Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Lad mig sige med det samme, at jeg er plasma mand, og således har ejet 4 plasma TV og 2 LCD TV. Det er min overbevisning at plasma har den klart bedste billedkvalitet og jeg er klar over fordele og ulemper ved begge teknologier.

Jeg har for nyligt investeret i et 50 " VT30 men pga

- Line bleed
- Blæserlarm
- Lilla slanger

.. Har jeg besluttet mig for at sælge dette og gå LCD vejen. Jeg er som nævnt klar over LCD'ens ulemper også og jeg er klar over at jeg ikke får samme billedkval ved at skifte, men jeg ka ikke forlig mig med ovenstående ulemper.

Findes der et godt LCD i 8000 kr klassen med god billedkvalitet, gode betragtningsvinkler (!) og hvor risikoen for backlight bleed er minimal. Jeg synes LG's modeller ser fede ud.

Nogen bud?
Af keler
... Minimum 46" og selvf. gerne større.
Af janbau
Her er 2 bud : Begge Tv er gode mugligheder som hver for sig har fordele men leverer god billedkvalitet til prisen .
Er du lige glad med 3 D hvor jeg vil mene at Lg vinder p.g.a. Pasiv 3 D så vil jeg mene at Sony er den bedste til Bluray p.g.a. God Sortniveau .

Jeg har lige fået en Lg Lm 760 som jo har fået en super test her på sitet og den leverer også et godt billede og har et meget hurtigt panel ingen slør ( Bluray ) dog er Sortniveau til tider ikke så høj i mørke film som feks Harry Potter .
Dette er dog en lidt vanskelig snak at komme ind på da man kan indstille Tv så det ikke behøver at være et problem .

Men prøv og læs testen af Sony Hx 855 og Lg Lm 760 T som jo godt nok er nogle af deres topmodeler .
Men vil stadig mene at Sony HX753 og LG LM 620 T har mange af deres egenskaber .

Sony 46" KDL-46HX753 Aktiv 3 D 8900 Kr
http://www.bilka.dk/elektronik/tv/sony/ ... _other_ds)

+ er
God Sortniveau
Minimal backlight bleeding

- er
Ikke så god til 3 D
Betragtningsvinkel
Måske til tider lidt overdrive slør

LG 47LM620T – 47" 8000 Kr Pasiv 3 D

http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)

+
God Betragtningsvinkel ( IPS panel )
God til 3 D

-
backlight bleeding. Som mange lcd lider af
Har selv en Lm 760 T som har lidt men jeg ser det ikke som et problem .

Vil ikke mene at det er problem som Lg er ene om bare noget som ikke helt kan undgås p.g.a. selve måden et moderne Led arbejder på .