Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbaggen
Som mange andre der lige har været igennem møllen endte jeg på 55ST50 ud fra følgende overvejelser!

Ingen blæser og ingen buzz i ST.

Sony havde rigtig mange refliskioner, og tror ikke det gåt i min stue! Men "næsten top modeller" af Sony var schisme flotte og hvade flot billede, og synes bestemt de overgår både Samsung og Panasonics LED til prisen.

Samsungs plasma lavede buzz og røg på det. Og syntest oftes også billedekvaliteten var lidt pixilerede!

Angående lyd i ST, så synes jeg den er ok! Kommer selv fra Pana PV60E 42 tommer med lilla slanger og hele molvitten og kan kun sige at ST50 er super i forhold til 2D (gø mig ikke i 3D overhovedet).

Så jeg vil sige 55ST50 eller 55 tommer "næsten topmodel Sony" :-)
Af morten2300
kbaggen skrev:Som mange andre der lige har været igennem møllen endte jeg på 55ST50 ud fra følgende overvejelser!

Ingen blæser og ingen buzz i ST.

Sony havde rigtig mange refliskioner, og tror ikke det gåt i min stue! Men "næsten top modeller" af Sony var schisme flotte og hvade flot billede, og synes bestemt de overgår både Samsung og Panasonics LED til prisen.

Samsungs plasma lavede buzz og røg på det. Og syntest oftes også billedekvaliteten var lidt pixilerede!

Angående lyd i ST, så synes jeg den er ok! Kommer selv fra Pana PV60E 42 tommer med lilla slanger og hele molvitten og kan kun sige at ST50 er super i forhold til 2D (gø mig ikke i 3D overhovedet).

Så jeg vil sige 55ST50 eller 55 tommer "næsten topmodel Sony" :-)
Tror bare 55" blir for voldsomt spring :(
Af kbaggen
morten2300 skrev: Tror bare 55" blir for voldsomt spring :(
Tænkte det samme, men mit spring fra 42 til 50 tommer virkede for lille! Måske passer dit fra 37 til 50 bedre!

Men efter at have fået 55tommer hjem og op at hænge kunne jeg snildt have taget et størrer TV, så man vender sig til størrelsen isæt hvis det er oppe og hænge!

Men held og lykke med det!
Af morten2300
Supergris skrev:Så tro om igen...
Har lige stået om kigget på xt - st side by side i Fona på strøget.

Hold da kæft en forskel på genskin , glæder mig allerede til at opleve forskellen hjemme i stuen.

Hvilke funktioner går jeg glip af hvis jeg vælger ST kontra GT ??
Af morten2300
OMG jeg har haft konen med ud og kigge på tv , hun vil sgu have et vt50 .

Min fornuft siger det er for dyrt kontra forskellen på ST / GT
Af Gombert
morten2300 skrev:OMG jeg har haft konen med ud og kigge på tv , hun vil sgu have et vt50 .

Du må ALDRIG begå den fejl, at tage din kone med ud på så vigtig et indkøb! Det er utrolig vigtigt at du husker dette næste gang (det er måske bilen)!!!

Omvendt undrer det mig meget, at HUN er den der vil have den dyre model - det plejer da at være omvendt :D
Af lennon
[quote="kbaggen"]Som mange andre der lige har været igennem møllen endte jeg på 55ST50 ud fra følgende overvejelser!

Ingen [u]blæser og ingen buzz i ST[/u].

Så jeg vil sige 55ST50 eller 55 tommer "næsten topmodel Sony" :-)[/quote]

Tro mig . Samsungs topplasma skodder dem på rå billedkvalitet(-film og sport) - men er man disponeret for buzz og samtidigt uheldig i panel lotteriet er plasma no go .
Af morten2300
Gombert skrev:
morten2300 skrev:OMG jeg har haft konen med ud og kigge på tv , hun vil sgu have et vt50 .

Du må ALDRIG begå den fejl, at tage din kone med ud på så vigtig et indkøb! Det er utrolig vigtigt at du husker dette næste gang (det er måske bilen)!!!

Omvendt undrer det mig meget, at HUN er den der vil have den dyre model - det plejer da at være omvendt :D
Vi har heldigvis købt ny bil i januar , der bestemte jeg "næsten" det hele :-)
Af morten2300
købte et ST50 , Bilka havde det på lager , så det røg lige ind bag i bilen.

Håber konen kan leve med det , så er der 6500 kr mere til vinterferien.
Af Gombert
morten2300 skrev:købte et ST50 , Bilka havde det på lager , så det røg lige ind bag i bilen.

Håber konen kan leve med det , så er der 6500 kr mere til vinterferien.
Jeg tror du får ros for det i længden :) Hvad er din personlige oplevelse omkring Buzz og lydkvaliteten?
Af morten2300
Den buzzer ved helt lyst billede , ellers er den ikke værre end pv60

Lyden er jeg ikke specielt begejstret for , måske kan jeg vænne mig til det.

Har man mulighed for at tilslutte pc højttalere , de kan måske give lidt bedre lyd.
Af Gombert
morten2300 skrev:Den buzzer ved helt lyst billede , ellers er den ikke værre end pv60

Lyden er jeg ikke specielt begejstret for , måske kan jeg vænne mig til det.

Har man mulighed for at tilslutte pc højttalere , de kan måske give lidt bedre lyd.
Jeg synes at min ST50 buzzer væsentlig mindre en den gamle PV600. Det bekræfter måske tesen om at buzzing er meget individuelt fra apparat til apparat. Afstand til væg og siddeafstanden er naturligvis også afgørende parametre.

Nemmeste måde at tilslutte PC-højtalere på er vel via hovedtelefon-stikket (mini-jack) på siden.