Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Fra starten: I weekenden var min mutter og bror på besøg, så lørdag tog vi hendes bil og kørte ud i Elgiganten og købte et nyt tv, Philips 47PFL6877T.

Min bror og jeg så film til kl. 6 om morgenen, og det hele fungerede egentlig udmærket (jeg er virkelig glad for det der ambilight! :) )

Nå. Da vi søndag tænder fjernsynet igen tænder det fint nok op, men da jeg skifter kanal et par gange fucker billedet fuldstændig. Der er ikke noget billede, skærmen er bar hvid og flimrer. Man kan høre lyden og de forskellige kanaler, men ja, billedet er fucked. Jeg prøver at slukke og tænde med det samme, men det er det samme. Jeg slukker det i ca. 5 min. og så dur det heldigvis igen.

Men vi beslutter os for at køre ud i Elgiganten og bytte det med det samme, for jeg tænker, hvis det nu sker igen så har jeg ik mulighed for at aflevere det, og mor/bil kommer nok først på besøg om lang tid igen.

Det går oss fejlfrit.

Jeg kommer hjem og sætter det nye tv op og hele søndag fungerer det også :)
Meeeeen så i dag mandag; jeg tænder fjernsynet, det fungerer, men efter at ha skiftet kanal 2-3 gange gør skærmen det samme igen! (Hvis det er nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvordan jeg lægger video/billede ind skal jeg nok sætte det ind for begge tv :p)

Min spørgsmål er nu, det er vel ikke normalt , vel? Altså, det er ikke alle tv der fucker op i starten, men det går over efter lidt tid?
Det Er simpelthen fordi jeg har modtaget 2 tv der er fejl på?

Jeg spørger jer først, for jeg jo ik længere har bil og kan køre ud og bytte det til et nyt, så jeg vil gerne lig høre fra andre inden jeg snakker med elgiganten om det.
Af Bent odense
Har du kabel tv.DIGITALT TV:En forudsætning for problemfri digital modtagelse,Er gode kabler og stik.-Din antenneinstallation skal være HF-TÆT. Gå ind i menu,systemoplysninger og se om tvet står på den rigtige frekvens:nætværks ID:Og tvet for den rigtige signal styrke.
Af Msgoddammit
Jeg har kabel tv, Stofa. Kanalerne har tv'et selv installeret, og de fungerer oss fint, så jeg tror ikke det er det. Altså, det ik kanalerne, men bar lig tv'et/billedet/skærmen der fucker op.

Jeg forstår bar ik hvorfor det hele fungerer helt fint, men når jeg så tænder det igen, så er det gør sådan. Og at de begge har gjort det.
Brugeravatar
Af MigSelv
Msgoddammit skrev:Jeg har kabel tv, Stofa. Kanalerne har tv'et selv installeret, og de fungerer oss fint, så jeg tror ikke det er det. Altså, det ik kanalerne, men bar lig tv'et/billedet/skærmen der fucker op.

Jeg forstår bar ik hvorfor det hele fungerer helt fint, men når jeg så tænder det igen, så er det gør sådan. Og at de begge har gjort det.
Har det sidste nye firmware? En opdatering, hvis den foreligger, kan måske afhjælpe problemet.
Af Msgoddammit
MigSelv skrev:Har det sidste nye firmware? En opdatering, hvis den foreligger, kan måske afhjælpe problemet.
Ahh :) jeg er igang med at opdatere nu. Så håber vi det hjælper ^_^ tak :)
Af Msgoddammit
Hej igen! :)

Jeg satte mit fjernsyn til at opdatere, men under opdateringen går skærmen ud og et lille rødt lys blinker 2 gange med jævne mellemrum. Jeg tænker det måske er en del af opdateringen og lader den gøre sådan, i hvad blir et par timer.
Jeg ringer så til Philips support, som fortæller mig at jeg enten skal bytte det Igen, eller lade en reparatør komme ud. Jeg vælger selvfølgelig at kontakte elgiganten for at bytte.

Inden jeg ringer til dem undersøger jeg lig Købeloven.

http://taenk.dk/gode-råd/25-forkerte-på ... aenk_fejl1
Påstand 24. Du skal altid selv aflevere den defekte vare i den butik, hvor du hentede den

Nej. Hvis varen er for stor til, at jeg kan tage den under armen og fragte den med bussen til forhandleren, skal forhandleren sørge for, at den bliver hentet hos mig ved en reklamation.

Det gælder også selv om jeg selv har hentet mit 50" fladskærms-tv eller det massive egetræsbord i butikken.

Ved en reklamation skal det nemlig ikke være uforholdsmæssigt besværligt for mig at få løst problemet fejl og mangler.
http://taenk.dk/gode-raad/tema/kend-din ... enk_regel1
Regel nr. 4:

Du vælger mellem ombytning og reparation

Som udgangspunkt er det dig, der bestemmer, om fejlen i din vare skal løses ved en reparation, ved at bytte varen til en ny, en såkaldt omlevering, eller - hvis det er en væsentlig fejl - ved at du får pengene tilbage.

Sælgeren kan kun modsætte sig dit valg, hvis dit ønske er umuligt, eller hvis forhandleren kan dokumentere, at dit ønske vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger."
Jeg snakker med damen i Kundeservice om at jeg ikke har bil længere, og refererer til påstand 24, som jeg oss læser højt for hende.

Hun siger jo så at de ik har mulighed for at hente tv'et og bytte det til et nyt, og det er mig selv der skal sørge for det, fordi jeg selv hentede tv'et. Og det skyldes at de bruger de 14 dages returret, og Ikke reklamationsretten. Kan hun godt bar bestemme det for mig?

Jeg synes jo det er en reklamationsfejl, og som Regel 4 siger, må jeg vælge mellem reparation og ombytning (med mindre dét er meget dyrere, hvilket jeg ik tror det er, men hvad ved jeg).

Men jeg refererer til Købeloven og reklamationsretten fordi jeg jo ikke har bil til at fragte tv'et. Og det er alligevel træls at bruge 150 kr. hver vej på en taxa. Og tænk nu hvis det 3. fjernsyn gør det samme som de første to, og jeg Igen skal bruge taxapenge.

Så er der nogen der kan bekræfte mig i at jeg måske har ret i de skal sørge for det? Eller må jeg bar bide i det sure æble og ta en taxa?
Af Bent odense
Nu har jeg fået vide her til morgen.At der har været storer problemer med ny inkøbte phillips tv.Der er sådan der ligger nogle sager om at phillips tv firmware og glentenvejs antennelaug koder firmwarer spiller ikke sammen.Det lyder godtnok som en spøg.Om så det kunne værer tilfælet hos stofa.
Af Msgoddammit
Bent odense skrev:Nu har jeg fået vide her til morgen.At der har været storer problemer med ny inkøbte phillips tv.Der er sådan der ligger nogle sager om at phillips tv firmware og glentenvejs antennelaug koder firmwarer spiller ikke sammen.Det lyder godtnok som en spøg.Om så det kunne værer tilfælet hos stofa.
Ej, hvor træls! Er ellers glad for tv'et når det dur. Men det oss derfor det ville være så træls at bruge 300 kr. på taxa, for at aflevere og hente et nyt tv, hvis det 3. tv Heller ik dur, og jeg så endnu engang skal gøre det.

Men hvor har du hørt det henne, er det noget man kan læse om?
Af Bent odense
Fandt et informations blad fra glenten.der stod det.Prøv at google PROBLEMER MED PHILLIPS OG GLENTENVEJS ANTENNELAUG.
Af JesperKeller
Msgoddammit skrev: Jeg snakker med damen i Kundeservice om at jeg ikke har bil længere, og refererer til påstand 24, som jeg oss læser højt for hende.

Hun siger jo så at de ik har mulighed for at hente tv'et og bytte det til et nyt, og det er mig selv der skal sørge for det, fordi jeg selv hentede tv'et. Og det skyldes at de bruger de 14 dages returret, og Ikke reklamationsretten. Kan hun godt bar bestemme det for mig?
Tildels ja.
Hvis man ønsker at gøre brug af 14-dages returret, skal man selv sørge for fragt tilbage. Det kender man fra hjemmesider hvor man køber tøj eller andet lign.

Dog hvis du ønsker at gøre brug af reklamationsretten, burde jeg ikke se noget problem med dette - men så skal tv'et til reparation, og det vil derfor ikke svare til en direkte ombytning.
Af Msgoddammit
Hej igen! :)

En lille opdatering. Jeg fik en ven til at hjælpe mig med at fragte TV nr. 2 ud til Elgiganten og TV nr. 3 med tilbage .. I bus! :D hehe.
Det var lidt besværligt, men jeg gad simpelthen ik at betale så meget for en taxa.

De første to tv duede jo fint første dag, anden dag gik de i flimmer/fejl/whatever indenfor et par minutter efter at ha tændt dem.

Tredje fjernsyn duede på dag to!

Jeg har så efterfølgende oplevet at skærmen gør lidt ligesom de andre to, men slet ikke i samme store omfang. Men stadig nok til at jeg sys det er dumt :/
Jeg har nu haft fjernsynet i en uge og venter spændt på om det kan holde de første 14 dage hvor jeg har mulighed for at bytte.

Hvis nogen kan forklare mig hvordan jeg lægger video ind gør jeg det med glæde, så I oss kan se det.

Jeg sys tv'et er ret lækkert når det virker, men jeg må ærligt indrømme at jeg ik vil anbefale det til andre. Og hvis der er andre der har købt dette tv eller andre fra Philips ku det da oss være lidt spændende at høre om I har haft de samme problemet :)
Af Bent odense
Hvorfor kom du til bage med et phillips tv igen. :o
Af Msgoddammit
Bent odense skrev:Hvorfor kom du til bage med et phillips tv igen. :o
Fordi jeg gerne vil ha det, hvis bare det duede korrekt :)
Det opfylder mine krav jeg har opstillet, eksempelvis passiv 3D, og så fordi jeg har forelsket mig i ambilight'et :)

Medarbejderne fortalte oss at udstillingsmodellen virkede jo fint, og de ik har hørt fra andre med samme problem, så måske var jeg bar ekstremt uheldig. Og så håbede vi at tredje gang var lykkens gang.
Men desværre ikke helt :)
Af Bent odense
Det sker ikke noget ved at du for antenneinstallationer set efter,Og målt signal ude fra stofa tv skab og ind til din antenne dåse.