Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SoundWave
Mit TV er gået i stykker, og derfor skal det en tur forbi mit forsikringsselskab. Jeg vil i den forbindelse gerne være lidt på forkant med hvad de evt. finder af tilsvarende TV, da det er afgørende for hvor mange penge jeg får tilbage.

Jeg har et LG 50PQ6000: http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-50PQ6000.jsp

Jeg får ud fra, at jeg skal lægge vægt på følgende parametre:
Størrelse = 50"
Teknologi = Plasma
Opløsning = 1366x768

Vi valgte det dengang også ud fra designet, da vi synes det TV er væsentlig pænere end andre skærme, men jeg ved ikke om det har nogen betydning rent forsikringsmæssigt?

Vi gav 8.799 kroner for det i sin tid.

Hvilke TV mener I er tilsvarnede i dag?
Af dk9000
Du får nok et Pa450 i hånden så.
Af mowa
SoundWave skrev:Mit TV er gået i stykker, og derfor skal det en tur forbi mit forsikringsselskab. Jeg vil i den forbindelse gerne være lidt på forkant med hvad de evt. finder af tilsvarende TV, da det er afgørende for hvor mange penge jeg får tilbage.

Jeg har et LG 50PQ6000: http://www.lg.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-50PQ6000.jsp

Jeg får ud fra, at jeg skal lægge vægt på følgende parametre:
Størrelse = 50"
Teknologi = Plasma
Opløsning = 1366x768

Vi valgte det dengang også ud fra designet, da vi synes det TV er væsentlig pænere end andre skærme, men jeg ved ikke om det har nogen betydning rent forsikringsmæssigt?

Vi gav 8.799 kroner for det i sin tid.

Hvilke TV mener I er tilsvarnede i dag?
Jeg ville da under alle omstændigheder forsøge at undgå at lægge vægt på den lave opløsning, med mindre de forsøger at prakke dig et af de forfærdeligt 1024x768 pixels plasmafjernsyn på nakken.
Af SoundWave
dk9000 skrev:Du får nok et Pa450 i hånden så.
Det har kun en opløsning på 1024x768. Jeg kan vel godt holde på, at det ikke er nok?
Jeg ville da under alle omstændigheder forsøge at undgå at lægge vægt på den lave opløsning, med mindre de forsøger at prakke dig et af de forfærdeligt 1024x768 pixels plasmafjernsyn på nakken.
Så længe det ikke er 1024x768 kan jeg ikke klage. F.eks. Elgiganten har 3 50" plasma med den opløsning. Billigste 50" plasma med opløsning på 1366x768 eller derover koster 7.999,-
Af mowa
SoundWave skrev:
dk9000 skrev:Du får nok et Pa450 i hånden så.
Det har kun en opløsning på 1024x768. Jeg kan vel godt holde på, at det ikke er nok?
Du kan holde på lige hvad du vil. Spørgsmålet er om dem du vil holde på det overfor er enige med dig. :) Jeg ville sige at jeg havde oplevet sådan et med lav opløsning, og syntes det var helt forfærdeligt (hvilket er ganske sandt i mit tilfælde), så bare klø på. Find selv et alternativ at foreslå dem - evt. en model lige en tand bedre end hvad der er rimeligt, så kan I jo mødes et sted på midten.
Af SoundWave
Du kan holde på lige hvad du vil. Spørgsmålet er om dem du vil holde på det overfor er enige med dig. :) Jeg ville sige at jeg havde oplevet sådan et med lav opløsning, og syntes det var helt forfærdeligt (hvilket er ganske sandt i mit tilfælde), så bare klø på. Find selv et alternativ at foreslå dem - evt. en model lige en tand bedre end hvad der er rimeligt, så kan I jo mødes et sted på midten.
Et eller andet sted synes jeg, at LG 50" Plasma-TV 50PA650T vil være rimeligt. Om de er enige er jo så en anden sag. Jeg har før prøvet at forhandle med dem med en bærbar, og der fik jeg presset den lidt op.
Af Supergris
Jeg havde samme tv, købt hos Dustin. Min kammerat ødelagde det efter at han havde boet i min lejlighed og havde haft vinduerne oppe i 15 graders frost, og derefter tændt tvét. Herefter var der masser af støj i billedet, sikkert pga. kondens.
Tvét var ca. 1 1/2 år gammelt, og jeg fik blot lov til at vælge noget til samme pris, jeg havde givet for det. Dét må siges at være god service!!!
SoundWave skrev:
Så længe det ikke er 1024x768 kan jeg ikke klage. F.eks. Elgiganten har 3 50" plasma med den opløsning. Billigste 50" plasma med opløsning på 1366x768 eller derover koster 7.999,-
Ahh, du kan få mange plasmaskærme både med full-hd og 3d for under 8k. Samsungs 2. topmodel fra sidste år, d7005 ligger på ca. 8k, så den er en mulighed hvis du kan lægge lidt oveni selv.