Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lindberg47 skrev:Nu har jeg fulgt med det meste af den her tråd, og jeg er overrasket over hvor overbærende Flatpanels folk er med det her brok. Allos har købt et tv han er blevet slemt skuffet over og nu har han så udset sig Flatpanels frivillige medarbejderstab, som skal svines til uden grund.

Jeg håber Rasmus og Torben har mod på at fortsætte fine arbejdet på trods af de her negative og ukonstruktive opstød.
Det har vi mod på, ufortrødent. Jeg modtager månedligt "had" på tekst eller telefon, men det påvirker ikke vores arbejde her på FlatpanelsDK. Man finder hurtigt ud af, at man ikke kan gøre alle tilfredse, når man skal kommunikere sine meninger på en side som denne.

Jeg er - som anmelder - jo næsten efterhånden blevet sat som enten "hater" eller "fan" af de fleste producenter. Det sjove er, når det pludselig skifter, og jeg fra den ene anmeldelse til den næste først er Samsung-hader og dernæst Samsung-fan. Denne ukonstruktive debatretorik kan man jo kun fornøje sig over. Der har været talrige eksempler på det, og mange kollegaer i branchen oplever det. Det er ikke meget anderledes end det der sker i næsten enhver debat omkring Apple/Google.

Jeg synes ikke allos debat har været konstruktiv og det er derfor jeg opfordrer til feedback og konstruktiv dialog. De specifikke detaljer som er nødvendige, har jeg lagt på bordet nu. Pga. det mangelende konstruktive element har jeg heller ikke intentioner om fortsat at deltage i denne debat.

Tak for din støtte.
Af PhDream
Rasmus Larsen skrev:
PhDream skrev:
Rasmus Larsen skrev: Vi er da kede af, at en bruger der har været aktiv så længe, blindt tilslutter sig klagekoret, og ikke prøver en konstruktiv dialog med os. Du er altid velkommen til at komme med forslag eller skrive til mig.

Der var en par referencefejl i testen af Samsung E8005, men den er udført ligesom alle andre anmeldelser her på FlatpanelsDK.
Det er en uheldig formulering at bruge. En enkelt bruger udtrykker sin utilfredshed. Nogle af os kan se hans pointe, men er ikke nødvendigvis enige.

Jeg kan ikke få øje på noget klagekor.
Det er måske en uheldig formulering at bruge "kor" i den sætning, ja. Min pointe er dog bare, at MigSelv har fulgt os meget længe og er en fornuftig gut, så jeg forstår ikke, hvorfor han blindt hopper med ind i "koret" - forstået på den måde, at allo og MigSelv udgør "klagekoret".

Dine kommentarer har jeg reageret på i et separat indlæg :)
Det er mere klart nu. Har læst dit svar og alt er cool. :)
Af wMikkel
Hej alle.

Har i dag købt en demomodel af VT50. Super lækkert tv !
Troede faktisk det ville have kørt længere, men det har kun været i gang i 7 timer :O

Jeg vil de kommende dage køre break-in. Men den side som der er linket til med diverse break-in filer, når jeg trykker på disse links virker det ikke.

Men kan man bare køre rullebjælke og/eller sne som break in?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sne er faktisk ret svært at lave i dag fordi de fleste TV har noget støjreduktion, som slår det ihjel. Rullebjææken ælder ikke TVet hurtigt nok med mindre baggrunden er hvid.
Af wMikkel
Når jeg bruger rullebjælken er det sådan en sort bjælke der kører vertikalt over en hvid baggrund.

Kan nemlig ikke hente de der filer der er blevet henvist til, så ville køre break-in på en anden måde.
Af wMikkel
zappedronningen skrev:Hvis det er en demo-model, der har kørt en del timer, er der vel ikke den store idé i at køre break-in?
Som skrevet så har det kun kørt 7 timer :)
Så det har ikke kørt særlig længe :)
Jeg satte mit på sne, når jeg forlod det. Men hvor effektivt, det er, ved jeg ikke. Det skruer ret hurtigt ned for kontrasten, når der ikke er signal for så at slukke helt efter en halv time. Jeg tror så ikke på den store effekt af break-in. Mit blev ved med at være lige sart, og det jeg lånte af forhandleren, kunne jeg også lynhurtigt lave mørke skygger på, på steder, der ikke tidligere havde været logoer, selvom det havde en del timer på bagen. Så er man uheldig, er det eneste, der hjælper, at holde sig fra logoer eller hurtigt zoome dem væk, langt, langt udover de ellers så ofte anbefalede 200 timer. Men jeg krydser fingre for, at du har fået et eksemplar, der kan tåle at blive brugt.
Af Bastus
bantam skrev:Man kan aldrig garantere noget, men hvis du vil være mere sikker i din sag, vil det være en fordel at køre break-in på dit TV. Til formålet findes der mange mere eller mindre seriøse (men sikkert velmente) testmønstre.

Jeg plejer dog at anbefale Plasma Burn-Im Wash DVD fra http://www.recordere.dk/download, da den belaster TV'ets skærm på en kendt og ensartet måde.

Indstil TV'et i BIOGRAF-billedtilstand og udvid billedet til at fylde hele skærmen vha. ASPECT-knappen på fjernbetjeningen.

Behovet for break-in er størst de første 50 - 100 timer - men alt andet lige er process ikke overstået herefter - men dog mere stabil.

Du kan se et eksempel i denne tråd (se evt. figur 8): http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 50#1137803

Retention er et andet fænomen end burn-in og er et midlertidigt problem, hvor burn-in vil være permanent. Retention medfører ikke burn-in - men det optræder samme steder, som man vil opleve burn-in, hvis TV'et får lov til at stå længe med belastning på stedet.
Jeg bringer lige liv i denne tråd igen. Er der nogen som ligger inde med enten "Plasma Break-in DVD - ISO image" eller "Plasma Burn-In Wash DVD - ISO image" fra http://www.recordere.dk/download? Linksne er desværre døde hos Recordere. Jeg skal bruge dem hurtigst muligt, det vil være meget værdsat hvis jeg kan få nogen til at uploade til http://www.myup.dk eller lignende.

EDIT: Jeg endte med at bruge en anden break-in DVD jeg fandt. Til de interesserede kan den findes her: http://www.eaprogramming.com/downloads/ ... d_main.htm
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8