Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mnj09
Men vil min Denon Bluerayspiller (DBP1611UD) da ikke kunne bruges som mediaplayer? Som jeg læser specifikationerne burde den da kunne bruges, eller? Kan jeg koble denne til et trådløst net vha en ekstren antenne og ethernetkabel?

Se:

http://www.denon.co.uk/UK/Product/Pages ... =DBP1611UD
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, i teorien kan den bruges - ligesom dit TV jo også i teorien burde kunne afspille dine videoer. Du kan jo forsøge dig ad.
Af mnj09
Jeg frygter lidt at bruge en hulens masse penge på en stor HX855-skærm og så finde ud af at det ikke fungerer i praksis selvom det "burde" gøre det i teorien - også med en ekstern mediespiller.

Jeg får jo ikke rigtigt testet HX855 OG en ekstern mediespiller hos en forhandler - ihvertfald ikke dem jeg har snakket med.

Kunne derfor godt vide om der er nogle der kan "garantere" at jeg ihvertfald får det til at virke med en ekstern mediespiller? Dvs at jeg trygt kan købe HX855 og til nød så anskaffe mig en ekstern mediespiller og løse det ad den vej.

Er også lidt usikker på hvilken mediespiller man så bør vælge - efter at have kigget rundt på et utal af sider på nettet: Kan f.eks. en Sony PS3 bruges som mediespiller - og har den mulighed for Wifi indbygget (og USB-indgang?)?

Der står også en del om at Sony HX855 understøtter Google tv - men hvad ER dette egentlig? Betyder det at man skal købe en "ekstern" kasse som så kan fungere som mediespiller, eller er funktionaliteten indbyggget i tv'et? Og hvornår bliver dette tilgængeligt?

Undskyld for de mange (og dumme??) spørgsmål :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et fungerer med en ekstern afspiller ligeså vel som den fungerer når den skal afspille en BluRay. Med mindre TV'et er direkte defekt, så hakker billedet ikke når du afspiller noget gennem HDMI-porten. Det SKAL virke!

PS3 kan godt bruges som medieafspiller. Den har indbygget WIFI.

HX855 er Google TV Ready, dvs. funktionaliteten kan aktiveres senere via en firmwareopdatering. Læs om Google TV her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1315826319
Af mnj09
Tusind tak for hjælpen!

For mig virker det bare lidt diffust hvilken mediespiller jeg bør satse på hvis jeg er nødt til at bruge en ekstern spiller! F.eks virker det jo som om at en PSP3 vil virke helt OK ifølge specifikationerne - MEN hvad nu hvis den heller ikke fungerer så godt i virkeligheden?

Hvilke mediespillere kan "generelt anbefales"? - måske et lidt mærkeligt spørgsmål - men jeg er forholdsvis uerfaren i denne del af verdenen...
Af Rene
jeg har samsung 8005, og her er ingen problemer med at afspille video, som jeg har gemt på pc. optaget på mit nikon d90 og samsung mobil tlf :)
Af mnj09
Jep - samme erfaring har jeg jo gjort mig - at på Samsung D8005 og ES8005 går det fint mens det på Sony HX855 overhovedet slet ikke går!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville holde mig til afspillere baseret på Sigma-chipsæt (hvilket sikkert heller ikke gør dig klogere), hvilket kunne være nævnte WDTV Live. PS3 er også et stærkt bud, men jeg har ikke helt så meget erfaring med dens kompatibilitet mht. filmformater.

Jeg er selv tilhænger af Dunes afspillere, men i de små modeller får du ikke WIFI og prisen er højere end WDTV Live, som generelt er ret anbefalet. Hvis du køber i en butik hvor du får 14 dages returret, så har du jo rigeligt med tid til at prøve dine filmformater af.
Af Kickstart
Har du prøvet at kontakte Sony DK ?. Det kan være de kan udrede hvorfor den ikke vil afspille, når der nu står at den skal kunne håndtere den type formater via USB. Måske er det noget der kan fixes via software opdateringer.

http://www.sony.dk/support/da/contacts/rme/email