Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
YAMJ er ret brugerfjensk hvis du spørger mig. Du skal sætte det op via computeren ja, hvor det analyserer dine film og genererer interfacet hvor du kan se Info og covers på dine film.
Af Basta
Fint nok det lader jeg lige ligger lidt indtil jeg har fået købt afspilleren!

Hvis vi nu glemmer YAMJ:

Så skriver du at jeg skal sætte det op via min computer men det kræver ikke et specifikt program eller skal jeg bare finde afspilleren på netværket?

Kan jeg i øvrigt styre min medieafspiller via min computer - fx. styre hvilket musik nummer den skal spille på afspilleren eller redigere mapper/slette ting etc.?
Af polski12
Du skal købe tvix afspiller og nas så køre den bare......helst NA's synology den tá alt fuld hd og 3d osv osv.....
Af Basta
Har du selv den og er du 100% sikker på den kan afspille 3d uden det hakker?

Har du et links til afspilleren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan altså ikke se at Tvix skulle understøtte 3D i én eneste af deres afspillere. Jeg ville nu stadig satse på en USB løsning til at starte med. Du kan altid udvide med en NAS senere.
Af lgowner
Basta skrev:Har du selv den og er du 100% sikker på den kan afspille 3d uden det hakker?

Har du et links til afspilleren?
jeg tror ikke tvix kan klare BluRay 3D men det som mange forstår som 3D er vel nok mkv rip i SBS altså halfnHalf og ikke har noget med ægte 3D bluray at gøre.
Af polski12
jeg kan afspille den iso.3d eller mkv sbs så jo den kan afspille fuld 3d.......... :)
Af polski12
ja det ved jeg godt ...hvem med iso.i 3d er det så ik fuld 3d???den afspiller fint alle 3d film jeg har i alle format :) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan jo ikke argumentere imod det hvis du siger den kører 3D hjemme hos sig. Der findes dog ikke et eneste regulært hit på Google, hvori der er en beskrivelse af at en Tvix skulle kunne afspille nogen form form for 3D.
Af Basta
Okay, jeg glemmer tvix.

Men Torben, kan du ikke hjælpe mig med følgende spørgsmål:

Så hvis jeg nu køber en 900b. Skal jeg så have et program installeret på computeren for at overføre film/musik/covers mm. til afspilleren?

Kan jeg i øvrigt styre min medieafspiller via min stationær computer - fx. styre hvilket musik nummer den skal spille på afspilleren eller redigere mapper/slette ting etc.?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du vælger en model med indbygget HDD, så vil du kunne se den direkte på dit netværk fra en PC, og kan da overføre filer til den ligesom du ville gøre mellem to mapper på din PC. Hvis du køber en ekstern USB HDD, så trækker du blot dine film over på disken på samme måde. Det kræver ingen ekstra programmer. Husk blot på, at en netværksforbindelse skal være på 1 Gbit/s hvis du vil overføre via netværket - ellers vil du få grå hår før du er halvvejs. En alm. Bluray fylder ca. 30 GB når du har rippet den uden ekstramateriale, ekstra lydspor og andet gejl. Det tager en hel time at flytte sådan en fil via 100 Mbit/s LAN.

Covers kan typisk klares ved at smide en jpg-fil i mappen med dit musikalbum, som har et bestemt navn eks. Cover.jpg. Hvordan det foregår på HiMedia må du søge dig frem til.

Jeg ved ikke hvilke muligheder du har for styring af en HiMedia via din computer. Det er individuelt fra mærke til mærke hvor avancerede de er, men du kan vel søge på deres hjemmeside eller på nettet efter folk der har prøvet det. Jeg har ingen personlig erfaring med lige netop denne afspiller, så du kan ligeså vel søge efter disse ting som jeg kan.
Af Basta
Jeg prøver at bestille en 900a eller 900b fra Tyskland :) Skal man i øvrigt betale moms ved køb i Tyskland?

Hvis jeg nu bestiller 900a for at spare 400 kr. og efterfølgende får grå hår over at filmene hakker...kan jeg så tislutte en ekstern HDD til via USB funktionen? Eller vil det køre lige så langsomt?