Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude
Mine forældre var uheldige og kom til at vælte deres gt30 tror jeg det hedder, og har fået penge til et nyt tv.

De er nu i tvivl om de vil have LED tv.
De har et budget på 10.000kr
størrelse minumun 50"

Kan det lade sig gøre at finde et LED til i disse størrelser til 10.000kr?
Kvaliteten skal stadig være god, da de som sagt kommer fra et plasma.
Tvet skal bruges til almindeligt tv kiggeri, og film i weekenderne.

vil et samsung es5505 i 50" være godt nok? Og ikke blive forældet alt for hurtigt?
Eller hvad ligger der ellers af muligheder?
Er det bare plasma om igen eller?
Håber der er nogen derude der kan hjælpe.
Af jones31
Elgiganten har txp50gt50 på udsalg fra imorgen til under 10000. Ville være et godt køb. Hvis de har kunnet lide billedet på det gamle så bliver de helt sikkert ikke skuffet over det. Ingen led tv til den pris kan hamle op med billedet.
stefaniejk skrev:Kan det lade sig gøre at finde et LED til 10.000 kr?

Slet ikke.

stefaniejk skrev:Vil et samsung ES5505 i 50" være godt nok?

Hvad der for dine forældre er "godt nok", kan andre vanskeligt vurdere.

Lyt til jones31.
Af BudZa
Hej stefaniejk,

Det kan sagtens lade sig gøre at finde et 50 tommer fjernsyn LED med tilsvarende kvalitet som plasma. Faktisk kan du tage den billigste model og du ville stadig have en lig med eller bedre oplevelse med LED!
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Hej stefaniejk,

Det kan sagtens lade sig gøre at finde et 50 tommer fjernsyn LED med tilsvarende kvalitet som plasma. Faktisk kan du tage den billigste model og du ville stadig have en lig med eller bedre oplevelse med LED!
Hvor prisværdigt det end måtte forekomme at udfordre den konventionelle visdom, tjener dette indlæg ikke andet formål end at fremstille afsenderen som fanatisk LCD-fortaler.

Det siger sig selv, at billedoplevelsen er noget anderledes med den billigste LCD-skærm. Og afsender burde egentlig holde sig for god til at påstå andet.
Af BudZa
Hej Edinger,

Jeg synes det er sjovt at du ikke kan forholde dig til at plasma ikke er for alle. Jeg er uenig i at farverne på et plasma er bedre en LED.

Til trådstarter: Hvis du er ude efter mange tommer kontra lav pris skal du kigge efter plasma, de har en tendens til at være lidt billigere på den front end LED.
Af THM
BudZa skrev:Hej Edinger,

Jeg synes det er sjovt at du ikke kan forholde dig til at plasma ikke er for alle. Jeg er uenig i at farverne på et plasma er bedre en LED.

Til trådstarter: Hvis du er ude efter mange tommer kontra lav pris skal du kigge efter plasma, de har en tendens til at være lidt billigere på den front end LED.
du forholder dig jo heller ikke til at andre ikke nødvendigvis er plasma hadere.
at sige at det billigste lcd tv er bedre end gt50 er, medmindre man har kraftige præferencer for lcd og imod plasma, noget værre vrøvl...
Brugeravatar
Af edinger
BudZa skrev:Jeg synes det er sjovt at du ikke kan forholde dig til at plasma ikke er for alle. Jeg er uenig i at farverne på et plasma er bedre en LED.
Det er jeg ikke enig i.

At visse forumbrugere er af den opfattelse, at plasma er saliggørende i enhver henseende, er ikke sjovt – det er indskrænket.

Ligeså indskrænket som det er kun at have øje for LCD.

Jeg må derfor melde hus forbi ift. din dækningsløse anklage.
BudZa skrev:Til trådstarter: Hvis du er ude efter mange tommer kontra lav pris skal du kigge efter plasma, de har en tendens til at være lidt billigere på den front end LED.
Den la'r vi lige stå et øjeblik.
Af BudZa
Til Edinger,

Skal jeg forstå det sådan at du mener plasma er dyrere per tomme end led?
Brugeravatar
Af edinger
Naturligvis ikke.

Jeg noterer mig blot – med forundring – at du åbenbart alligevel er på konsensusholdet trods dit besynderlige og misvisende første indlæg.

Men det er jo kun glædeligt :)
Af BudZa
Overdrivelse fremmer forståelse Edinger!
Af PeterD
Med fare for at dine forældre bliver skuffede, ville det være synd at ændre beslutning, når nu den første var aldeles glimrende.....
Af BudZa
Ikke underligt du også skriver peterd, det er altid de samme 4 mennesker der skriver i disse købstråde og de ejer alle sammen plasma og bliver ramt når man ikke er enige med dem.
Af PeterD
Det kan godt være men jeg får min viden fra bl.a.

Whathifi.co.uk
reviews.cnet.com
ljudochbild.se
testsieger.de
testberichte.de

At det så ofte er plasma der kommer ud som en vinder kan JEG JO IKKE GØRE FOR, MEN har du panoramavinduer hele vejen rundt i stuen skal du narturligvis ikke købe en plasmaskærm, medmindre du også køber nogle mørkelægningsgardiner...

Og kigger du i Købsanbefalinger her på siden er der jo et bredt udvalg. LED/LCD/Plasma etc...Vælg et og du bliver ikke skuffet..

Men hvis du skal hænge dit tv helt flat op til væggen er det måske LED der er tyndest..?