Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Intern HDD og HDD via USB vil nok køre på samme måde. Det burde dog ikke hakke pga. for langsom overførsel på den måde. Når du ikke har et netværk inde over, så skal det stå ret skidt til før du får problemer pga. for lav overførselshastighed.
Af Henrik_bj
Nogen der ved om en af de nyeste himedia-modeller med 100 mbit lan, vil være hurtig nok til at trække mine 3d-film fra min nas?
Af lgowner
Basta skrev:Skal man i øvrigt betale moms ved køb i Tyskland?
hvorfor skulle man ikke betale moms i Tyskland? der er jo der du kan spare de 5% alene, eller er det 25% i dansk moms istedet. og fortoldnings gebyr ved post import.
Af Henrik_bj
lgowner skrev:
Basta skrev:Skal man i øvrigt betale moms ved køb i Tyskland?
hvorfor skulle man ikke betale moms i Tyskland? der er jo der du kan spare de 5% alene, eller er det 25% i dansk moms istedet. og fortoldnings gebyr ved post import.
Man skal ikke betale moms eller noget når varen kommer fra et EU land.. Der betaler man den moms som varen er købt i.. Så ingen ekstraudgifter ved at købe fra Tyskland..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Henrik_bj skrev:Nogen der ved om en af de nyeste himedia-modeller med 100 mbit lan, vil være hurtig nok til at trække mine 3d-film fra min nas?
For BD-kvalitet kræves der 40 Mbit/s af dit netværk og med 3D, så skal der ganges med ca. 1,5, så du ryger op på 60 Mbit/s. Dvs. 100 Mbit/s burde være nok.
Af Henrik_bj
Torben Rasmussen skrev: For BD-kvalitet kræves der 40 Mbit/s af dit netværk og med 3D, så skal der ganges med ca. 1,5, så du ryger op på 60 Mbit/s. Dvs. 100 Mbit/s burde være nok.

Men den kan vel ikke opnå den hastighed kan den? Eller er det noget jeg har helt misforstået? Altså er det ikke sådan noget med at 100 Mbit kan opnå 12 MB/s eller sådan noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
100 Mbit pr. Sekund svarer til 100/8 MegaBYTE pr. Sekund. Jeg opgiver alle mine tal i samme enhed, så regnestykket passer.
Af Henrik_bj
Torben Rasmussen skrev:100 Mbit pr. Sekund svarer til 100/8 MegaBYTE pr. Sekund. Jeg opgiver alle mine tal i samme enhed, så regnestykket passer.
Så denne her:
http://www.futeko.com/products/MP00036.php
Vil godt kunne trække 3D skiver fra nas, på papiret?
Af Henrik_bj
Torben Rasmussen skrev:Måske du skulle vente lidt...
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 900b-trden
Ja det er også den konklusion jeg kunne drage ud fra det han skrev i sidste kommentar. Synes bare ikke rigtig der findes/kommer så mange full 3d afspillere. Hvert fald ikke hvad jeg har hørt eller set.. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som vi også diskuterede tidligere, så er HiMedia jo nærmest den eneste, så nej - der er ikke ret mange at vælge imellem.
Af Basta
Torben - et lille bonus spørgsmål.

Hvis jeg nu dropper NAS og i stedet for bruger en harddisk i kommende himedia 900b - så kan jeg vil uden problemer trådløst overføre film/musik fra min computer til 900b´s harddisk ligesom jeg også kan bruge YAMJ.

Gruden til jeg sprøger er at jeg vil spare NAS´en indtil videre.
Af klingenberg
Der er en del vej endnu før tv kan bruges som komplette mediacentre, eller afspille tæt på alle formater.

Tjek Xbmc, ret lækkert stykke software + du kan bruge din nokia/android som remote og tablet.