Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!

Jeg har bestemt mig for at jeg vil købe et nyt tv fra Elgiganten (fordi de i næste uge tilbyder op til 60 måneder rente- og gebyrfri) og fordi jeg derudover oss skal købe en bærbar, så derfor dén butik :)

Jeg har opstillet nogle krav, som er:
Max. 12.000 kr
47"
LED
Passiv 3D
Og selvfølgelig smart tv og wi-fi
Det har givet mig i alt 4 muligheder, hvorfor jeg nu søger jeres hjælp.

Jeg tager selvfølgelig ned i butikken og tjekker dem ud, men så vidt jeg kan se har min lokale ikke alle 4 hjemme, hvorfor jeg ikke kan sammenligne dem præcist.

Med indbygget wi-fi:
1. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tx-l47et5y til 7.599.
2. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm669t til 10.290
3. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl6877t til 10.999.

Så har jeg medtaget denne, der dog er ret billig. Den har ikke indbygget wi-fi, men en adapter kan købes til oss ret billigt.
4. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl4307t til 5.555.
Den opfylder mine andre krav, men jeg frygter nærmest oss at den er 'for billig'. Er den god nok eller skal jeg hellere investere i en af de andre lidt dyrere?

Hvad vil I anbefale mig? :)
Msgoddammit skrev:Hej!

Jeg har bestemt mig for at jeg vil købe et nyt tv fra Elgiganten (fordi de i næste uge tilbyder op til 60 måneder rente- og gebyrfri) og fordi jeg derudover oss skal købe en bærbar, så derfor dén butik :)

Jeg har opstillet nogle krav, som er:
Max. 12.000 kr
47"
LED
Passiv 3D
Og selvfølgelig smart tv og wi-fi
Det har givet mig i alt 4 muligheder, hvorfor jeg nu søger jeres hjælp.

Jeg tager selvfølgelig ned i butikken og tjekker dem ud, men så vidt jeg kan se har min lokale ikke alle 4 hjemme, hvorfor jeg ikke kan sammenligne dem præcist.

Med indbygget wi-fi:
1. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... tx-l47et5y til 7.599.
2. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm669t til 10.290
3. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl6877t til 10.999.

Så har jeg medtaget denne, der dog er ret billig. Den har ikke indbygget wi-fi, men en adapter kan købes til oss ret billigt.
4. http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 47pfl4307t til 5.555.
Den opfylder mine andre krav, men jeg frygter nærmest oss at den er 'for billig'. Er den god nok eller skal jeg hellere investere i en af de andre lidt dyrere?

Hvad vil I anbefale mig? :)
Husk at du ikke kan købe det med lån og til netpriser. Den skal være butikspris.
Jeg ville vælge 6877 eller lm669. De bedste 2 på billedkvalitet, 3d og smart del. Men tag ned og kig på dem, hvor bor du i landet?
jones31 skrev:Husk at du ikke kan købe det med lån og til netpriser. Den skal være butikspris.
Jeg ville vælge 6877 eller lm669. De bedste 2 på billedkvalitet, 3d og smart del. Men tag ned og kig på dem, hvor bor du i landet?
Og hvis du så kun sku stemme på én hvilken sys du så lyder bedst? :)

Og jeg er pt. i Esbjerg, men tager tilbage til Aarhus inden længe (:

Mht. butiks og netpriser. Jeg håber selvfølgelig ik der er den store forskel :) Men i princippet ku man vel godt gøre sådan;
Købe varen til butikspris med lån, eksempelvis 11.000. Returnere varen med det samme. Få et gavekort på det beløb. Gå ind på hjemmesiden og bestil varen til 10.000 og vælge collect@store. Bruge gavekortet til at købe varen igen, og så stadig ha 1.000 tilbage til en anden god gang.
Jeg ved godt det da er lidt besværligt, men penge er vel penge? :D
Af janbau
Helt klart Lg lm669 har købt et Lm 760 som er rigtig god . Lg har det bedste pasive 3 D system da det var dem som kom først og har udviklet systemet . 2012 modeler enda med den nye algoritme .

Det der med at du ikke kan få lm 669 til 10290 kr til netpriser ved rentefrit køb er det noget du har fået undersøgt ? .

Jeg købte godt nok mit Lg Kontant ( netpris dengang ca 15500 kr ) Fik den til prisen 13488 .

Så prøv dog at få prisen ned under de 10290 .

Eller vent lidt der sker altid noget med prisen .

ca 15 dage efter var Panasonic TXL47DT50Y ( Netpris 14800 ) på tilbud til 10700 Kr og Samsung UE46ES7005XXE ( netpris 11488 ) til 9999 kr .

Så det viser at der er plads til prisnedslag .

Jeg fik feks et tilbud på Lg Lm 670 til 10666 ( pris 12999 Deres interne pris ) kr hos Ekpert MED 5 Års forsikring med i prisen .
De sælger jo Også bærbare til gode priser
De har også rentefrit mener jeg det står på deres hjemmeside .
Msgoddammit skrev:
jones31 skrev:Husk at du ikke kan købe det med lån og til netpriser. Den skal være butikspris.

Mht. butiks og netpriser. Jeg håber selvfølgelig ik der er den store forskel :) Men i princippet ku man vel godt gøre sådan;
Købe varen til butikspris med lån, eksempelvis 11.000. Returnere varen med det samme. Få et gavekort på det beløb. Gå ind på hjemmesiden og bestil varen til 10.000 og vælge collect@store. Bruge gavekortet til at købe varen igen, og så stadig ha 1.000 tilbage til en anden god gang.
Nej ville du ikke kunne, da der bliver skrevet på dit tilgodebevis at det er købt med rentefri lån og så er det stadig butikspris, det er jo ikke billigt og lave de lån, det er derfor.

Men ja hvis jeg skulle vælge blev det philipsen.
Af Msgoddammit
Tak for jeres hurtige svar ^_^

Jeg tror jeg hælder mest til PhilIps'en, men jeg tager ned og kigger på den og LG'en :)
Brugeravatar
Af edinger
jones31 skrev:Jeg ville vælge 6877 eller LM669.
janbau skrev:Helt klart LM669.
Msgoddammit skrev:Tak for jeres hurtige svar.

Vi kan altså konkludere, at de to brugere, som har responderet, _personligt_ ville foretrække hver sin skærm ud fra kriterier, som vi ikke kender til.

Så meget for et beslutningsgrundlag.
Af janbau
Hvad er det lige du mener edinger med dette

Vi kan altså konkludere, at de to brugere, som har responderet, _personligt_ ville foretrække hver sin skærm ud fra kriterier, som vi ikke kender til.

Msgoddammit kommer med 4 link til tv med Pasiv 3 D hvor Lg Lm 669 er en af den .
Jeg kender ikke til Philips Tv men vil dog mene at Lg en vil være det bedste køb af de 4 forslag .

Jeg så selv på Panasonic TXL47ET5Y men men valgte Lm 669 p.g.a. den havde et bedre og nyere panel end Panasomic og læste Testen af Panasonic her på sitet hvor den samenlignes med Lg modeler fra sidste år -
Havde samtidig læst den gode Test af Lg Lm 760 her på sitet som jo får gode andmedelser .
Godt nok er Lg Lm 760 et trin op af stigen med bedre panel men Lg Lm 669 660 670 får gode andmeldelser mange steder rundt i verden .

Nu er han som mig selv valgt at få Pasiv 3 D og ikke Aktiv 3 D .

Derfor nævner jeg også Panasonic TXL47DT50Y som også har Ip Panel som Lg har og den har lige været på tilbud til 10700 kr .

Den kan samenlignes med Lg Lm 760 rent billedmæsigt vil enda tro at den måske nok har et bedre billed .
Men helt klart den jeg havde valg hvis jeg havde ønsket at købe et Tv med aktiv D

Vil dog lige nævne Sony Hx 855 som et godt valg også .

Nu er lg lm 669 ikke blevet testet på flatpanels men jeg vil påstå at den rent billedmæsigt " næsten kommer op på 760 niveu " Men valgte 760 fordi jeg fik den til en rimelig pris og havde pengene til den .

Om jeg så har truffet det rigtige valg ud over at betale ca 3000 mere finder jeg jo aldrig ud af .

Men jeg stiller også store krav til en hurtig skærm da jeg ser mange bluray film og her skuffer 760 bestemt ikke .

Nu kan Msgoddammit jo også selv læse de mange indslag om netop dette emne som der jo er mange af .

Dog kan det være svært at finde ud af hans behov når han siger Max 12000 og linker til et midelmådig tv til kun 5500 kr Philips 47PFL4307T .
Som egenlig dækker hans behov ? .

Jeg vil sige den skal han ikke købe da den den er 'for billig'. som han jo selv skriver .

Dog kan jeg ikke selv forstå hvad han mener med dette

Jeg tror jeg hælder mest til PhilIps'en, men jeg tager ned og kigger på den og LG'en .

Mener han den til 5000 kr eller den til 11000 kr .
Af Msgoddammit
edinger skrev:Vi kan altså konkludere, at de to brugere, som har responderet, _personligt_ ville foretrække hver sin skærm ud fra kriterier, som vi ikke kender til. 

Jeg forstår ikke hvad du mener her. I mit første opslag skrev jeg nogle krav ned og linkede til 4 tv, der overholdt disse inde på elgigantens hjemmeside.

De to brugere der har svaret _personligt_ (hvad sku de ellers?) 'stemte' så på henholdsvis nr. 2 og 3, hvilket nok oss var de to jeg overvejede mest.

Jeg har nada forstand på tv og har kun den sidste uges tid prøvet at læse diverse artikler og tests på hjemmesiden, men det ik så let når man ik forstår det hele. Jeg har kun oprettet mig som medlem for et par dage siden, for at ku spørge folk med bedre forstand og ku få et hurtigt svar.

Jeg forstår ikke pointen med dit indlæg? Var det bar for at brokke sig eller hvad er det lige du vil ha mig til? Hvorfor ik skrive noget brugbart i stedet?
Hvis du ikke vil hjælpe mig, så lad være, men ja, hvad var det lige pointen var?
janbau skrev:Nu kan Msgoddammit jo også selv læse de mange indslag om netop dette emne som der jo er mange af .

Dog kan det være svært at finde ud af hans behov når han siger Max 12000 og linker til et midelmådig tv til kun 5500 kr Philips 47PFL4307T . 
Som egenlig dækker hans behov ? . 

Jeg vil sige den skal han ikke købe da den den er 'for billig'. som han jo selv skriver .

Dog kan jeg ikke selv forstå hvad han mener med dette 

Jeg tror jeg hælder mest til PhilIps'en, men jeg tager ned og kigger på den og LG'en .

Mener han den til 5000 kr eller den til 11000 kr .
Allerførst - det er overhovedet ikke relevant, men det forvirrer mig bar når du skriver han, for jeg er en ung pige uden forstand på tv :D hehe. Anyway.

De 4 tv jeg linker til, der har jeg inde på elgigantens hjemmeside trykket på de krav der.
Prismæssigt er jeg villig til at give 10-12.000, men hvis det kan gøres billigere, er det da et plus. 47", LED, passiv 3D.

Det, jeg mener med om den til 5000 er for billig, er jo netop om den er for dårlig. Jeg forstår ikke hvad folk mener med paneler og hvad de ellers kigger på, men hvis man udelukkende taster det der ind, så er det de 4 elgiganten har at byde på.
Ifølge deres gamle tilbudsavis, var deres normalpris på det billige Phlips 9000. Så derfor tænkte jeg at de jo godt ku sammenlignes med de tv til 8, 10 og 11.000. 

Og det jeg mente med at ta ned og kigge på Philips'en, var den til 11.000 fordi dén og LG'en var blevet anbefalet. 
Af BudZa
Edinger har ret du kan basere dit valg på 2 individuelle menneskers subjektive meninger alene, læs nogle anmeldelser omkring begge tv inden du foretager dig købet, hvis det er kvalitet du går op i.
Msgoddammit skrev:

Eller bede dem om, at indfri deres prisgaranti. Det plejer, at få prisen ned, som matcher deres webpris.
Brugeravatar
Af edinger
Msgoddammit skrev:Jeg forstår ikke pointen med dit indlæg? Var det bar for at brokke sig eller hvad er det lige du vil ha mig til? Hvorfor ik skrive noget brugbart i stedet?

Hvis du ikke vil hjælpe mig, så lad være, men ja, hvad var det lige pointen var?
Pointen er netop at hjælpe en ny i gamet som dig selv til at forstå, at du ikke nødvendigvis kan bruge tilfældige brugeres personlige holdninger til ret meget, så længe du ikke kender disses definition af 'godt billede'.

Snarere end at efterlyse brugerinput af tvivlsom valør, bør du træffe din købsbeslutning baseret på 'neutrale' og saglige faganmeldelser.

Frem for alt bør du gøre dig klart, hvad som for dig udgør et godt billede, herunder om du foretrækker de billedmæssige karakteristika ved LCD- eller plasmateknologien.

Det synes jeg såmænd er ganske nyttig information.
Af Msgoddammit
edinger skrev:Pointen er netop at hjælpe en ny i gamet som dig selv til at forstå, at du ikke nødvendigvis kan bruge tilfældige brugeres personlige holdninger til ret meget, så længe du ikke kender disses definition af 'godt billede'.

Snarere end at efterlyse brugerinput af tvivlsom valør, bør du træffe din købsbeslutning baseret på 'neutrale' og saglige faganmeldelser.

Frem for alt bør du gøre dig klart, hvad som for dig udgør et godt billede, herunder om du foretrækker de billedmæssige karakteristika ved LCD- eller plasmateknologien.

Det synes jeg såmænd er ganske nyttig information.
Og det oss fint nok :)
Jeg sys selv jeg har læst en del artikler, men jeg har langtfra forstået alt. Og det var derfor, efter at ha læst det jeg nu engang har læst spørger efter folk personlige mening.

Mht. LCD og plasma havde jeg jo skrevet at et af mine krav var LED. Og det baserer jeg bl.a. på nogle af artiklerne herinde, hvor jeg føler LED er godt til mig.

Det er alt det andet indhold i tv'erne jeg ik forstår mig klog på, og derfor spørger om hjælp.
Af janbau
Hej undskyld at jeg omtaler dig som han !!!!! . Hehe :D .

Og Til edinger den kommentar synes jeg er under bæltestedet . Jeg har pesonligt brugt ca 2 - 3 månder og læst mange test og set mange tv og fået mange gode råd her på sitet . Jeg valgte Lg frem for andre mærker da jeg kun ville have Pasiv 3 D og vil stadig mene at Lg netop her en noget af det bedste som findes .

Og da Lg Lm 669 var på den liste som hun selv skriver kan jeg da klart andbefalde den . Den er slet ikke dårlig da der jo findes 3 i denne serie Lm 660 669 og 670 . Og de har fået meget gode andmeldelser rundt i verden . Så derfor min personlige andbefaling .
Og hvis du læser hvad jeg skriver har jeg jo også kommet med andre gode forslag af Tv Som har Aktiv 3 D .

Men hun skriver jo selv at det skal være Aktiv 3 D og her er der jo ikke så mange Mærker at vælge imellem .

Skal jeg komme med andre forslag og vil du ned på ca 8000 Kr og stadig kunne købe rentefrit kunne Lg 47LM620T være en muglighed .
Ps Lg lm 669 og Lg lm 660 kan også fås i Bilka .

Og jeg er ikke selv spor nevøs over at købe mit Tv i Bilka da de har en god kundeservise ( Igen min personlige erfaring da min Familie og mig har haft brug for dette et par gange )

Det er en model som skulle svare til Lg Lm 669 rent billedmæsigt men mangler så trådløs ( Kan tilslutes en Wi-Fi USB-adapter som medfølger i købet ) den magiske fjernbetjenig medfølger ikke som jeg personligt ikke ville undvære. ( Kan tilkøbes fra udlandet til ca 500 kr vil jeg tro )
Og mangler nok også noget i design .

http://www.bilka.dk/elektronik/tv/lg/lg ... _other_ds)

Ps kan se at tiden er udløbet hos Bilka Men spørg evt i Bilka .

http://www.bilka.dk/Kundeservice/Ekspres-laan

Og som jeg skriver kender jeg ikke noget til Philips men der er en anden tråd om den model som du selv henviser til 47PFL6007T

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 9aea5578bf

Så jeg håber du kan bruge min viden til noget :)