Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
Rasmus Larsen:

jeg har på intet tidspunkt påstået at I ikke ser film og gamer m.m. på de tv som I tester - jeg har (efterfølgende) uddybet mit 'ubrugelige' og det holder jeg fast i...- for (som sagt) så har I ingen muligheder for at teste et fjernsyn sådan så det ville give mig en mening (alle de par dages tests de er jo så overfladiske som det overhovedet kan lade sig at gøre - for alle ved jo at enten så er der en - eller flere fejl på med det samme og hvis ikke så kommer de - sjældent efter et spil eller en film eller lign. - og det var det jeg har påpaget og hoolder fast i...- og selvfølgelig er der altid en risiko for det ene og det 117. som kan forekomme med tiden men...- læser man det hvad folk - generalt - ikke kun de problemer som jeg har og stadig oplever så er tendensen og mønstre mere end klare...)

"Hvis du ikke tror vi presser på, så tager du grueligt fejl. Du aner jo ikke hvad der foregår bag linjerne."

- ud fra hvad jeg læser (gang pr. gang) så er I mere end milde ved dem...- og det holder jeg også fast i...

"Du bliver nødt til at forstå, at verden ikke har omdrejningspunkt omkring dine individuelle behov. Der er rigtig mange forskellige behov, når det kommer til tv-skærme, og der sælges hvert år mange millioner fladskærme."

- igen...- på INTET tidpunkt har jeg sagt at nogen skulle tage sig af mine behov eller at jeg 'brokker' mig fordi jeg er det ene og det 117. på det tv som jeg har - og jeg har også understreget (3-4 gange efterhånden) at jeg ikke har sagt noget fordi 'nu skal I høre hvor jeg er pist of og alt muligt både på Jer (Flatpanels) og på Panasonic!'

jeg forholder mig til emnet (burn in) og påpeger at det ER et problem - og jeg påpegede også at tv er et tv - men at de fleste ikke kan bruge det som man ellers plejer at bruge et tv - for det gør man ikke - ikke mere...- og for at gentage mig selv så:
de fleste er så overforsigtige og jeg ved ikke hvad - og et tv'et hoved-formål er at blive brugt til at se tv, film, spille på - og det er de fleste 'bange' for og forsigtige med (med gode grunde - top-model eller ej)

så fortalte jeg også lidt om mit forbrug (hvordan jeg bruger mit tv når jeg spiller på det) - og får man at vide at 4-5t. det er 'misbrug' - så er der ikke ret meget at tale om...- ihvert falt ikke om tv'et praktiske sider/sider (det det blev bygget til og står for)

"Du skulle hellere kanalisere din negative energi over mod producenterne og bruge dette forum og FlatpanelsDK til at hjælpe dig i dit korstog mod producenterne. Vi hjælper gerne, men det nytter ikke noget at gå i krig mod os. Vi er ikke ansvarlige for det som producenterne sælger. Hvordan er du nogensinde nået frem til det ræsonnement?"

- at jeg finder Jeres anmeldelser ubrugelige er absolut ikke ensbetydende med at jeg giver Jer skylden for noget...- nu må du stoppe Rasmus...og samme gældet dit: "Vi er ikke ansvarlige for dit liv."

jeg har ikke givet Jer skylden for noget som helst - sagde bare hvordan jeg ser på Jeres anmeldelser og at jeg ikke mener at I er hårde nok når det gælder vise (grundlæggende) aspekter når man tester et aparat som f.eks. et fjernsyn

"Du skulle hellere kanalisere din negative energi over mod producenterne og bruge dette forum og FlatpanelsDK til at hjælpe dig i dit korstog mod producenterne."

- jeg har oprettet en sag hos Forbrugerklagenævnet for 8 mdr.siden og...- skulle jeg tabe den så vil jeg ikke stoppe der...(skulle du have kendskab til hele sagen - ikke kun hvad jeg har at sige til det hele - har det meste på skrift - så ville du ((nok)) blive lidt overresket over hele forløbet...- og det nok på den meget negative måde...)

jeg holder en pæn tone (uden at give skylden m.m. - siger dog hvordan jeg opfatter Jeres side/arbejde - og det er ikke altid det bedste man kan håbe på) - dog står jeg fast i alt det jeg har sagt...(selv om at meget er det er blevet misforstået - ret voldsomt!)
Af allo
edinger:

person-hetz (så længe at det drejer sig om fakta - det der bliver talt om) kan jeg klare til hver en tid - ingen problem da jeg ved hvad jeg siger
det jeg finder pinligt i Torbens svar er at han mener at 15000kr. for et produkt med så mange mangler og fejl er 'småpenge' - det er fair nok (det har jeg også sagt tidligere) at han mener og har det sådan med det - men at på stå at 15000kr. er 'småpenge'??? - og bruge ting som 'et forkælet samfund' og 'en smart bemærkning' og at han laver om på mine ord? - det finder jeg pinligt...- og ikke nok med det så har jeg på ingen tindspunkt rettet mine ord mod Flatpanels - kun mod dem jeg har talt med

godt nok har jeg lavet et par stave-fejl hist og pist (er ikke bedste venner med min tlf.og det er den jeg bruger 4 ud af 5 gange når jeg logger på - og desværre så finder jeg ud at jeg kom til at sluge/glemme et ord hist og pist og kom til at slette et her og der og lign.når det er forsent) men pointen og hvad jeg mener og hvem jeg tale til og om hvad er nu til at få øje på...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:for (som sagt) så har I ingen muligheder for at teste et fjernsyn sådan så det ville give mig en mening (alle de par dages tests de er jo så overfladiske som det overhovedet kan lade sig at gøre - for alle ved jo at enten så er der en - eller flere fejl på med det samme og hvis ikke så kommer de - sjældent efter et spil eller en film eller lign. - og det var det jeg har påpaget og hoolder fast i...
Du antager alt muligt om hvordan vi tester et TV, på trods af at både Rasmus og jeg har forklaret, at der ligger meget mere bag anmeldelsen end dét du ser på skrift. Vi kan ikke føre dagbog over hele forløbet og give en komplet liste over alle de ting vi har brugt TV'et til, men prøv engang at se på hvornår vi melder, at et TV er modtaget og se derefter på hvor lang tid der går før anmeldelsen er oppe.
allo skrev:- at jeg finder Jeres anmeldelser ubrugelige er absolut ikke ensbetydende med at jeg giver Jer skylden for noget...- nu må du stoppe Rasmus...og samme gældet dit: "Vi er ikke ansvarlige for dit liv."

jeg har ikke givet Jer skylden for noget som helst - sagde bare hvordan jeg ser på Jeres anmeldelser og at jeg ikke mener at I er hårde nok når det gælder vise (grundlæggende) aspekter når man tester et aparat som f.eks. et fjernsyn
Jo, det gør du nu altså tidligere i tråden. Hukommelsen svigter muligvis her på side 5, men så lad mig lige hive et citat frem fra side 3:
allo skrev:jeg mener også at sider som bl.a.Flatpanels er direkte medskyldige i det hele...- for de fleste gange så sammenligner/påpeger de at noget er blevet forbedret og tilføjet i forhold til sidste års model - og de gang pr gang udelader at forholde sig til et faktum at et tv det er et tv...- og ikke noget der begrænser en i at se samme kanal i x t. ad gangen eller i at spile samme spil eller i andre ting og sager - et fjernsyn er et fjernsyn! - og det har de glemt alt om - og det for længe siden.
allo skrev:(selv om at meget er det er blevet misforstået - ret voldsomt!)
Jeg synes nu ikke der er tale om misforståelser - mere om uenigheder. Det er muligt, at der er et par vendinger, som ikke er blevet opfattet helt korrekt, men til vores forsvar, så er din tegnsætning ikke helt let at læse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:det jeg finder pinligt i Torbens svar er at han mener at 15000kr. for et produkt med så mange mangler og fejl er 'småpenge' - det er fair nok (det har jeg også sagt tidligere) at han mener og har det sådan med det - men at på stå at 15000kr. er 'småpenge'??? - og bruge ting som 'et forkælet samfund' og 'en smart bemærkning' og at han laver om på mine ord? - det finder jeg pinligt...
Småpengene skal ses i den kontekst, at det du betaler for er den største model der udbydes. Der er ikke ret mange brancher hvor forbrugeren kan tillade sig, at bede om "high end" på så avanceret et produkt, og så stadig kun ville betale under 20.000 kr. for det. I hifi-verdenen får man ikke mange højttalerkabler til de penge hvis man vil have "high end". Min pointe er, at hvis der skal tjenes penge på et produkt og der samtidigt skal smides en masse forskning i at forbedre sygdommene, så skal der også betales for det. Et glimrende eksempel er Pioneer, hvor man faktisk var nået ret langt med plasma-panelerne, som var både modstandsdygtige og helt fremme på billedsiden. Desværre så var man også nødt til at tage en højere pris for TV'ene end hvad konkurrenterne ville have for samme størrelse TV, og den gik ikke på dette "forkælede marked". Jeg siger ikke, at en højere pris automatisk betyder flere penge til udvikling - den strategi kan kun producenten lægge - men potentialet er der i det mindste.

allo skrev:- og ikke nok med det så har jeg på ingen tindspunkt rettet mine ord mod Flatpanels - kun mod dem jeg har talt med
Se mit forrige indlæg. Du retter dine ord mod flatpanels i ret specifik grad.
Brugeravatar
Af edinger
allo skrev:Det jeg finder pinligt i Torbens svar er at han mener at 15000kr. for et produkt med så mange mangler og fejl er 'småpenge' - det er fair nok (det har jeg også sagt tidligere) at han mener og har det sådan med det - men at på stå at 15000kr. er 'småpenge'??? - og bruge ting som 'et forkælet samfund' og 'en smart bemærkning'.
Som Torben så fint har redegjort for, skal tingene ses i en sammenhæng. Og at du ikke har kunnet fange den indlysende pointe, må skyldes blindt raseri.

Ellers er det faktisk – ja, pinligt.
Af allo
Torben:

du har (ser det ud til) meeegggeeet svært ved at fatte noget som helst at det jeg gar sagt...

et tv (top-model eller ej) kommer aldrig til at koste det 3 dobbelte for så ville det står kun få steder - ergo er prisen tipasset! - og når det er så sagt så ER 15000kr.rigtig mange penge! - jeg har sammelignet det beløb med 3mdr.husleje i en alm.lille 2v.i Køb.og med 2/3 er de flestes løn - og unset hvordan du regner på det så er det ikke små penge - det drejer sig om et tv som skal sælges så mange af som muligt - år eftet år og model efter model...- 15000kr.det er IKKE små penge...- og slet ikke for et produkt med så mange mangler

de (producenterne og udviklere) har starten noget godt men...- hvis du tænke tilbage på de første 6-7 (minus Pioneer) så skovlede både Samsung og Sony og LG og Panasonic m.v. mia. decideret på crap (for det der blev sogt det var...- jamen det var så...- mangler ord...) - og I har valgt (år efter år) at anmelde det ene og det 117. og talte om så maget...- det kan godt være at jeg har overset par artikler men ellers så har jeg aldrig oplevet andet end mild 'kritik' - de fleste af de tv som I har anmeldt burde slet ikke findes på hylderne (igen: kun min mening) og derfor sagde jeg: direkte medskyldige - for havde I sagt som det var så ville vold mange mennesker (mange følger Jeres side) vælge at vente med at investere i det crap...- det er jeg et 100 på (at bl.a.Jeres side ville havde en vis inflydelse på udviklingen) - for det med at lige pludselig så skifter man tv 3-4 gange i låbet af 10år? - der er en grund til det...og grunden til det er at der blev (og bliver stadig) produceret crap

så jeg har helt styr på hvem jeg har rettet hvad mod -og du gar (igen) taget det jeg har sagt ud af kontekst - og det kan jeg ikke gøre ret med ved (kun henvise til at læse alle mine indlæ fra A til Ø)

og jeg antager ikke noget som helst Torben - og slet ikke hvordan I tester et tv - det har jeg jo uddyber op til flere gange efterhånden - tak.

der er meget vi kunne gøre sammen (alle der følger med her på siden og lign.steder)...og at jeg har den holdning til både Jer og til Sony og Panasonic m.v. - det er begrundet...- og det kan godt være at det lyder groft og alt muligt men...- sådan er det jo næsten altid når man taler med andre uden at kende personen (du ved nok hvad jeg mener her...) - det er meget nemt at blive fisforstået m.m. - men jeg sviner Jer ikke til ej heller vil Jer det værste - siger bare hvordan jeg ser på det hele (og jeg forholder mig både til fakta OG til emnet)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi kører i ring nu. Vi har begge fremført vore argumenter og hvis der skal ske mere i denne tråd, så skal der nok nye synspunkter på banen fra andre brugere.

Held og lykke med sagen i forbrugerstyrelsen. Husk at vende tilbage med et indlæg om udfaldet når sagen er afsluttet.
Af allo
Torben:

jo, tak - det bliver dog først om et par mdr. (kan ikke bare poste afgørelsen så jeg bliver næsten nødt til at beskrive hele forløbet...- bliver det ikke for meget med hele sagen? - eller skal jeg bare sende en PM til en af Jer?)
Af PhDream
Rasmus Larsen skrev:
MigSelv skrev:
allo skrev:edinger:

de er altså ubrugelige - for mig! - og det har INTET at gøre med om jeg er frustreret eller noget helt 117. - har forklaret over for Torben hvorfor og vil bare understrege en gang til: det har INTET med mine kederlige erfaringer at gøre - INTET.
De er dybest set ubrugelige, og Samsungs seneste test, er næsten at betragte som venstrehåndsarbejde.
Selv award listen opdateres ikke, og det rammer som regel de nye brugere, når "vi" punker dem, for ikke selv at finde info.
Vi er da kede af, at en bruger der har været aktiv så længe, blindt tilslutter sig klagekoret, og ikke prøver en konstruktiv dialog med os. Du er altid velkommen til at komme med forslag eller skrive til mig.

Der var en par referencefejl i testen af Samsung E8005, men den er udført ligesom alle andre anmeldelser her på FlatpanelsDK.
Det er en uheldig formulering at bruge. En enkelt bruger udtrykker sin utilfredshed. Nogle af os kan se hans pointe, men er ikke nødvendigvis enige.

Jeg kan ikke få øje på noget klagekor.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er koret i tråden hørende til anmeldelsen der tales om.
Af THM
Torben Rasmussen skrev:Det er koret i tråden hørende til anmeldelsen der tales om.
vil lige sige at mit indlæg i nævnte tråd ikke skal opfattes som del af et klagekor.
der var et par ting der undrede mig i testen, og spurgte derfor til disse.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:jo, tak - det bliver dog først om et par mdr. (kan ikke bare poste afgørelsen så jeg bliver næsten nødt til at beskrive hele forløbet...- bliver det ikke for meget med hele sagen? - eller skal jeg bare sende en PM til en af Jer?)
Du opretter blot en tråd til formålet. Du må bruge al den plads du ønsker.
Af kbaggen
Lidt benzin til bålet:

Hvis 15.000kr er så mange penge som allo skriver, så yndre det mig nu altså lidt at man så ikke har chekket andre sites/anmeldelser før sit køb.

Jeg er pisse nærig og synes også 15k er mange penge. Derfor har jeg støvet nettet igennem for anmeldelser på min ST50......lige præcis en model som Fladpanels ikke anmeldte.

Mig bekendt er der vist ikke nogle anmeldelser derude der dele allo menings på VT30, som alt og alle gav rigtigt gode ord med på vejen sidste år. Samt også tilkendegav at retention var tilstede.

Så allo, ud fra den viden jeg har og det jeg kan læse af dine indlæg, så synes jeg du tildels har forventet for meget af dit TV, men du har heller ikke tygget dig igennem nok anmeldelser på dit TV. Flatpanals "brugelige eller ubrugelige anmeldesler" kan jo ikke stå alene, men det må være koret af gode anmeldelser både indlands og udenlands der må ligge til grund for et køb.............samt frem for alt dine egne øjne!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PhDream skrev:
Rasmus Larsen skrev:
MigSelv skrev: De er dybest set ubrugelige, og Samsungs seneste test, er næsten at betragte som venstrehåndsarbejde.
Selv award listen opdateres ikke, og det rammer som regel de nye brugere, når "vi" punker dem, for ikke selv at finde info.
Vi er da kede af, at en bruger der har været aktiv så længe, blindt tilslutter sig klagekoret, og ikke prøver en konstruktiv dialog med os. Du er altid velkommen til at komme med forslag eller skrive til mig.

Der var en par referencefejl i testen af Samsung E8005, men den er udført ligesom alle andre anmeldelser her på FlatpanelsDK.
Det er en uheldig formulering at bruge. En enkelt bruger udtrykker sin utilfredshed. Nogle af os kan se hans pointe, men er ikke nødvendigvis enige.

Jeg kan ikke få øje på noget klagekor.
Det er måske en uheldig formulering at bruge "kor" i den sætning, ja. Min pointe er dog bare, at MigSelv har fulgt os meget længe og er en fornuftig gut, så jeg forstår ikke, hvorfor han blindt hopper med ind i "koret" - forstået på den måde, at allo og MigSelv udgør "klagekoret".

Dine kommentarer har jeg reageret på i et separat indlæg :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8