårligt signal fra din udbyder ja så er det hvad du får.

Eventuelt kan du jo købe dig et LG tv og få Viaplay på tvet eller købe den GT50 som os har viaplay, så kan du skifte til canal digital og stadig beholde viasats programmer.
Af dk9000
ydermere synes jeg da os det er underligt at du hellere vil se Viasats programmer når du siger billedet derpå er helt a h til ;)
Af zappedronningen
Det er et 46", og jeg sidder ca3m fra det. Vil gerne se superliga (dog ikke meget ved det lige nu, når man er AGF fan :(( ), og jeg ser også en del af de serier, de viser. Billedet var fint på det gamle tv.
Ja jeg har haft kig på det GT50, men det skal jo til at være, da prisen vel sættes op i morgen.
zappedronningen skrev:Kan man reducere mosquito-støj (som jeg går ud fra er et af navnene på den "aura/varmeflimmer", der kan komme omkring ting/personer, der bevæger sig)? Og hvis ja, hvilke knapper skal man så skrue på (Sony HX720)?

Er det en LCD ting, eller plages plasma også af det? Jeg er stadig fristet af Elgigantens tilbud på Panasonic GT50 (ved at være sidste chance), bl.a pga jeg har lidt svært ved at vænne mig til farver/lys på LCD skærme (er vant til CRT). De meget hidsige OL farver hjælper nok heller ikke på sagen. Nogle gange synes jeg også, det ser ud, som om folk nærmest er klistret ind ovenpå baggrunden. Men hver gang jeg er lige ved at bestille et GT50, læser jeg om en, der har problemer med buzz :((

Det var meget nemmere i "gamle dage" før internettet. Da købte man bare et Philips, for det kendte man jo, og så beholdt man det, til det ikke kunne mere efter 10-15 års tro tjeneste. O-O
Du beskriver tilsyneladende komprimeringsstøj :
http://www.pcmag.com/encyclopedia_term/ ... 914,00.asp
Du skriver, at du bruger HDMI kable fra diverse bokse, men med det gamle tv formentlig med scart kabler. Har du så også husket, at ændre på outputformat til 720p eller 1080i ?
Senest rettet af MigSelv 12 aug 2012, 20:53, rettet i alt 1 gang.
Af dk9000
Som sagt, så har GT50 viaplay under apps. Tilmeld dig dette eller prøv det en måned gratis. Meget nemmere også slipper du for alle de skide reklamer som de kanaler er så kendt for :S plus du sikkert kommer til at betale det halve for dit viasat kontra canal digital. Du kan jo eventuelt vælge Lokal pakken også supplere med viaplay på tvet.

Edit: der skulle står halve for dit canal digital kontra viasat.
MigSelv skrev:
zappedronningen skrev:Kan man reducere mosquito-støj (som jeg går ud fra er et af navnene på den "aura/varmeflimmer", der kan komme omkring ting/personer, der bevæger sig)? Og hvis ja, hvilke knapper skal man så skrue på (Sony HX720)?

Er det en LCD ting, eller plages plasma også af det? Jeg er stadig fristet af Elgigantens tilbud på Panasonic GT50 (ved at være sidste chance), bl.a pga jeg har lidt svært ved at vænne mig til farver/lys på LCD skærme (er vant til CRT). De meget hidsige OL farver hjælper nok heller ikke på sagen. Nogle gange synes jeg også, det ser ud, som om folk nærmest er klistret ind ovenpå baggrunden. Men hver gang jeg er lige ved at bestille et GT50, læser jeg om en, der har problemer med buzz :((

Det var meget nemmere i "gamle dage" før internettet. Da købte man bare et Philips, for det kendte man jo, og så beholdt man det, til det ikke kunne mere efter 10-15 års tro tjeneste. O-O
Du beskriver tilsyneladende komprimeringsstøj :
http://www.pcmag.com/encyclopedia_term/ ... 914,00.asp
Du skriver, at du bruger HDMI kable fra diverse bokse, men med det gamle tv formentlig med scart kabler. Har du så også husket, at ændre på outputformat til 720p eller 1080i ?
Hun har fået Ny boks med HDMI efter hun har skiftet tv :)
Af zappedronningen
Ja jeg har ændret det til 1080i på set top boksen efter jeg skiftede fra scart til HDMI.