Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:hvis du mener at 15000kr. (ca.3mdr.husleje - 2v.i Kbh. eller ca.2/3 af ens - netto -løn) for et 50-50 udviklet produkt med sssååå mange fejl og mangler m.m. som man er 'nødt til' at finde sig i da ingen vil tage ansvar for ej heller gøre noget ved dem er 'småpenge' - så har du lige (og det SÅ TYDLIGT) bevist hvem du holder med...- og hvem af os to var og stadig er passiv...
Jeg mener jo, modsat dig, heller ikke at produktet er 50/50 udviklet. Og ja, jeg synes at 15.000 kr. er billigt sluppet for så godt et produkt som Panas topserie.

Og drop nu det konspirations-pis. Jeg prøver ikke at undskylde, at der forekommer fejl i et TV, jeg prøver blot at forklare, at hvis når hovedparten af TV-køberne satser på mid/low-end, så får man altså ikke premium teknologi og producenterne behøver heller ikke halse derudaf for at lave enorme forbedringer for hver generation - hovedparten af brugerne vil jo ikke betale for det.

Hvis det koster dig 2/3 af din nettoløn at få et ordenligt TV (selvom det jo ikke udbydes efter din devise), så skal der jo blot spares sammen lidt længere tid. Det er et forkælet samfund, der mener, at man skal have overskud til at impulsshoppe en ny high-end fladskærm når lysten melder sig.
Af THM
loberg skrev:
Kan sgu egentlig ikke se hvorfor man skulle købe nye plasma idag, når man ikke engang kan sætte det til når man kommer hjem uden at skulle bruge flere hundrede timer på og se en masse sne og andet på sit nye lækre tv. Man må ikke se den samme kanal andet end nogle minutter af gangen, skift hele tiden også inden man slukker skal man lige køre en ruller i 30 min, ja flot......
det kan jeg. og har lige købt nyt.
jeg gik direkte i gang med at bruge mit nye plasma tv, så en serie på kanal 5, en halv film på dr hd, og lidt andet blandet den første aften.
dagen efter gik jeg igang med at spille på min ps3.
er dog påpasselig, da jeg ligeså godt kan undgå burn in, men bruger da bestemt mit tv og ser det jeg har lyst til.

ved godt blandet brug, mener jeg plasma er et glimrende valg, selvom de er lidt mere følsomme end i kuro og px80 dagene...
Af allo
Torben:

det er helt fint at du synes og mener at 15000kr. det er småpenge - jeg synes at det er mange penge

det er helt fint at du synes og mener at der ikke er tale om 50/50 udviklede produkter - jeg kan se alle de fejl og problemer på samtlige tv og for mig er det ikke andet end noget der 50/50 udviklet

men når du nu taler om et bestemt produkt (Panasonic's top-serie) så burde du bruge din ekspertise noget mere fornuftigt...du repræsenterer en kendt side og du taler bl.a. på dens vegne - og i mine øjne så er det ret pinligt at læse dine svar (på mine indlæg)

mht.: 'konspirations-pis' - no idea hvad du taler om...

mht.: '...et forkælet samfund...' - igen: du synes at det er små penge - jeg synes at det er mange penge for et masseproduceret produkt med en del fejl og mangler og begrænsninger
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
allo skrev:men når du nu taler om et bestemt produkt (Panasonic's top-serie) så burde du bruge din ekspertise noget mere fornuftigt...du repræsenterer en kendt side og du taler bl.a. på dens vegne - og i mine øjne så er det ret pinligt at læse dine svar (på mine indlæg)
Det er altså ved at blive lidt for kryptisk det her. Hvad er det der ligefrem er pinligt? Kom nu med noget konkret i stedet for disse mærkelige halvfærdige sætninger.
allo skrev:mht.: 'konspirations-pis' - no idea hvad du taler om...
Jeg taler om din kommentar:
allo skrev: så har du lige (og det SÅ TYDLIGT) bevist hvem du holder med...- og hvem af os to var og stadig er passiv...
Jeg holder ikke MED nogen specielt - ud over at jeg ikke er ENIG med dig. Der er en ret stor forskel på at være uening med nogen og på at rotte sig sammen mod nogen.

Jeg kan ikke se hvordan vi kommer videre i det her spor. Du synes det er for dårligt, at vi ikke blæser burn-in op til noget stort, og jeg argumenterer for, at alle teknologier har deres akilleshæl, som man enten må leve med eller finde noget andet at bruge pengene på - eller vente på at udviklingen endelig får bugt med problemerne. Som sagt, så stikker vi til producenterne mht. de fejl og mangler vi oplever under tests, men vi kan ikke styre deres udviklings- og marketingsstrategi i den grad du eftersøger.

Tror du i øvrigt at OLED bliver fejlfrit når det kommer? Det vil have præcis samme problem med burn-in (måske endda værre - hvem ved). Så nu er du advaret - den teknologi skal du sikkert heller ikke satse på.
Af allo
Torben:

der står nu ikke noget 'kryptisk' der...- der står sort på hvidt hvorfor jeg mener at det er pinligt

jeg har holdt mig helt væk fra alle de plasma'er og LCD'er helt frem til 2011 - for det jeg så (år efter år) det var spild af penge (bortset fra strl. - resten var og stadig er alt for mangelsfuldt) men så kunne mit 11år gl.tv ikke mere (det kunne det men...- det var alt for slidt m.m. så...så har jeg investeret i et top-model) - så jeg har ingen 'forventninger' eller noget til kommende OLED modeller...- de starter på noget, laver det aldrig godt og så går går videre til næste projekt - og det har de gjort lige fra dag 1...

trist at Pioneer model fra ??? - var det ikke fra 2004-5 (??) er stadig noget af det bedste man kunne få (uden at tale om Loewe) - og endnu mere trist at Panasonic fik lov til at opkøbe deres fabrik uden at bruge teknologien (kun så de kunne forhindre andre i at komme i nærheden af teknologien...- de bliver ved med at påstå at de ikke havde penge til videre-udvikling/brug af den men...- det var kun så de kunne forhindre andre i det...- samme mønster ser man også i andre brancher...- rederier gør præcis det samme - og det er ikke en påstand men faktum...det giver ordre men er ikke i stand til at betale med det samme og så står produktionen stille - mens andre ikke kan komme til...)

så nop...- jeg satser/håber faktisk slet ikke på noget som helst der har med tv at gøre...- det eneste jeg vil det er at nogen tage ansvar for det de laver (såsom burn in på et tv som er 'Get Your Game Face On Game Mode' - eller bare alm.tv-viewing med et logo på ;) ) - forventer ikke alverden eller noget 'urimeligt' - og det har jeg aldrig gjort...- men jeg forventer at de (producenterne) vil står for de basale ting som de reklamerer med - og that's it...
Brugeravatar
Af edinger
@allo:

Som jeg læser det, du skriver, så er du ærgerlig og indebrændt over det, som er overgået dig, og skuffet over, at producenterne – over en bred kam – ikke 'vedstår sig' deres ansvar ift. at sende 'halvfærdige' produkter på gaden.

Det fortoner sig dog stadig i tågerne, hvordan du kommer derfra og så til, at Flatpanels' anmeldelser skulle være 'pinlige'.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu var det vist også kun mine svar der var "pinlige" (og det blev jeg så ikke klogere på). Vores anmeldelser blev betragtet som "ubrugelige".
Af allo
Torben:

læs mine indlæg en gang til - der står sort på hvidt hvad og hvorfor jeg finder Jeres anmeldelser ubrugelige og hvorfor jeg mener at det du siger (ikke Jeres anmeldelser men det du siger) er pinligt og absolut ikke en ok-respekteret side som denne værd - det hele står der sort på hvidt og på dansk...- du burde magte opgaven...
Senest rettet af allo 31 jul 2012, 18:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
allo skrev:selvfølgelig mente jeg det jeg sagde - dog var det absolut og udelukkende kun min mening om deres anmeldelser (taler jo kun for mig selv - og det er hygge at scrolle deres artikler igennem og kigge på billeder og alt det der men...jeg kan ikke bruge deres anmeldelser til noget - for anmeldelse vs. brug det er to forskellige ting...- os sige 'flot det ene og bedre end blablabla og dårligt når det gælder...' osv.osv. - det kan vi jo alle sammen - men hvordan det er at eje og bruge et tv - det er noget helt andet - og bl.a. derfor finder jeg deres anmeldelser - det jeg sagde tidligere)

uheldigt forløb? - også i den grad - men jeg er nu ikke frustreret - jeg taler bare ud fra det jeg kan forholde mig til :-) - og jeg har samme problemer som (nok) de fleste andre - eneste forskel det er at jeg ikke jubler over de gode ting og sager ved at skube de dårlige til side...- for at de reklamerer med uuuu og aaaaa og super til spil og til det ene og det 117. (alm.brug!) og løber fra ansvar hver gang det mindste dukker op? - det accepterer jeg nul og nix
Må jeg starte med at sige, at feedback er velkomment og vi modtager meget gerne forslag til forbedringer her på FlatpanelsDK. Derefter må jeg sige, at jeg tror du har læst vores anmeldelser forkert. Vi har altid været meget klare i spyttet omkring dette aspekt. Vi kan ikke undersøge, hvordan et tv klarer sig på hver tv-udbyderes tv-net, hvordan forskellige eksemplarer klarer sig mht. summen/mislyde og hvordan retention tager sig ud på de forskellige eksemplarer. Hvis du tror, at det er det samme på samtlige modeller, og at alt hvert eksemplar af elektronik skabes lige, så tager du fejl. Derfor opfordrer vi også vores brugerforum til at deltage i anmeldelserne; forstået på den måde, at de deler deres "brugeranmeldelser" og oplevelser. På den måde kan vi alle få et mere nuanceret syn på tingene. Vi kan skubbe mere i fællesskab end alene.

Når det så er sagt, så skal jeg altså understrege, at vi i den grad tester i virkelige omgivelser. Vi ser både film, spiller spil og afprøver 3D. Jeg foretrækker faktisk kun at bruge testmønstre til at afsløre problemer, for derefter så at se om de også forplanter sig i virkeligheden. Gør det det, så går vi videre med det, gør de ikke, så koges der ikke så meget suppe på det. Det er også grunden til, at jeg ofte er ret afvisende overfor at inkludere flere teoretiske testmønstre i vores tests.
og i mine øjne så burde det være lige så meget (hvis ikke mere) op til Jer at tage kampen op med dem...for hvis man interesserer sig for noget så kan man også godt lide det - og hvordan kan man godt kunne lide noget som er stort set helt upraktisk og spækket med fejl og mangler uden at gøre noget ved det (prøve i det midste at gøre noget)??? - jeg har fulgt Jeres side længe (et par år efterhånden (uden at være aktivt) og år efter år så bliver man (jeg!) ikke andet end helt uforstået og 'skuffet'...
Det her synes jeg til gengæld er at skyde noget ved siden af. Hvis du ikke tror vi presser på, så tager du grueligt fejl. Du aner jo ikke hvad der foregår bag linjerne. Vi presser på og har ofte kørt "sager" (som i redaktionelt fokus) mod både branche og specifikke producenter. Og det har før hjulpet. Du bliver nødt til at forstå, at verden ikke har omdrejningspunkt omkring dine individuelle behov. Der er rigtig mange forskellige behov, når det kommer til tv-skærme, og der sælges hvert år mange millioner fladskærme. Vi bliver nødt til at forholde os til hvilken skærm der skal købes i 2010, 2011 og 2012. Vi kan ikke sætte og ned med armene over kors og sige: "hvis det ikke er perfekt, så skal vi ikke anbefale noget". Det er mange mennesker i markedet for et fladskærms-tv og dem prøver vi at guide og hjælpe med at handle, når de vil og kan handle.

Du skulle hellere kanalisere din negative energi over mod producenterne og bruge dette forum og FlatpanelsDK til at hjælpe dig i dit korstog mod producenterne. Vi hjælper gerne, men det nytter ikke noget at gå i krig mod os. Vi er ikke ansvarlige for det som producenterne sælger. Hvordan er du nogensinde nået frem til det ræsonnement?

Vi kan forstå, at du er skuffet over dit tv, men vi er ikke ansvarlige for dit køb. Vi er ikke ansvarlige for dit liv. Både retention, buzzing og "andre fejl" er typisk nævnt i anmeldelserne; og hvis ikke her, så hjælper brugerforummet med at pointere dem senere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
PhDream skrev:Jeg kan godt de allos pointe. Flatpanels - og alle de andres - anmeldelser er ubrugelige for den almene forbruger, for de fortæller meget lidt om hvordan et apparat opfører sig i virkeligheden. Anmelderne har nogle bestemte tests og hvis apparatet (ikke) består, får det et stempel af en eller anden art. Anmelderne har af gode grunde ikke tid til at teste hvordan et tv opfører sig ved helt normal brug - og derfor kan man sige, at professionelle anmeldelser er ubrugelige.
Jeg skal bare lige endnu en gang understrege, at det altså ikke er sådan vi tester tv. Det er blot sådan vores anmeldelser er opstillet for at man senere kan sammenligne dem på de faktorer der er vigtigst: farver, responstid, betragtningsvinkler, funktionalitet osv.

Vi sidder ikke med skyklapper på, måleapparater på hænder og tæer osv. Jeg er stor tilhænger af, at et tv skal testes i virkelig brug - og det gør vi.

Jeg bemærker mange "teoretiske" ting på tv, som aldrig nogensinde bliver nævnt i testen. Netop fordi jeg mener de aldrig vil være relevante i virkeligheden. Jeg er langt mere praktisk anlagt end teoretisk, men vi kan ikke ændre fremgangsmåde og sjusse os frem med lidt "her og der"-betragtninger, hvis vi vil give jer brugere et grundlag for at kunne sammenligne tv. Selve testmetoderne er op til debat og jeg vil meget gerne tage den i en separat tråd :) Jeg vil dog ikke skydes i skoene, at der ikke bliver set film, spillet spil og at vi kun måler teorestiske ting på tv'ene. Det er meget langt fra sandheden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
MigSelv skrev:
allo skrev:edinger:

de er altså ubrugelige - for mig! - og det har INTET at gøre med om jeg er frustreret eller noget helt 117. - har forklaret over for Torben hvorfor og vil bare understrege en gang til: det har INTET med mine kederlige erfaringer at gøre - INTET.
De er dybest set ubrugelige, og Samsungs seneste test, er næsten at betragte som venstrehåndsarbejde.
Selv award listen opdateres ikke, og det rammer som regel de nye brugere, når "vi" punker dem, for ikke selv at finde info.
Vi er da kede af, at en bruger der har været aktiv så længe, blindt tilslutter sig klagekoret, og ikke prøver en konstruktiv dialog med os. Du er altid velkommen til at komme med forslag eller skrive til mig.

Der var en par referencefejl i testen af Samsung E8005, men den er udført ligesom alle andre anmeldelser her på FlatpanelsDK.
Af Lindberg47
Nu har jeg fulgt med det meste af den her tråd, og jeg er overrasket over hvor overbærende Flatpanels folk er med det her brok. Allos har købt et tv han er blevet slemt skuffet over og nu har han så udset sig Flatpanels frivillige medarbejderstab, som skal svines til uden grund.

Jeg håber Rasmus og Torben har mod på at fortsætte fine arbejdet på trods af de her negative og ukonstruktive opstød.
Af allo
Lindberg47:

det er helt fint at du ikke er ening med noget som helst af det jeg 'brokker' mig over - men at du begynder på "...han så udset sig Flatpanels frivillige medarbejderstab, som skal svines til uden grund..." - det er vist helt ved siden af...- og har du noget at sige om mig og om mine 'brokerier' - så sig det til mig! - skal nok svare på det!
Brugeravatar
Af edinger
allo skrev:....og har du noget at sige om mig og om mine 'brokerier' - så sig det til mig! - skal nok svare på det!
Det skal det jo nødig udvikle sig til en personhetz – "alle mod allo". Jeg tror blot, at vi er mange, som endnu ikke har forstået, nøjagtig hvori det pinlige i Flatpanels' svar består efter din opfattelse.

Men vi er muligvis blot fatsvage.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8