Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af westahn
Jeg har YouSee tv og overvejer derfor også deres internet. regner med at vælge 10 eller 20 MB. Bor i en gl. ejendom på nørrebro, og regner ikke med at de gamle kabler kan levere mere alligevel - og tror heller ikke at jeg har brug for mere :)

Hvordan er jeres erfaringer med YouSee bredbånd? og er der andre I hellere vil anbefale? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har kun gode erfaringer med deres bredbånd. Hastigheden var ikke helt det de lovede, men det var åbenbart lidt et fortolkningsspørgsmål idet man rent faktisk kunne opnå hastigheden ved at koble alt andet udstyr fra, sætte sin stationære PC direkte i modemmet og så lave en hastighedstest når maskinen var bootet i safe-mode...

Deres kundeservice var - når man først var kommet igennem til dem - kompetent og servicemindet. Desværre så er deres router ikke gigabit, dvs. du kan få problemer hvis du vil smide en NAS i rumpen af den, da det sløver en del når man overfører større datamængder gennem routeren via 100 Mbit/s. Jeg ved ikke om de tilbyder en med gigabit i dag.

Men altså overall, så var jeg ret godt tilfreds og husk på, at du jo også får Yousee Play, samt mulighed for at se kabel-TV på dine mobile enheder med i pakken. Jeg skiftede udelukkende fordi min arbejdsplads havde aftale med TDC i stedet - og "gratis" internet vægtede højt :)
Af ZanZan
Jeg havde ADSL meget længe, men skiftede til YouSee kabelnet for et par år siden - noget jeg på ingen måde har fortrudt.

Min gamle ADSL forbindelse kunne max gå op til 15/1, da alt over det, gjorde linien ustabil med flere udfald hver dag. Samme dag jeg satte mit YouSee udstyr til, fik jeg max hastighed (20/2 dengang) - adsl kom som regel kun op i nærheden af 90% max.

Idag er jeg blevet upgraded til 30/3 og det spiller fortsat max. Modemmet kan jeg så afsløre er blevet upgradet til at være et gigabit modem, så det problem Torben snakker om behøver du ikke være nervøs for.

Min eneste anke, er at områder hvor jeg bor (Nørrebro) er smasket til med trådløse netværk, og det trådløse accesspoint der er i modemmet er nogle gange ikke helt i stand til at presse sig frem foran - heller ikke selvom du skifter kanal.

For at gøre en lang historie kort, så er skiftet til YouSee det bedste internetvalg jeg har gjort længe.
Brugeravatar
Af westahn
OK, det lyder jo ret positivt må man sige -så måtte de bare gerne komme med en god kampagne på f.eks. 20 mb 8)
Af Randall
Har 50/5 fra yousee og det funger bare.
Tror ikke jeg har haft et eneste nedbrud i de 2 år jeg har haft det, plus at jeg dl med mellem 5-6 mb/s så jeg får hvad jeg betaler for :). Kan kun anbefale det.
Af ZanZan
de havde en kampagne der sluttede i juni hvor alle fik upgrade til 50/5. det var ret rart.
Af Samsung40d6505
Jeg har 20/2 og jeg og flere familiemedlemer, vi er utroligt glade for Yousee internet

min kører faktisk 21,5 og 2,15 det meste af tiden
Af kennethbrdk
Jeg har så ikke de bedste erfaringer med You See bredbånd (det er dog lang tid siden!) - der var af og til at jeg var uden internet i flere dage. I 2004 skiftede jeg til noget der hed Struer Net som så blev opkøbt af Unotel som blev opkøbt af TDC (generel tendens O_O - hedder dog unotel stadigvæk) - men har haft en dag uden internet siden 2004 og det var fordi der var nogen der gravede kablet over ude i gaden hvor jeg bor og har den pålydende hastighed som jeg betaler for :)
Af HSommer
Jeg kan også kun anbefale yousee! jeg har både tv og internet derfra, og det virker perfekt.. jeg har 10/1 forbindelse, men når jeg laver en test viser den 1.3 mbit download og 0.12 mbit upload, så det er over alt forventning :)
dog havde jeg problem med mit routher, men fik god hjælp over telefon, og fik tilsendt en boks som jeg modtog 2 dage efter jeg havde snakket med dem, men den var der også problemer med, troede jeg, men det viste så at der var gået en sikring eller sådan noget nede i den boks som uddeler internette, men der kom en tekniker samme dag, og ordnede det :) så faktisk var det ikke min routher som var problemet! :) så kan kun anbefale yousee! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du mener vel MByte og ikke Mbit til det sidste? Ellers bør du vist klage...
Af lgowner
hvis man skal tro hvad man læser, så siger trustpilot at kun 50% er glade for deres aftale. det giver nok mere mening end en 100% rating herinde
Af noxity
lgowner skrev:hvis man skal tro hvad man læser, så siger trustpilot at kun 50% er glade for deres aftale. det giver nok mere mening end en 100% rating herinde
Du linker til en side som anmelder Yousee.dk, dvs. både deres TV og Internet del. En forsigtig påstand er at hovedparten af Yousee's brugerer udelukkende er TV-kunder, hvilket gør at du ikke kan bruge den rating til noget som helst. Du bliver nødt til at sortere alle klagerne over deres TV-del fra.

Hvis du nu tager dig tid til at læse anmeldelserne på Trustpilot, så vil du også hurtigt finde ud at det næsten kun er deres TV-del som får hug.

Mange af dem som har Yousee-bredbånd er rigtig glade for deres produkt, da alternativet typisk vil ADSL som har store begrænsning i hastighed og stabilitet.

Kunne jeg finde på at vælge Yousee bredbånd selvom jeg er Yousee-TV kunde? Nej, aldrig i livet. Men det er udelukkende fordi at jeg har et bedre alternativ i form af fiber, som er billigere og hurtigere.

Så er man tilfreds med prisen på Yousee-bredbånd, så er der absolut ingen grund til at tvivle på det valg. De leverer et stabilit produkt, som i sidste ende, er noget af det vigtigste.
Af BudZa
Rettelse, alle yousee's kunder er TV kunder dertil kan man tilkøbe internet.

Jeg er selv skiftet fra ISDN til yousee. Der er meget mere potentiale i kabel fremfor det gamle kobber. Kan kun anbefale yousee herfra, selvom de ikke er de billigste er de utroligt pålidelig.

Når det så er sagt hvis du har mulighed for at skifte til fibernet på et tidspunkt så gør det!

For få år tilbage blev vores by tilbudt at få trukket kabler ud fra centralen til husene hvis vi fik 100 indbyggere med. vi var kun 23 indbyggere der var interesserede i at betale for nedgravningen. -.-

---Budza

noxity skrev:
lgowner skrev:hvis man skal tro hvad man læser, så siger trustpilot at kun 50% er glade for deres aftale. det giver nok mere mening end en 100% rating herinde
Du linker til en side som anmelder Yousee.dk, dvs. både deres TV og Internet del. En forsigtig påstand er at hovedparten af Yousee's brugerer udelukkende er TV-kunder, hvilket gør at du ikke kan bruge den rating til noget som helst. Du bliver nødt til at sortere alle klagerne over deres TV-del fra.

Hvis du nu tager dig tid til at læse anmeldelserne på Trustpilot, så vil du også hurtigt finde ud at det næsten kun er deres TV-del som får hug.

Mange af dem som har Yousee-bredbånd er rigtig glade for deres produkt, da alternativet typisk vil ADSL som har store begrænsning i hastighed og stabilitet.

Kunne jeg finde på at vælge Yousee bredbånd selvom jeg er Yousee-TV kunde? Nej, aldrig i livet. Men det er udelukkende fordi at jeg har et bedre alternativ i form af fiber, som er billigere og hurtigere.

Så er man tilfreds med prisen på Yousee-bredbånd, så er der absolut ingen grund til at tvivle på det valg. De leverer et stabilit produkt, som i sidste ende, er noget af det vigtigste.