Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rene
overvejer om jeg skal have youseeboks som man kan optage fra. hvad er jeres mening om boksen. optager den til tiden og får man det hele med ? ps. jeg har danskkabeltv som net udbyder men ser tv fra yousee via antennelaug.
Af Mysen
Ja den optager det hele, og det er altid korrekt navngivet. Der er dog delte meninger omkring boksen, og nogle vil ikke være foruden, mens andre har svært ved at leve med den.

Jeg har selv haft den i et par år, og nu hvor jeg er skiftet til en hardisk og Samsungs ufatteligt fejlbetonede PVR fra et tv med kun en tuner, så må jeg sige, at jeg er vildt glad for at være kommet af med den. Det er slut med støj fra køleren, Slut med ikke at gå på standby når den skulle slukkes; slut med de mange genstarter; slut med elendig IR; slut med et enormt sløvt interface.

Jeg savner lidt den ekstra tuner, den gode EPG og start-forfra funktionen, men jeg savner ikke alt det andet bøvl.

Vær dog opmærksom på, at rigtigt mange ikke har har haft de samme problemer og ikke finder den sløvere end som så. Der er nogen, der ikke hader den på samme måde, som jeg gør/gjorde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Boksen har det lidt ligesom en PC, der kræver en genstart i ny og næ. Den bliver gradvist langsommere og langsommere indtil den helt går ned. Overall, så synes jeg dog at funktionaliteten er fin og selve brugerinterfacet er klart et af de bedste jeg har oplevet på en optager. Jeg oplever dog af og til, at boksen går ned under en optagelse og dermed ikke får det hele med, men min boks er efterhånden 3 år gammel, så den trænger nok i virkeligheden blot til at blive formatteret...
Af Rene
tak for svar :) Mysen, hvad mener du så om din samsung, er den god ?
Senest rettet af Rene 01 aug 2012, 17:59, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
Min Samsung? Som i Tv'et eller som i boksen?
Jeg er glad (nok) for mit tv, men har ikke nogen præference for Samsung. Tv-optagelse fungerer ikke skide godt, men muligheden er der, og det er rart at kunne pause osv. Og så sørger jeg for kun at fodre medieafspilleren med medier, der virker. Jeg savner som sagt den ekstra tuner og start-forfra funktionen, men er lykkelig over at slippe for ventetid, blæserstøj, konstante genstarter (som tager mindst et par minutter), og at fjernbetjeningen skulle pege direkte på IR-modtageren.

Jeg ville have et godt tv, min bedre halvdel et tyndt tv, og hér passede Samsung fint til os bedre. I dag er der jo mange andre, der kan opfylde begge disse kriterier.
Af Rene
tak for svar tilbage. :) selv har jeg samsung 8005 og er MEGET glad for den, den bedste fladskærm,synes jeg da jeg købte den. og jeg købte den sidste år. men jeg mangler noget at optage på :)
Af GreenPea
Kunne ikke leve uden den. Blæserstøj er der ikke på min, men det er vel lidt lige som plasmatv, ps3 osv.at der er forskel fra model til model. Langsomme loadetider og konstante genstarter klares ved formattering, så kører den som ny. Ir'en er det største irritationsmoment, den skal pege direkte på boksen, men det er vist ikke alle, der har dette problem.
Optagning, start forfra osv. fungerer upåklageligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har sat et IR øje på min boks og gemt den væk. Så er den ikke længere følsom overfor vinklen.
Af GreenPea
Jeg har sat et IR øje på min boks og gemt den væk. Så er den ikke længere følsom overfor vinklen.
Hvilket stik bagpå bruger du til IR øjet.

Kan denne evt. bruges

http://www.av-connection.dk/?PNo=TX-300680
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der skal jo sidde en extender foran dioden da der er ikke nogen indgang i boksen. Jeg bruger ikke den originale betjening, så det er jo også muligt at det er den det er galt med.