30 jul 2012, 20:26
Hvis du vælger en model med indbygget HDD, så vil du kunne se den direkte på dit netværk fra en PC, og kan da overføre filer til den ligesom du ville gøre mellem to mapper på din PC. Hvis du køber en ekstern USB HDD, så trækker du blot dine film over på disken på samme måde. Det kræver ingen ekstra programmer. Husk blot på, at en netværksforbindelse skal være på 1 Gbit/s hvis du vil overføre via netværket - ellers vil du få grå hår før du er halvvejs. En alm. Bluray fylder ca. 30 GB når du har rippet den uden ekstramateriale, ekstra lydspor og andet gejl. Det tager en hel time at flytte sådan en fil via 100 Mbit/s LAN.
Covers kan typisk klares ved at smide en jpg-fil i mappen med dit musikalbum, som har et bestemt navn eks. Cover.jpg. Hvordan det foregår på HiMedia må du søge dig frem til.
Jeg ved ikke hvilke muligheder du har for styring af en HiMedia via din computer. Det er individuelt fra mærke til mærke hvor avancerede de er, men du kan vel søge på deres hjemmeside eller på nettet efter folk der har prøvet det. Jeg har ingen personlig erfaring med lige netop denne afspiller, så du kan ligeså vel søge efter disse ting som jeg kan.
Skribent, moderator & webudvikler
Find information om og sammenlign alle de nye TV i TV-databasen