Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej derude har lige fået mit vt50 for et par dage siden.
Jeg må sige det er et rigtigt lækkert tv med et super billede.

Her i går så mig og damen en DVD med en lysegrøn trailer, og der lagde jeg mæske til en vandret linje der kørte fra højre side mod venstre.
Når jeg pausede skærmen, kom den stadigvæk frem.

Når jeg ser tv feks. yousee´s inkokanal, kan jeg ikke se linjen mere.

Her går mange tanker igennem mit hovede!

Er Det min dvd afspiller ( 5 år gammel )
Er det tvet? Og er det ligemeget?
Bliver det værre?
Har det noget at gøre med den burn in wash jeg kører om natten? den fra recorderes? den kører også fra højre mod venstre, og med samme hastighed som den lodrette linje jeg opdagede igår.

ville være rart hvis der var nogen der kunne hjælpe her, da jeg nu er blevet en smule bange for at forsætte med at køre mit burn in( break in wash )

På forhånd mange tak.
Brugeravatar
Af radiomand
Sæt i DVD i din afspiller, og tryk på play.

Tag derefter din tv fjernbetjening, og tryk på:
Meny
Billede
Avancerets indstillinger
16:9 overscan, og sæt denne til on.

Så er dit problem løst :D "ingen streger i billede, fra højre mod venstre i toppen af billede"
Af andersch
Dette hjalp ikke.

Det er en lodret streg som går fra top af tvet til bund af tvet..

Og kører som sagt fra højre mod venstre.
Det er så lidt at jeg ikke kan tage billede af det, men jeg kan ane det..
Af andersch
det kan godt være det bare er mig der er pinippen???
Jeg er mere urolig for om det er mit break in program der har lavet det?
Det kører jo med samme hastighed og fra samme side og det hele?
Af steen6400
Jeg tror ikke det har noget med din break-in at gøre, så forsæt med den, better safe than sorry :)

Det kan være noget interferens mellem DVD og TV på grund af skalering, kan du ændre output på din DVD afspiller til 1080p? Eller få den til at holde op med at skalere?
Af andersch
Jeg kan ikke vælge andre output fra dvden
Og jeg ved ikke hvad skalere betyder?

Og hvis det har noget med dvden af gøre? burde den så stadig gøre det når jeg pauser billedet??
Af andersch
Hvis jeg kører rullebjælkerne som er på tvet, er de så lige så gode som burn in wash fra recoderes.dk?

Eller er rullebjælkerne ikke eget til at køre 200timer i træk?
Af steen6400
andersch skrev:Hvis jeg kører rullebjælkerne som er på tvet, er de så lige så gode som burn in wash fra recoderes.dk?

Eller er rullebjælkerne ikke eget til at køre 200timer i træk?
Det siges at rullebjælkerne slider for meget på TV'et, så hold dig heller til break-in. Brug kun rullebjælkerne når skaden er sket.
Af steen6400
andersch skrev:Jeg kan ikke vælge andre output fra dvden
Og jeg ved ikke hvad skalere betyder?

Og hvis det har noget med dvden af gøre? burde den så stadig gøre det når jeg pauser billedet??
DVD'er har 576 linier i billedet og dit tv har 1080, så der skal ske en skalering (ændring) af billedet for at få det til at se godt ud. Og selv om du pauser DVD'en sender den stadig billedet, dog kun det ene billede.

Du har iøvrigt ikke nævnt hvordan billedet bliver overført. Det kan være dårligt kabel selvom det nok er usansynlig hvis det er HDMI.
Af andersch
ja det er hdmi.
Okay tak for svar.. så skal jeg ikke være bekymret for forsat at køre min burn in wash færdig?

Og er det fordi at det er en gammel dvdafspiller? eller er det det samme med nye?
Af Gonardo
Tror du har et eller apperat/ dårligt skærmet kabel som udsender noget støj, og dermed laver en kørene streg fra højre mod venstre.
Er det kun på info kanalen at der ingen streger er? eller gælder det alle kanaler på youSee boksen, hvad med kanalerne på tvet indbygget tuner?
Prøv at tænde/slukke de forskellige apperater for at se om de forstyrre billedet med en kørene streg.
Af scaw
Hvis den kun er der, når du viser signalet fra din DVD, skal vi så ikke tro, at det er der, at problemet ligger?

Der begrænser fejlen til at ligge i DVD, kabel og stikket på TV'et.
Af andersch
jeg kan ikke se om stregen også forekommer ved normale programmer, da jeg ikke kan pause billedet, og mine øjne kan ikke se det når billederne skrifter hele tiden..
Derfor tjekkede jeg ved yousee kanalinfo da billedet der tit står stille..

Og der var der ikke noget.
Mon ikke bare det er min dvd afspiller..
Af steen6400
DVD afspilleren skal vel alligevel udskiftes til Blu-Ray for at kunne fodre din VT50 med det bedste signal, der vil være tydelig forskel på HD tv og den ægte vare.