Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står i den situation, at jeg skal have skiftet mit gamle samsung lcd ud med et nyt. Har læst en masse og fundet ud af, at folk er ret glade for ST50.

Jeg vil gerne have 50" størelse. Mit budget lå faktisk på 8.000 kr, men så mig lidt varm på ST50. Det skal primært brugs til daglig tv og se film og sport på. Jeg har ps3 men det er ikke så tit den er i brug.

50ST50 kan fås for 8799 kr.
50GT50 kan fås for 9790 kr I DENNE UGE?

Er der nogen steder i KBH man kan se disse to tv op mod hinanden?

Hvad siger i? Er det, det værd at give det ekstra for at få GT50? Eller har i andre forslag?

Jeg har ikke den store plasma erfaring, så håber på jeres hjælp.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af westahn
jeg har lige bestilt en GT50 hos elgiganten -jeg syntes virkelig at det er et godt tilbud. Et meget pludseligt og stort prisfald? der er bare lige lidt mere af det hele i en GT ifht en ST (fumktion og design) og med den lille prisforskel ville jeg ikke være i tvivl ;)
og så er det vel også meget rart at handle hos så stor kæde som elgiganten i stedet for en mindre internet bix...
Af Tjallamando
westahn skrev:jeg har lige bestilt en GT50 hos elgiganten -jeg syntes virkelig at det er et godt tilbud. Et meget pludseligt og stort prisfald? der er bare lige lidt mere af det hele i en GT ifht en ST (fumktion og design) og med den lille prisforskel ville jeg ikke være i tvivl ;)
og så er det vel også meget rart at handle hos så stor kæde som elgiganten i stedet for en mindre internet bix...
Du har ret. Hvor lang tid har el-giganten dette tilbud egentligt?
Af dk9000
Jeg ville hoppe på GT50 grunden den har lys filter og dual core til streaming ;)

sort er meget af det samme på disse 2, hvertfald lige af hvad jeg har kunne bemærke(correct me if im wrong) også at prisen er faldet 4000 grundet tilbud fra elgiganten.
Af Tjallamando
dk9000 skrev:Jeg ville hoppe på GT50 grunden den har lys filter og dual core til streaming ;)

sort er meget af det samme på disse 2, hvertfald lige af hvad jeg har kunne bemærke(correct me if im wrong) også at prisen er faldet 4000 grundet tilbud fra elgiganten.
Nå du nu skriver streaming. Hvor langt er man med at kunne leje film over nettet? Jeg har yousee som udbyder.
Af klingenberg
Yousee er ret crappy. Derimod er netflix, hulu, osv langt foran, og det er ret nemt at sætte op. Du får alt det nyeste i hd.

Faktisk lidt utroligt jeg stadig betaler for kabeltv.
Tjallamando skrev:
dk9000 skrev:Jeg ville hoppe på GT50 grunden den har lys filter og dual core til streaming ;)

Nå du nu skriver streaming. Hvor langt er man med at kunne leje film over nettet? Jeg har yousee som udbyder.
Af Tjallamando
Har godt hørt om netflix og hulu. Det var noget med netflix skulle komme til danmark i år? Det ville bare være noget nemmere hvis det "bare virkede" uden at betale til DNS osv.

Bliver mere og mere til det GT fjernsyn. Må ud og se det igen imorgen.
klingenberg skrev:Yousee er ret crappy. Derimod er netflix, hulu, osv langt foran, og det er ret nemt at sætte op. Du får alt det nyeste i hd.

Faktisk lidt utroligt jeg stadig betaler for kabeltv.
Tjallamando skrev:

Af THM

st50 har også antireflektiv coating, måske ikke ligeså god som det på gt50, men den har et :)
Af Supergris
GT50 har blæsere, der kan virke irriterende i nogle tilfælde...
Af fredizy
Supergris skrev:GT50 har blæsere, der kan virke irriterende i nogle tilfælde...
GT 50 har IKKE blæsere.
Brugeravatar
Af westahn
Hov, jeg mente da ellers at GT50 var passivt kølet -ved godt at det ikke er 100% fri for den klassiske strømforsynings/panel buzz, men det skulle da gerne være på et tåleligt niveau i en alm stue?
Af Supergris
Ja, jeg har lige opdaget, at jeg tog fejl, så bare se bort fra mit indlæg. Havde blot læst det et sted, men har lige fulgt op på det...
Af fredizy
westahn skrev:Hov, jeg mente da ellers at GT50 var passivt kølet -ved godt at det ikke er 100% fri for den klassiske strømforsynings/panel buzz, men det skulle da gerne være på et tåleligt niveau i en alm stue?
Min GT 50 har ikke blæsere så tror heller ikke de er blevet tilføjet siden😁. Det er min første plasma og jeg lægger stadig mærke til buzz i lyse billeder efter 2 måneder. Jeg havde nok håbet tilvæningsprocessen var gået en anelse hurtigere, da jeg virkelig synes det er Irriterende af og til. Men billedemæssigt er man bare "blown away".
Af Tjallamando
fredizy skrev:
westahn skrev:Hov, jeg mente da ellers at GT50 var passivt kølet -ved godt at det ikke er 100% fri for den klassiske strømforsynings/panel buzz, men det skulle da gerne være på et tåleligt niveau i en alm stue?
Min GT 50 har ikke blæsere så tror heller ikke de er blevet tilføjet siden😁. Det er min første plasma og jeg lægger stadig mærke til buzz i lyse billeder efter 2 måneder. Jeg havde nok håbet tilvæningsprocessen var gået en anelse hurtigere, da jeg virkelig synes det er Irriterende af og til. Men billedemæssigt er man bare "blown away".
Okay. Jeg var forbi El-giganten idag for at se GT50 og hifi-klubben så jeg et ST50. Det er godt nok svært at høre den buzz når de hænger i så stor en butik med musik og larm i baggrunden.

Er der nogen der ved hvor lang tid tilbudet løber i el-giganten? Det glemte jeg selvfølgelig at spørge om.

Ellers er jeg positivt overrasket over begge tv!