Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jakse90
Hej

Søger nyt tv til min lejlighed. Mit budget er ca 5000. Regner med størrelsen skal være omkring 40 tommer.
Stuen er ikke vildt lys.

Tv'et skal primært bruges til at se sport på og allermest fodbold. Ellers skal det bruges lidt til film.
Da jeg har en slingplayer på min computer, som jeg bruger en del, skal det være let at tilslutte fjernsynet til computeren.

Håber i kan hjælpe.
Af PeterD
Det skriger jo næsten på en plasmaskærm fra Panasonic!!!

...."AAARRGHH, Nu Igen!?" Tænker I nok...Ja, her er hvorfor:

- Stuen er ikke vildt lys og har man mulighed for et par percienner eller lille gardin giver plasma det bedste billede..

-Bedre farver og i særdeleshed sortniveau end de fleste LCD/LED skærme (Bevares de bedste LED skærme har fin fin sortniveau, men her skal man op i noget der hedder 7-8000 K for at få det tilsvarende..

-"Opdateringshastigheden" på 100 Hz ved sport er det must og ved sport har i hvertfald Panasonic plasmaskærme ikke problemer med at følge med. Ved ikke om det kan siges om LG/Samsung/Sonys LED'ere/LCD'ere (Praktisk talt det samme..)

Der er denne her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749384

men skal det være LED:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749378

(Det er nok mest Samsung der er kendte for deres LED skærme) Om de er bedre ved jeg ikke...

Skal du tilslutte pc til computeren skal du bruge: (Taget fra nettet)
S-Videokabel
Eksterne højttalere .
Lydkabel .

1 .
Tænd din bærbare computer og derefter finde S-
Video udgang . Slut et standard S-Video -kabel til denne port .

2 .
Find S-Video indgang på TVet . S-Video indgange er normalt sammenbygges med andre digitale indgange ( HDMI , DVI ) på bagsiden af apparatet .

3 .
Tilslut en ekstern lydkilde . Da S-Videokabel kun transmitterer billeder ( ikke lyd ) vil du blive nødt til at slutte eksterne højttalere til din computer. Sæt stikket i computeren- brug et 3 . 5 mm lydkabel til at forbinde din bærbare lydudgang til et eksisterende højtalersystem .

4 .
Skift til visning . På den bærbare computer , højreklikke på skrivebordet og vælg " Egenskaber " ( eller " Tilpas " i Windows 7 ) og derefter navigere til " Display "-indstillingen . Klik på " Change Display Setting " og vælg " Avanceret ". Aktiver skærmen kloning funktion og derefter luk vinduet .

5 .
Tænd for tv'et og gå til S-Video input kanal. Du bør se din computers skrivebord på skærmen .

Gode råd og advarsler:

Hvis du ser flimmer på TV'et, prøv at gøre din computers output-opløsning lavere (Findes vist i "Display "-indstillingerne ).