Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

***OPDATERET 09-09-2012***

Har opdateret boksen via boksen selv og nu er Netflix på som app.

Har lavet amerikansk konto og nu virker det! Meget simpelt hvis men følger guiden her på Flatpanels.

Hved ikk om jeg er en Noop der skal et kæmpe spark i løgene, men har søgt rundt og kan ikke finde!

Spørsgmål:

Kan en danskkøbt WD TV Live box sættes op så jeg kan se netflix?

En som denne?
(http://www.proshop.dk/Multimediaafspill ... 91282.html)

Har læst en masse problemer om at der skal sidde en amerikansk chip i for at det vil fungere, men læser samtidig også at der er en masse der har fået det til at virke blot ved at ændre DNS'en?

Håber ikke jeg er berettiget til et spark ;;)
Senest rettet af surfmandk 09 sep 2012, 18:08, rettet i alt 2 gange.
Af lgowner
Snipermeister skrev:Netflix virker ikke på din WD.
+1
den skal købes på ebay og så skal sælger være fra usa :)
så kan det godt ske at du får netflix på wdtv'n.
Af Helskov
Ved godt emnet er nogle uger gammelt. Men jeg har lige købt en WDTV live Gen 3 i Elgiganten. Den blev leveret med temmelig gammel firmware. Efter lidt læsen frem og tilbage fandt jeg ud af jeg ikke måtte opgradere til nyeste firmware. Så jeg opgraderede til 1.09.04.
DNS er us.unblock og jeg har fået BBC iplayer og Netflix som begge virker uden problemer.
Desuden kan jeg afspille Hulu hvis jeg bruger Playon. Fungere også rigtigt godt.
Af lgowner
Helskov skrev:Ved godt emnet er nogle uger gammelt. Men jeg har lige købt en WDTV live Gen 3 i Elgiganten. Den blev leveret med temmelig gammel firmware. Efter lidt læsen frem og tilbage fandt jeg ud af jeg ikke måtte opgradere til nyeste firmware. Så jeg opgraderede til 1.09.04.
DNS er us.unblock og jeg har fået BBC iplayer og Netflix som begge virker uden problemer.
Desuden kan jeg afspille Hulu hvis jeg bruger Playon. Fungere også rigtigt godt.
måske skal du forklare lidt mere om hvordan du fandt de apps? er boksen standard med Netflix? skal sprog ændres osv..

det har da ellers aldrig været muligt, da chipset simpelthen er anderledes.
men med Gen3 kan det jo være ændret.
Af Helskov
Jamen har ikke gjort så meget. Jeg valgte simpelthen bare firmware version 1.06.04 fra nedenstående link
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5860/

Forholdsvis gammel firmware. Men i denne introduceres Netflix og iplayer for UK og Ireland.
Læs evt release notes på ovenstående link.

I Nyeste firmware fjernes det hele igen !:(
De skriver de så ikke i release notes. Men fremgår af diverse fora.
Altså disse apps kommer med firmwaren. Fra den gamle jeg købte den med 1.04.12 var der kun 15 apps. Nu er der 24 inkl de før nævnte.

Så derfor forbliver min på 1.06.04 hvor netflix med US account fungere perfekt. Og BBC iplayer fungere også uden problemer.

Vil lige tilføje at jeg som sikkerheds skyld valgte at TV system skulle være NTSC/60. Men det er heller ikke noget problem med nutiden Tv.
Sprog er også engelsk. Men dansk kan ikke vælges. Så det var så nemt.
Af lgowner
Helskov skrev:Jamen har ikke gjort så meget. Jeg valgte simpelthen bare firmware version 1.06.04 fra nedenstående link
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5860/
det var måske værd for flatpanels at opdatere Netflix informationen med, så man kan hente den firmware til WDTV Gen3 bokse og så få netflix på den måde :)

tak for informationen, burde måske snart opgradere min wdtvlive Gen1 og Gen2, som ingen netflix kan få.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er hermed tilføjet, at WDTV også kan køre netflix. Vi linker dog ikke til hvordan man gør det i selve artiklen, men henviser til den tilfhørende forumtråd.
Af surfmandk
Havde faktisk lidt opgivet lidt. MEN!

Jeg opdaterede ganske enkelt via WD TV live boksen på dansk ip, ingen hokus pokus, og nu er NETFLIX på boksen. Måske er det kommet fordi de snart kommer til Danmark, ingen ved det. Men det er der!

Glæder mig lidt til at se den danske pris...

Så har ganske enkelt fuldt guiden (som er her på flatpanels) til at få lavet en amerikansk bruger, og så virkede det.
Af lgowner
surfmandk skrev:Så har ganske enkelt fuldt guiden (som er her på flatpanels) til at få lavet en amerikansk bruger, og så virkede det.
skal nok udskifte en boks her, så må Gen3 boksen være næste skridt, da jeg bruger netflix her en del.

spændende er jo ellers om en amerikansk åbnet konto kan bruges helt legalt til US priser når de åbner for adgang fra dk.. for så er der måske penge at spare på unblock konto'n altså.
Af RedJim
Surfman, ændrede du DNS i boksen eller på din router?

Har prøvet at ændre til en DNS fra Unotelly på boksen, men har stadig ikke de amerikanske kanaler (fx. Hulu)!
Af surfmandk
RedJim skrev:Surfman, ændrede du DNS i boksen eller på din router?

Har prøvet at ændre til en DNS fra Unotelly på boksen, men har stadig ikke de amerikanske kanaler (fx. Hulu)!
Boksen virker fint, har også opdateret min indlæg.

Netflix kom som "app" på WD TV Live boksen ca. måned før, men kunne selvfølgelig i bruges på det danske marked. Men ved at bruge guiden som flatpanels har lavet;
Opdaterede boksen via boksen selv, unblock- us og ændrede DNS på WD TV Live boksen, gestartede og så virkede den uden problemer.

Hulu er ikke kommet på via disse opdateringer. Så der skal du have en større nørd til hjælpe til.

Har dog en ide om at det ikke kan lade sig gøre på en danskkøbt WD TV Live boks, den skal være amerikansk da chipsystemet i dem skulle være forskelligt. ER DOG IKKE SIKKER PÅ DETTE!

Håber du kunne bruge det :)
Af Ohio
lgowner skrev: spændende er jo ellers om en amerikansk åbnet konto kan bruges helt legalt til US priser når de åbner for adgang fra dk.. for så er der måske penge at spare på unblock konto'n altså.
Bortset fra at så tæller du som en amerikansk borger, og vil altså ikke være mede til at påvirke udvalget af tv og serier på den danske netflix.